بین الملل

نجات جان 14 پناهجو در دریای اژه توسط گشت ساحلی ترکیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین مجله لوکس، رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که گشت ساحلی ترکیه روز یکشنبه ۱۴ پناهجوی رانده شده به آب‌های این کشور توسط یونان را  از خطر مرگ نجات داد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «تی‌آرتی» این افراد به طور غیرقانونی توسط مقامات یونان به داخل آب‌های سرزمینی ترکیه بازگردانده شده بودند.

گشت ساحلی ترکیه ملیت نجات یافتگان را از یمن، سودان و اریتره اعلام کرد و افزود که پس از اقدامات لازم، پناهندگان به اداره مهاجرت منتقل شدند.

 

ترکیه یک گذرگاه مهم برای پناهجویان و مهاجران غیرقانونی است که در سودای  زندگی بهتر به اروپا می‌روند.کشورهای شمال آفریقا مانندمغرب، تونس، الجزایر، لیبی و موریتانی نیز سال‌ها شاهد تلاش‌های مهاجران عمدتا از کشورهای جنوب صحرای آفریقا برای رسیدن به اروپا هستند. در حالیکه برخی از مهاجران موفق می‌شوند به مقصد برسند، برخی دیگر اغلب در طول سفر جان خود را  از دست می‌دهند.

پلیس ترکیه همچنین از دستگیری قاچاقچیان انسان که قصد انتقال غیرقانونی ۴۱ مهاجر را از طریق دریای اژه داشتند، خبر داد. ترکیه و گروه‌های حقوق بین‌الملل بارها اقدام غیرقانونی یونان در عقب راندن پناهجویان و مهاجران غیرقانونی را محکوم کرده‌ و می‌گویند این اقدام به خطر انداختن جان پناهجویان و مهاجران آسیب‌پذیر از جمله زنان و کودکان منجر می‌شود.

 

جدید‌ترین گزارش سازمان پناهجویان سازمان ملل متحد نشان می‌دهد بیش از ۱۱۰ میلیون نفر در سال گذشته به دلیل جنگ، وضعیت اقلیمی و بحران‌های انسانی آواره شده‌اند(جزئیات بیشتر).

در یک حادثه غم انگیز که اخیرا در سواحل یونان رخ داد صدها پناهجو بر اثر واژگون شدن قایق جان خود را از دست دادند. در این قایق ۳۰۰ پناهجوی پاکستانی جان خود را از دست دادند. 

پایان پیام/.




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

نشر بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای صنعتی و تجاری جهانی. با دانش در زمینه بازارهای جهانی و تجارت بین‌الملل، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای صنعتی، شرکت‌ها و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و بازاریابی، به شما دیدی جامع از تحولات صنعتی و تجاری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا