بین الملل

موضع گیری عون چند دقیقه بعد از دیدار حریری

به گزارش روزنامه لبنانی الاخبار ، میشل عون رئیس جمهور لبنان تأکید کرد: “هیچ توافقی درباره پست وزیر کشور وجود ندارد و او خود این پست را تعیین می کند.”

رئیس جمهور لبنان گفت: “او هیچ اعتراضی به بحث در مورد پست وزیر دادگستری ندارد و حتی مایل است از سمت خود به عنوان وزیر ارتباطات استعفا دهد ؛ پست هایی که حریری در پیش نویس 23 دسامبر خود به وی اختصاص داده است.

عون تأکید کرد که هیچ کس نمی تواند رئیس جمهور را وادار کند که معیارهای اساسی قانون اساسی مورد نیاز برای تشکیل یک دولت متعادل را نادیده بگیرد.

وی ادامه داد: “طبق قانون اساسی ، من تشکیل مجریه را تضمین می کنم ، مشاوره های اجباری پارلمان را برگزار می کنم ، نخست وزیر آینده را تعیین می کنم ، با بررسی چارچوب پیشنهادی دولت و دستورالعمل های مربوطه در تشکیل و تشکیل دولت شرکت می کنم.” قول می دهم و استعفای وزیر را قبول کنید.

وی افزود: پست وزیر کشور به ما تعلق دارد در حالی که دو سمت وزیر ارتباطات و دادگستری در اختیار نخست وزیر است.

رئیس جمهور تأکید کرد آنچه من چندین بار به سعد حریری تأکید کردم این بود که وظیفه من تشکیل دولت نیست ، رفتن به سرکردگان فراکسیون ها و صحبت با آنها ، و سپس ارسال پیش نویس برای من تا بتوانم بررسی کنم و در آن تجدید نظر کنید. وزیر آنها را معاینه می کند و می بیند که آیا من امضا می کنم یا نه.

روز پنجشنبه عون و حریری بدون هیچ پیشرفتی گفتگو کردند. اما آنها توافق کردند امروز دیدار کنند.

به گفته رسانه های نزدیک به کاخ Baabda ، این جلسه برای حریری بسیار مهم خواهد بود ، خواه با توافق یا رویارویی.

310310

دکمه بازگشت به بالا