اقتصادیعمومیکسب و کار برتر

مزایای استفاده از شماره شبا بانک رفاه چیست؟

شماره شبا که مخفف “شناسه حساب بانکی” است شماره ای 24 رقمی است که حروف IR قبل از آن قرار میگیرد و مطابق با شماره حساب بین المللی بانکی میباشد. هر حساب بانکی یک شماره نیز دارد که در سیستم بانکی منحصر به فرد است و با استفاده از آن میتوان از هر حساب بانکی در هر بانکی در ایران، به آن شبا انتقال وجه انجام داد.

ساده ترین روش دریافت شماره شبا بانک رفاه با شماره کارت و شماره حساب استفاده از ابزارهای مبدل سایت کارت اینفو است. اما روشهای مختلفی برای تبدیل شماره کارت رفاه به شبا و تبدیل شماره حساب به شبا رفاه وجود دارد. ساده ترین راه تبدیل شبا بانک رفاه کارگران، استفاده از سرویس تبدیل کارت به شبای کارت اینفو میباشد. همچنین میتوانید شماره شبا را از شعب بانک رفاه کارگران دریافت کنید که سخت ترین و پر هزینه ترین روش میباشد. همچنین میتوانید از اینترنت بانک یا موبایل بانکتان شماره شبا را دریافت کنید. اکثر بانکها نیز صفحه ای در سایتشان فراهم کرده اند که میتوان در آنجا با وارد کردن شماره حساب، شبا را دریافت کنید. همچنین از خودپرداز اکثر بانکها نیز میتوانید شماره شبای خود را به دست بیاورید. از تلفن بانک برخی بانکها نیز میتواند شماره شبا را دریافت کرد. البته تبدیل کارت به شبا در وبسایت همه بانکها امکان پذیر نمیباشد.

بانک رفاه کارگران به ‌عنوان بازوی ارائهٔ خدمات مالی و بانکداری سازمان تأمین اجتماعی ایران فعالیت می‌کند و طیف وسیعی از خدمات بانکی شامل بانکداری خرد، بانکداری اختصاصی، بانکداری شرکتی، بانکداری سرمایه‌گذاری، مدیریت سرمایه‌گذاری، مدیریت ثروت، کارت‌های اعتباری و وام‌های مسکن را ارائه می‌نماید. شماره کارت یک عدد 16 رقمی است که با 589463 شروع میشود. اما شماره شبای این بانک با IRxx013 شروع میشود.

چگونه شماره حساب یا کارت را به شبا تبدیل کنیم؟

برای تبدیل شبا بانک رفاه با استفاده از شماره حساب میتوانید از مبدل شبا رایگان کارت اینفو استفاده کنید. کافی است شماره حساب را در فرم بالا وارد کنید تا شبای آن را دریافت کنید. همچنین اگر به شماره حساب مورد نظر دسترسی ندارید و تنها شماره کارت بانک رفاه را دارید برای گرفتن شبا از شماره کارت بانک رفاه را به شبا تبدیل کنید و نام صاحب حساب را پیدا کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کارت بانکی از و برای بررسی اطلاعات شماره شبا از سرویس استفاده کنید.

از جمله مزایای انتقال پول به شبا بانک رفاه و سرویسهای پایا و ساتنا، نسبت به انتقال کارت به کارت، سقف انتقال وجه بالاتر میباشد که در حال حاضر در سرویسهای غیر حضوری 50 میلیون تومان است. همچنین کارمزد انتقال وجه پایا و ساتنا بسیار کمتر از کارمزد انتقال کارت به کارت است که میتوانید از آن را محاسبه کنید.

برای انتقال پول به شبا بانک رفاه میتوان از سرویسهای پایا یا ساتنا استفاده کرد. برای انتقال پول با استفاده از شبا (sheba) میتوانید از سرویسهای بانکتان مانند موبایل بانک یا اینترنت بانک بانک رفاه کارگران Refah Bank استفاده کنید. همینطور با مراجعه حضوری به شعبه میتوانید بدون سقف انتقال وجه انجام دهید. را میتوانید از طریق بانک یاب کارت اینفو پیدا کنید و از اوضاع آن مطلع شوید.

