استان هاکسب و کار برتر

ناگفته های کاشت ابرو در مراقبت های قبل و بعد

اقدامات قبل از کاشت ابرو مشهد تاثیر بسیار زیادی در نتیجه خواهد داشت؛ مثلا توصیه می‌شود که پیش از عمل، حتما استرس خود را کنترل کنید. در غیر اینصورت، فولیکول‌های کاشته شده دچار ریزش شده و تمام زحمت و هزینه‌های شما از بین می‌رود. پزشک در جلسه مشاوره، در مورد تمام اقدامات پیش از جراحی صحبت می‌کند. به دلیل اینکه در چند سال اخیر، کاشت ابرو به یکی از روش‌هایی پرطرفدار برای ترمیم ابروهای از دست رفته یا تغییر مدل آن‌ها تبدیل شده است، ما در ادامه به مهم‌ترین نکات مراقبتی پیش از کاشت ابرو با جزئیات بیشتری اشاره می‌کنیم که نتیجه بهتری را برای شما رقم می‌زند. همراه ما باشید.  

نکات مراقبتی پیش از کاشت ابرو چیست؟

حمام رفتن، داروهایی که مصرف می‌کنید، میزان استرس، سبک تغذیه و… همه روی نتیجه موثر هستند. در ادامه به مهم‌ترین اقدامات قبل از کاشت ابرو اشاره می‌کنیم. رعایت این نکات برای رسیدن به نتیجه مطلوب لازم است و صرفا روی مهارت پزشک یا اعتبار کلینیک حساب نکنید! 

توجه به وعده غذایی

اولین نکته مراقبتی پیش از کاشت ابرو در مشهد، توجه به وعده غذایی است. از آنجایی که کاشت ابرو، عمل وقت‌گیری است و به زمان زیادی نیاز دارد، باید غذاهای مقوی مصرف کنید. خوردن غذای مغذی حاوی پروتئین، فیبر، کربوهیدرات کافی و ویتامین، انرژی شما را در طول عمر حفظ می‌کنید. 

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید، عدم استفاده از غذاهای فرآوری شده مانند فست‌فود، سوسیس و کالباس، ساندویچ‌های آماده و… است. این دسته از مواد غذایی، نگهدارنده زیادی داشته که نهایتا باعث احتباس آب و نمک می‌شوند. در نتیجه، تورم و کبودی پس از عمل دیرتر بهبود می‌یابد. میوه و سبزیجات را به برنامه غذایی خود اضافه کرده و از مصرف بیش از حد شکر و قند بپرهیزید. حداقل ۲ هفته قبل از عمل، تغییرات رژیم غذایی را اعمال کنید. 

بیشتر بخوانید:

مدیریت استرس

شاید تعجب کنید، اما میزان استرس بدن بر ماندگاری یا ریزش ابروهای کاشته شده تاثیر دارد! با افزایش سطح اضطراب و افزایش برخی از هورمون‌ها، ایمنی بدن کاهش پیدا کرده، میزان گردش خون در بدن دستخوش تغییر شده و بدن توانایی مراقبت و نگهداری  از فولیکول‌های جدید را ندارد. البته ریزش تعدادی از فولیکول‌ها پس از کاشت ابرو طبیعی است، اما افزایش استرس، میزان ریزش را بالا می‌برد. پیش از عمل، اضطراب خود را با روش‌هایی مانند ورزش کردن، یوگا و اصلاح سبک زندگی کاهش دهید تا نتیجه بهتری بگیرید. 

استراحت کافی پیش از کاشت ابرو

شب قبل از عمل، باید به اندازه کافی استراحت کنید. شاید بپرسید که استراحت قبل از عمل چه تاثیری بر کاشت ابرو دارد؟ خواب کافی، میزان هورمون‌های استرس‌زا را کاهش داده و به تقویت سیستم ایمنی نیز کمک می‌کند. به علاوه، اگر شب قبل از کاشت به اندازه کافی استراحت کنید، در طول عمل انرژی کافی خواهید داشت و بی‌حال نمی‌شوید. اگر استرس دارید و خوابیدن برای شما سخت است، می‌توانید به موزیک آرام‌بخش گوش داده یا کتاب بخوانید تا بدن با کسب آرامش، به خواب برود. 

