بین الملل

نافرمانی مدنی علیه سیاست‌های اقتصادی آل‌سعود/ اعتراضات مردم عربستان با وجود سانسور شدید حکومتی آغاز شده است

شب گذشته (دوشنبه) ، سعودی های عصبانی به سیاست های اقتصادی آل سعود ، که منجر به افزایش بیکاری و فقر در البریدا ، منطقه الکشیم شد ، اعتراض کردند. علی رغم تظاهرات خودجوش صدها جوان ، نیروهای امنیتی وارد عمل شدند و منجر به درگیری با نیروهای سعودی شد.

اعتراضات سعودی ها

ارائه قاسم

معترضین به مالیات ، قرنطینه ، ممنوعیت سفر ، فقر فزاینده و بیکاری در کشور اعتراض کردند. منابع در این زمینه همچنین می گویند که پلیس کشمیم و گارد ملی به دلیل افزایش ناآرامی ها ، اعتراضات و درگیری در آماده باش هستند.

سانسور شدید اعتراضات مردمی و ضعف دولت سعودی

می توان گفت که اقدامات ضعیف و سیاست های دولت سعودی مردم را عصبانی کرده و صدای شهروندان سعودی را که از بیکاری ، فقر ، مالیات بالا و خدمات ضعیف رنج می برند بلند کرده است ، در حالی که رسانه های دولتی که بودجه آنها در دستور کار قرار گرفته است توسط اعتراضات مردمی آل سعود.

در همین حال ، رسانه های ضد آل سعودی و فضای مجازی سعودی صدای مخالفانی هستند که اعتراض شدید آنها موجب ترس و وحشت دولت سعودی شده است.

14 نفر به جرم شرکت در تظاهرات در عربستان سعودی به اعدام محکوم شدند

در حالی که مقامات سعودی ادعا می کنند نرخ بیکاری در عربستان سعودی 14 درصد است ، بسیاری از اقتصاددانان اظهار داشتند که نرخ بیکاری اعلام شده نادرست است و آل سعود در حال کاهش نرخ بیکاری در عربستان سعودی است. در حقیقت ، بیکاری یکی از دلایل افزایش فساد در عربستان سعودی است. ناظران نرخ بیکاری واقعی عربستان سعودی را 34 درصد ارزیابی می کنند ، در حالی که عربستان سعودی یک کشور نفت خیز است.

با وجود سانسور شدید توسط رسانه های دولتی سعودی ، اطلاعات دیگری در مورد داده های بیکاری در فضای مجازی وجود دارد ، از جمله اینکه 53.5٪ سعودی های بیکار دارای مدرک تحصیلی هستند.

10 دلیل اصلی افزایش بیکاری در عربستان سعودی عبارتند از:

– مشاغل به شاهزادگان تعلق می گیرد و شهروندان سعودی از مشاغل خاص محروم می شوند.

– بودجه کشور بدون نظارت هدر می رود.

– این پروژه ها بر خلاف خواسته و منافع شهروندان سعودی ساخته شده است.

فساد در بالای هرم م institutionsسسات و وزرای سعودی بیداد می کند.

– پول کلان برای کنفرانس های خارجی و قمار هدر می رود.

– برنامه های دولت ضعیف است و همیشه با شکست مواجه می شود.

– تعلیق خدمات و اخراج کارگران و کارمندان سعودی افزایش یافته است.

– کارزارهای جعلی و کند سعودی برای مشاغل ایجاد شده است.

– بخشهای مهم دولتی مانند صنعت ، تجارت و خدمات توسعه نیافته اند.

– دولت تمایلی به پایان دادن به بیکاری و توجه به مشکلات جوانان ندارد.

طبق برخی از آمارها ، در حال حاضر حدود 35000 کارمند سعودی با گواهینامه های جعلی وجود دارد و کمتر از 2 میلیون شهروند سعودی و 6.5 میلیون خارجی در بخش خصوصی کار می کنند.

سیاست اقتصادی ناموفق محمد بن سلمان ، ولیعهد عربستان سعودی ، تأثیر منفی بر شهروندان سعودی در سال 2020 داشت ، به این معنی که شهروندان سعودی سال گذشته در یک کشور نفت خیز بدترین سالهای زندگی خود را داشتند.

آماده شدن برای نافرمانی مدنی

اکنون نزدیک به یک سال است که مقامات سعودی پیگیر کاهش سری ای از دولت برای کاهش نارضایتی دولت هستند ، اما این اقدامات مقدمه ناآرامی های داخلی در عربستان شده است. گفته می شود این اقدامات به اصطلاح “اصلاح طلب” دولت عربستان را در معرض انقلاب قرار داده است.


بیشتر بخوانید:

تظاهرات علیه دولت آل سعودی در کسیم


به عنوان مثال سال گذشته ، وزارت دارایی عربستان سعودی ابتدا تلاش دولت برای نجات این کشور از کسری بودجه دردناک و افزایش مالیات بر ارزش افزوده را از 5 به 15 درصد در دستور کار قرار داد. هزینه زندگی شهروندان سعودی نیز از ژوئن 2020 کاهش یافته است.

با هم ، سیاست های اقتصادی فلج کننده عربستان سعودی و بحران در اپیدمی کرونا و تأثیر آن بر افزایش مالیات و بیکاری زیاد ، جوانان سعودی را بیش از پیش تشدید کرده و زندگی و شغل آنها را تحت تأثیر قرار داده است.

برخی از جوانان سعودی به مشاغل کم درآمد مانند خدمات پیک ، تاکسی های اینترنتی یا تحویل غذا روی آوردند.

منع رفت و آمد در مدیریت تاج در عربستان سعودی کاملاً محدود شده است ، بنابراین شهروندان سعودی نمی توانند از خانه خارج شوند ، فقط برای خرید مایحتاج ضروری یا موارد اضطراری.

اعتراضات جوانان سعودی امروز به هفته ها و ماه ها برمی گردد و اولین کمپین ها در اعتراض به سیاست دولت آل سعودی در شبکه های اجتماعی آغاز شده است.

تظاهرات جوانان سعودی با نگاهی اجمالی به اعتراضات ضد دولتی شیعیان سعودی

نمی توان گفت که بدون تظاهرات و اعتراضات جسورانه شیعیان در منطقه شرقی عربستان سعودی ، امروز جوانان سعادتمند و بی دغدغه سعودی ، که هزینه های دولت برای آنها اندکی کاهش یافته و تحت فشارهای اجتماعی قرار گرفته اند ، نمی خواهند یک شب اعتراض کنند. سیاست های دولت سعودی.

اعتراضات سعودی ها

مقامات سعودی از سال 2011 با حمله به شهر عوامیه و تخریب خانه های شیعیان به بهانه مبارزه با تروریسم ، سیاست های ضد شیعی خود را افزایش داده و بسیاری از ساکنان شیعه را مجبور به ترک شهر کردند. آل سعود با ادعای غیرقانونی ساخت و ساز و تخریب نزدیک به 2000 خانه در استانهای العس ، العلا ، تبوک ، ضیا، ، البدا ، حق و موریس پروژه تخریب خانه های شیعیان در مناطق مختلف شیعه را آغاز کرده است. املاج

مقامات سعودی تلاش زیادی برای آزار و اذیت و محروم کردن ساکنان مناطق شیعه نشین از خدمات اساسی مانند برق با جدا کردن برق به سالیا و خانه ها در قسمت غربی مناطق شریجه و الخریبا انجام داده اند.

نیروهای امنیتی سعودی بدون دلیل مشخص تعدادی از روحانیون و فعالان شیعه را در حمله به مناطق شیعه دستگیر کردند. بر این اساس می توان گفت که سیاست تبعیض آمیز و انتقام آل سعود از شیعیان در زمان سلطنت ولیعهد روند سریع تری به خود گرفت.

انتهای پیام / 4033 /

دکمه بازگشت به بالا