زمان مطالعه: ۴ دقیقه روش‌های متفاوتی برای شماره‌گذاری حساب‌های مشتریان بانک‌ها وجود دارد و تقریبا روش شماره‌گذاری هیچ بانکی، شبیه به دیگری نیست. برای مثال شماره حساب‌های بانک ملی با بانک پاسارگاد شبیه به هم نیستند و همین باعث می‌شود انتقال وجه بین بانک‌های مختلف، دردسرساز شود. شماره شبا برای حل این مشکل طراحی شده است! درواقع، یک استاندارد […]

  1. این جمله که نوشتید: هجده رقم بعدی (همه ارقام تا انتها) برگرفته از شماره حساب است و مقصد را به طور کامل مشخص می‌کند یعنی اون هجده رقم دقیقا شماره حسابه؟ میخوام بدونم که اگر اینطوری باشه دیگه نیازی نیست که شماره شبا رو به شماره حساب تبدیل کنیم. همیشه میتونیم اون هجده رقم رو به عنوان شماره حساب در نظر بگیریم و اگر لازم شد همون رو بفرستیم برای جایی
    • بله با توجه به مواردی که در مطلب ذکر شده است، امکان به دست‌آوردن شماره حساب از شماره شماره شبا وجود دارد.
  2. خیلی از بانکها تبدیل کارت به شبا ندارند. من برای تبدیل کارت به شبا از سایت کارت اینفو cardinfo.ir استفاده میکنم نظر شما در مورد این سایت چیه؟
  3. تو گوگل سرچ کن ” شبا دیکودر” تو سایت کارت اینفو میتونی اون ۱۸ رقم رو به شماره حساب تبدیل کنی یکم محاسبات داره به این سادگی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

Top of Form

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Bottom of Form

مطالب مرتبط

زمان مطالعه: 3 دقیقه شاید یکی از مهم‌ترین تأثیراتی که کرونا روی مدل‌های کاری گذاشت، ایجاد فاصله بین یک سازمان و کارکنانش بود. روزهای قرنطینه، زمانی که کارکنان نمی‌توانستند در محل کار حاضر شوند و یا زمان‌هایی که به دلیل بیماری یک نفر نمی‌توانست در جریان کارها قرار بگیرد، باعث ایجاد یک سری از مشکلات می‌شود. در این میان […]

زمان مطالعه: 4 دقیقه مدیریت کارکنان یک سازمان، فارغ از مقیاس آن، همواره یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین مشخصه‌های رشد و پیشرفت است. اگر کارکنان شرایط خوبی نداشته باشند، ادامه فعالیت برای سازمان دشوار خواهد شد و اگر کارکنان توانایی رشد نداشته باشند، در ارتقاء سازمان نیز مشکل ایجاد می‌شود. روابط انسانی همواره دارای پیچیدگی‌های بسیار زیادی است. سازمان […]

زمان مطالعه: 3 دقیقه مدیریت منابع انسانی همواره یکی از سخت‌ترین کارهای یک سازمان است و مدیران منابع انسانی نیز در خط مقدم این مسیر قرار دارند و با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند. از طرفی برطرف نکردن این مشکلات و گسترش آن‌ها در سازمان می‌تواند خسارت‌هایی مثل جدا شدن نیروی متخصص از سازمان، افزایش نارضایتی کارمندان […]

شماره شبا یا همان شناسه حساب بانکی ایران، شماره ای حاوی 24 رقم می باشد که حساب شما را در تمام نظام بانکی ایران مجزا و مشخص می کند و مطابق با استاندارد ISO-13616 تعریف می شود.

تبدیل شماره شبا به شماره حساب بانک رفاه | چگونه شماره حساب بانک رفاه را پیدا کنیم

چه زمانی به شماره شبا نیاز دارید؟

شماره شبا برای استفاده در کارهایی چون دریافت و پرداخت پول و گرفتن ابزار دریافت و پرداخت پول مانند یا درگاه بانکی کاربرد دارد. در قسمت بعد، کاربرد های شماره شبا را به صورت جزئی تر شرح داده ایم.

