بین الملل

ناتو:از تصمیم آمریکا برای تجهیز اوکراین به تانک استقبال می‌کنیم/نروژ: برای کی‌یف تانک می‌فرستیم

دبیرکل ناتو از اظهارات رئیس جمهور آمریکا در مورد ارسال تانک‌های آبرامز به اوکراین استقبال کرد و گفت: ما تانک‌های جنگی را به کی‌یف می‌فرستیم تا به اوکراینی‌ها در دفاع از خود کمک کنند.

به گزارش مجله لوکس، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو امروز چهارشنبه از اظهارات جو بایدن درباره تصمیم واشنگتن برای ارسال 31 دستگاه تانک آبرامز به اوکراین استقبال و بر لزوم ادامه حمایت‌ها از اوکراین برای دفاع از خود تأکید کرد.

در همین رابطه، وزیر خارجه نروژ چهارشنبه شب اعلام کرد که «ما تانک های لئوپارد 2 را به اوکراین می‌فرستیم تا به آنها در دفاع از خود کمک کنیم».

منابع رسانه‌ای آلمان گزارش دادند که این کشور قرار است 80 تانک لئوپارد 2 را به اوکراین تحویل دهد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفت که «ارائه تانک های آبرامز گام مهمی در مسیر پیروزی است و جهان آزاد به شکلی بی سابقه با هدف آزادی اوکراین متحد می‌شود».

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه رسما اعلام کرد که این کشور ۳۱ دستگاه تانک آبرامز ام ۱ را برای اوکراین ارسال خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی افزود: این اقدام در راستای تقویت دفاع اوکراین در برابر «حمله واقعی و بیرحمانه روسیه» صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه لندن، پاریس و برلین تانک‌های خود را در اختیار اوکراین قرار می‌دهند، گفت که با رهبران انگلیس، آلمان، فرانسه و ایتالیا در مورد لزوم ادامه حمایت نظامی از اوکراین، به صورت تلفنی رایزنی کرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا