نتیجه بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی چه شد؟

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا ، “تورج دهقانی زنگنه” رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نتیجه خواندن اطلاعات را در جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی اعلام کرد. این گزارش حاکی است که مسافران پس از پرتاب اولین موشک بر روی هواپیما ، 19 ثانیه در امان بودند و سپس سه خدمه موجود در کابین خلبان در کابین خلبان متوجه وضعیت غیر طبیعی شدند اما هواپیما را تا آخرین لحظه هدایت و هدایت کردند. آنها قدرت داشتند.

وی گفت: جعبه سیاه پس از اصابت راکت ، 19 ثانیه در کابین صدا را ضبط کرد. در کابین خلبان سه عضو خدمه حضور داشتند که یکی از آنها مربی پرواز بود که در کابین خلبان دستورالعمل می داد. از این گفتگو می توان نتیجه گرفت که یک مشکل الکتریکی در هواپیما وجود دارد که باعث شده خدمه پرواز واحد مدار کمکی را روشن کنند و مربی خلبانی از خلبانان به تشخیص خود خبر داد که موتورهای هر دو هواپیما در ثانیه بعد از انفجار فعال هستند.

تورج دهقانی زنگنه

تورج دهقانی زنگنه ، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری

براساس این گزارش ، صداها و اطلاعات ضبط شده حاوی هیچ گونه صدا یا سیگنالی در مورد وضعیت کابین نیستند و گفتار و واکنش خدمه پرواز بیانگر این است که آنها از نظر جسمی خوبی برخوردار هستند. با توجه به اینکه ضبط کابین خلبان 19 ثانیه پس از اصابت اولین موشک متوقف شد و حداقل 25 ثانیه پس از پرواز موشک دوم ، عملکرد و اثرات موشک دوم از اطلاعات جعبه سیاه تجزیه و تحلیل نشده است. .

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: من جعبه سیاه را از 17 ژوئیه تا 20 اوت در آزمایشگاه تحقیقات تصادفات دفتر تحقیقات و تحلیل ایمنی هواپیمایی کشوری فرانسه و زیر نظر سازمان هواپیمایی کشوری خوانده ام. نمایندگان کشورهایی مانند ایالات متحده به عنوان سازنده هواپیما ، اوکراین به عنوان یک اپراتور و فرانسه به عنوان ارائه دهنده خدمات و مشاور فنی در این فرآیند به سازمان هواپیمایی کشوری کمک کردند.

موشک دوم 25 ثانیه پس از اولین موشک شلیک می شود و اجزای اولین موشک و تأثیر آن بر هواپیما منجر به قطع همزمان جعبه های CVR و FDR می شود.

وی ادامه داد: نمایندگان کانادا ، انگلستان و سوئد که اتباع آنها در این پرونده جان باختند ، برای نظارت و اطلاع رسانی در این فرآیند شرکت کرده اند. نماینده سازمان هواپیمایی بین المللی هواپیمایی (ایكائو) در مأموریتی برای ارتقاء همکاری بین كشورها شركت كرد. داده ها از هر دو جعبه سیاه به خوبی و بدون مشکلات فنی بدست آمد و به اطلاعات تحلیلی تبدیل شد.

ماجرای سقوط هواپیما چه بود؟

در 8 ژانویه سال 2017 ، دو موشک به پرواز 752 هواپیمایی بوئینگ ایرلاینز شلیک شدند. در این رویداد 176 شهروند کشورمان و همچنین شهروندان افغانستان ، بریتانیا ، کانادا و اوکراین جان باختند. براساس گزارش های رسمی ، ساعت 6:19 بعد از ظهر ، اندکی پس از برخاستن از فرودگاه بین المللی امام خمینی ، این هواپیما توسط دو موشک هدف قرار گرفت که به اشتباه از سیستم دفاع موشکی “Tor” سپاه به مدت 25 ثانیه شلیک شدند. و خیلی زود ، هواپیما سقوط کرد.

سردار امیر علی حاجی زاده ، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، گفت: علت این تصادف یک خطای انسانی در تنظیمات رادار و عدم هماهنگی بین اپراتور سیستم و فرماندهان پدافند موشکی سپاه بوده است.

انتهای پیام / 4106/4033 /

خروج از نسخه موبایل