مقاوم سازی منازل روستایی استان مرکزی دستور کار ویژه است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

آرش طاقبستانی در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین، اظهار کرد: بازسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور دستور کار تمام دولت‌ها بوده که با برنامه ریزی انجام شده این مهم تا سال ۱۴۱۰ تحقق می‌یابد.

وی افزود: در استان مرکزی از ۱۰۲ هزار واحد مسکونی روستایی تاکنون ۵۲ هزار واحد، معادل ۵۸ درصد مقاوم سازی شده است همچنین پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی برای ۴ هزار واحد مسکونی ابلاغ شد که در این راستا ۹۲ درصد انعقاد قرارداد صورت گرفت.

معاون بازسازی و بهسازی روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: سال جاری سهمیه این استان برای ۸ هزار واحد شامل مقاوم سازی ۴۵۰۰ واحد و اجرای ۳۵۰۰ واحد در طرح نهضت ملی در حوزه روستاها است که سقف تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومان با سود ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله است.

طاقبستانی با اشاره به اینکه ۹ بانک عامل، امسال در اجرایی کردن این طرح‌ها مشارکت دارند، افزود: افرادی که تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی دریافت کرده و تا مرحله سقف پیش رفته باشند، ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار متمم دریافت می‌کنند.

معاون بازسازی و بهسازی روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی تاکید کرد: تمامی افراد متقاضی اجرای طرح نوسازی و ساخت مسکن روستایی می‌توانند از هم اکنون به بنیاد شهرستان‌ها مراجعه کنند و پس از تشکیل پرونده از هفته آینده به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل