مقدمه ای بر کشت و پرورش درختان سیب

کاشت درخت سیب; این بخشی از فعالیتی است که می تواند هم جذاب و هم سودمند باشد. نه تنها یک کشاورز یا باغدار بزرگ می تواند در فضای خود بکارد و رشد کند، بلکه حتی یک فرد معمولی با یک باغ یا حیاط کوچک می تواند سیب بکارد. البته فراموش نکنید که هر نهالی شرایط و ویژگی های خاصی دارد که برای به ثمر رسیدن آن باید رعایت شود. بنابراین می توان گفت اولین و مهمترین مرحله در کاشت نهال، شناخت ویژگی های آن نهال و الزامات کشت است. پس تا انتهای این مطلب همراه کارشناسان نهالستان اکین نهال باشید تا از تجربیات کارشناسان ما استفاده کنید.

مشخصات ظاهری درخت سیب:

درختان سیب؛ (نام علمی: M. pumila) درختی از گروه گلسرخیان است و به دلیل میوه و گوشت شیرین آن در سراسر جهان شناخته شده است. کاشت درخت سیب; در تمام دنیا به دلیل استفاده از دانه های آن. آسیای مرکزی را می توان زادگاه این درخت نامید. گونه وحشی این گیاه Malus civersi هنوز در این منطقه یافت می شود. جالب است بدانید که در بسیاری از ادیان و فرهنگ ها، میوه سیب به عنوان میوه ای با اهمیت مذهبی و اسطوره ای شناخته می شود. مثل فرهنگ خودمان که در ایام نوروز در هفت سین اتفاق می افتد.

برای کاشت نهال سیب خوب است بدانید که ارتفاع درخت سیب بالغ به 6 تا 9 متر می رسد. نکته دیگری که هنگام کاشت این محصول باید بدانید درخت سیب است که در هنگام کاشت اندازه، شکل و ضخامت شاخه های آن با انتخاب ساقه های زیرزمینی و نحوه برش آنها مشخص می شود. برگ های این درخت به تناوب سبز تیره و بیضی شکل ساده با حاشیه آهو و کرک های زیرین است. برای درختان سیب چهار نوع شاخه به نام های نارک، لامبورد، برندی و اسپایک در نظر گرفته می شود. هاگ ها شاخه های کوتاهی به طول 3 تا 7 سانتی متر هستند و در سال دوم در بالای شاخه تولید میکروب می کنند.

کاشت درخت سیب با پیوند:

در روش پیوند باید از شاخه های درخت سیب استفاده کرد. یک پایه را انتخاب کنید و به آرامی یک T شکل در بالای آن ایجاد کنید. حالا با پشت چاقوی پیوند، پوست را بلند کرده و شاخه ها را داخل آن قرار دهید. فراموش نکنید که انتهای محل را با نخ پنبه یا پوست نارون ببندید. بعد از 10 تا 12 روز می توان تشخیص داد که پیوند شما موفقیت آمیز بوده است یا خیر. با رشد پیوندک، باید بقیه پایه را ببرید و به گارد ببندید.

کاشتن درخت سیب چقدر فاصله دارد؟ نکاتی برای پرورش سیب:

توجه به فاصله کاشت درختان سیب بسیار مهم است. اگر فاصله را به درستی رعایت نکنید، هنگام آبیاری، کوددهی و هرس درختان با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد. بنابراین یکی از موثرترین دلایل کاشت سیب، توجه به فاصله گذاری مناسب است. به طور کلی برای نهال ها معمولاً فاصله درختان در حالت عادی 5 متر و فاصله ردیف 8 متر است. اما بهترین وضعیت 8 فوت در 10 فوت است.

بهترین زمان برای کاشت سیب چه زمانی است:

بهترین زمان برای کاشت سیب بهار است. آیا امکان رشد درخت سیب در باغ وجود دارد؟
همانطور که قبلا ذکر شد، می توانید درختان سیب را در یک زمین بزرگ یا حتی در یک باغ بکارید.
چگونه درخت سیب را کود دهیم؟ بهترین کودهای شیمیایی و حیوانی:
کود در پایه درختان سیب بهتر است. به یک طرف بچسبانید و خوب بچسبانید. اگر رطوبت خاک زیاد و ریشه ها عمیق باشد، تغذیه عمیق وجود دارد. در صورت امکان، مناطقی را که با کودهای شیمیایی یا حیوانی درمان شده اند، کود ندهید.

بهترین زمان برای استفاده از کود مناسب برای درختان سیب، اوایل پاییز پس از ریختن برگ ها است. بهترین کودها عبارتند از: کود سوپر گرین، کود گیاه سبز، کود هاسکون M10، کود کالفومیت، کود کالفون گرین و کود کلربرون.

شایع ترین بیماری ها و آفات درختان سیب چیست؟

درختان سیب؛ یکی از عوامل خطر بیماری های مختلف است. پس هنگام کاشت نهال سیب باید در انتخاب نهال های قوی و دانه های قوی دقت زیادی داشت. برخی از شایع ترین بیماری های درختان سیب عبارتند از: دلمه سیب، سوختگی آتش، لکه چوب پنبه، سفیدک پودری و زنگ.
ما انواع روش های هرس و هرس پس از کاشت درختان سیب را داریم:
برای برداشتن درخت سیب باید شاخه های جوان باردار را از درخت جدا کرد تا شاخه های دیگر جایگزین آنها شوند. برای جلوگیری از پیری زودرس درخت، هرس باید به موقع و به درستی انجام شود. درختان کهنسال میوه کوچک و بدی خواهند داد.

زمستان بهترین زمان برای هرس درختان سیب است. در این زمان برگها می ریزند و شرایط مناسب است. فراموش نکنید که شاخه ای را که می خواهید به طور کامل هرس کنید تا انتها ببرید و چیزی در جای خود باقی نماند.

در سال اول درختان سیب کاشته شدند. زمانی که گیاه فقط یک ساقه بلند داشته باشد در هنگام هرس باید حدود 80 سانتی متر باشد زیرا در زمستان دوم ساقه درختان سیب تشکیل می شود. درخت سیبی که فقط 5 سال سن دارد نیازی به هرس ندارد، بلکه فقط به شاخه های آن نیاز دارید تا از ریزش و ضخیم شدن آنها جلوگیری کنید. در نهایت بدانید که برای درختان سیب دو نوع هرس و هرس میوه وجود دارد و از نظر زمانی هرس زمستانه و تابستانه داریم.

https://akinnahal.com/product-category/نهال-سیب/

خروج از نسخه موبایل