بیشتر بخوانید:

اطلاع در مورد داروهای مصرفی بیمار

لازم است که پزشک را از هرگونه دارویی که مصرف می‌کنید، مطلع سازید؛ حتی یک استامینوفن ساده! برخی از داروها مانند آسپرین، وارفارین، پلاویکس، ضد انعقادها و برخی از ضد التهاب‌ها، احتمال خونریزی را افزایش می‌دهند. حداقل یک هفته قبل از عمل، با مشورت پزشک، داروها را قطع کنید تا هنگام عمل، مشکلات خونریزی ایجاد نشود. به علاوه، این دسته از داروها دوران نقاهت را طولانی‌تر کرده و کبودی و تورم دیرتر بهبود می‌یابند. 

برخی از افراد، برای رشد ابرو و مو، از ماینوکسیدیل نیز استفاده می‌کنند. پیش از کاشت ابرو،لازم است ماینوکسیدیل نیز قطع شده و بدون مشورت پزشک استفاده نشود. 

دوری از دخانیات و مشروبات الکلی

حداقل ۲ هفته قبل از کاشت، حتما دخانیات و مشروبات الکلی را مصرف نکنید. دخانیات با کاهش گردش خون، دوره نقاهت را طولانی‌تر کرده و زخم های ناشی از کاشت ابرو، بسیار دیر بهبود می‌یابند. مشروبات الکلی نیز با کاهش سطح ایمنی بدن و کم‌خونی، احتمال عفونت پس از کاشت ابرو را افزایش می‌دهند. نهایتا هم زخم‌ها به درستی ترمیم نشده و فرد نتیجه چندان مناسبی را از کاشت ابرو نمی‌بیند.

مصرف آنتی‌بیوتیک پیش از کاشت ابرو

برخی از پزشکان توصیه می‌کنند که پیش از کاشت ابرو، آنتی‌بیوتیک مصرف کنید. این کار چه دلیلی دارد؟ کاشت ابرو ممکن است با برخی عفونت‌ها همراه باشد؛ به ویژه در افرادی که مستعد عفونت هستند. مصرف آنتی‌بیوتیک می‌تواند از عفونت جلوگیری کند. البته از مصرف خودسرانه این دسته از داروها بپرهیزید و فقط با دستور پزشک، آنتی‌بیوتیک تراپی را شروع کنید.

سوالات متداول

در ادامه به رایج‌ترین سوالات در مورد اقدامات پیش از کاشت ابرو اشاره می‌کنیم که تصمیم‌گیری برای کاشت ابرو را راحت‌تر می‌کند:

آیا می‌توان قبل از کاشت ابرو، موی سر را رنگ گرد؟

با توجه به اینکه برای کاشت ابرو، از موی سر استفاده می‌کنند، لازم است تا چند ماه از رنگ کردن موی سر بپرهیزید.

مصرف نوشیدنی‌های انرژی‌زا قبل از کاشت ابرو مشکلی دارد؟

با توجه به محتوای بالای شکر و کافئین این دسته از نوشیدنی‌ها، بهتر است حداقل یک هفته قبل از عمل از نوشیدنی‌های انرژی‌زا استفاده نکنید. 

حمام کردن قبل از عمل لازم است؟

از آنجایی که پس از عمل تا چند روز نباید آب به ابرو برخورد کند، بهتر است قبل از کاشت ابرو حتما حمام کنید.

نتیجه‌گیری

مراقبت‌های قبل از کاشت ابرو، به اندازه مهارت پزشک در نتیجه عمل موثر هستند. در جلسه مشاوره حتما در مورد داروها و شرایط بدن خود با پزشک صحبت کنید تا نکات مراقبتی لازم را دریافت کنید. با رعایت نکات ساده بالا، در سریع‌ترین زمان بهبود یافته و ابروهای بسیار زیبایی به شما هدیه می‌شود. 

 

دکمه بازگشت به بالا