کاربرد های شماره شبا

1- دسترسی به تمام اطلاعات شماره حساب معمولی
2- انتقال و دریافت پول با شماره شبا بدون نیاز به اشتراک گذاری هیچ اطلاعات دیگر مانند نام بانک، شماره حساب، نام یا کد شعبه، نوع حساب
3- استفاده از سامانه‌های حواله الکترونیکی ساتنا و پایا و گرفتن دستگاه کارتخوان و درگاه اینترنتی که سقف استفاده از هر کدام نیز به این شرح است:

انتقال وجه پایا: 15 میلیون تومان

انتقال وجه ساتنا: 50 میلیون تومان

گرفتن دستگاه کارتخوان: 50 میلیون تومان

گرفتن درگاه اینترنتی: 50 میلیون تومان

نحوه دریافت شماره شبا

برای دریافت شماره شبا تنها کافیست در لیست زیر آدرس مربوط به بانک خود را بیابید و پس از ورود به آدرس مربوط، به کمک شماره حساب خود، شماره شبا را بدست آورید.

شماره شبا بانک پاسارگاد:

شماره شبا بانک ملی:

شماره شبا بانک صادرات:

شماره شبا بانک دی:

شماره شبا بانک پارسیان:

شماره شبا بانک کشاورزی:

شماره شبا بانک تجارت:

شماره شبا بانک حکمت ایرانیان:

شماره شبا بانک رفاه کارگران:

شماره شبا بانک مسکن:

شماره شبا شماره شبا بانک سرمایه:

شماره شبا بانک شهر:

شماره شبا بانک سامان:

شماره شبا بانک سینا:

شماره شبا بانک کارآفرینی:

شماره شبا بانک ملت:

شماره شبا بانک صنعت و معدن:

شماره شبا بانک گردشگری:

شماره شبا بانک اقتصاد نوین:

شبای بین‌المللی چیست ؟

شبا بر اساس استاندارد IBAN، مخفف International Bank Account Number، ایجاد می شود. این استاندارد در بسیاری از کشور های جهان به عنوان استاندارد اصلی شماره حساب بانکی شناخته می شود.برای ایجاد شماره شبا بین المللی فقط کافیست IR را به ابتدای شماره شبا اضافه کنید و در معاملات بین المللی خود نیز از آن استفاده کنید.

ساختار و اجزای شماره شبا

در عکس زیر، با جزئیات ساختار و اجزای شماره شبا را خدمت شما کاربران گرامی مقالات وب سایت پارت ارتباط آوا توضیح داده ایم.

اگر علاقه دارید بیشتر درباره بدانید و یا هر سوالی در این باره دارید پیشنهاد ما مطالعه مقاله تخصصی پارت ارتباط آوا است.

تفاوت شماره‌ شبا با شماره حساب و کارت

برای درک بهتر تفاوت این 3 مورد، بهتر است که تعریف هر کدام را بدانید.

شماره کارت

شماره کارت فقط به حساب های حقوقی و جاری اختصاص ندارد و فقط برای حساب های سپرده شخصی کوتاه مدت صادر می شود. شماره کارت در سیستم بانکی کشورمان ایران منحصر به فرد می باشد و یکی از کاربر های آن انتقال بین بانکی است. یکی از تفاوت ها بین این سه مورد، این است که شماره کارت تاریخ انقضا دارد اما شماره حساب و شماره شبا منقضی نمی شود.

هر شماره حساب دارای یک شماره شبا منحصر به فرد می باشد که کاربرد آن در معاملات برای انتقال پول بین بانکی و اخد دستگاه کارتخوان و درگاه اینترنتی استفاده می شود.

شماره حساب

شماره حساب را میتوان معادل شماره شناسایی افراد دارای حساب در بانک دانست. تمامی حساب ها مانند حساب های حقوقی و حقیقی، سرمایه گذاری های جاری و سپرده ها شماره حسابی را به خود اختصاص می دهند.

دکمه بازگشت به بالا