محدودیت‌های جدید ناشی از کرونا در پکن و هراس از موج دوم شیوع

به گفته شفاف ، بعد از هفته گذشته ، حدود 300 نفر نتایج مثبتی برای بیماری عروق بیماری کرونا قلب داشتند ، در دو منطقه در مناطق جنوبی پایتخت چین ، استان هبی ، شیجیازژوانگ و زینگتای قرنطینه خانگی را سفارش دادند. با این تصمیم ، بیش از 18 میلیون نفر در یک قرنطینه جهانی جدید قرار می گیرند.

طبق اعلام انجمن ملی بهداشت چین ، روز دوشنبه حدود 55 رویداد جدید عروق بیماری کرونا در کشور شناسایی شد. روز یکشنبه ، این تعداد بیش از 100 نفر بود.

لانگ فانگ ، یک شهر اقماری در پکن ، 4.9 میلیون نفر را قرنطینه کرده و برای جلوگیری از شیوع ویروس دستور آزمایش های گسترده را داده است.

مرکز استان هبی ، شیجیاژوانگ نیز با همه گیرترین موارد ، اخیراً 82 مورد در این منطقه گزارش شد. در نتیجه ، مجلس نمایندگان استان جلسه سالانه خود را لغو کرد. این جلسه قرار است در تاریخ 25 ژانویه برگزار شود.

منبع آخرین اپیدمی هنوز مشخص نشده است ، اما طبق اطلاعات روزنامه South China Morning Post ، از دسامبر سال گذشته مراسم عروسی ، تشییع جنازه و مراسم مذهبی در روستاهای اطراف فیجی در حال انجام است. برخی از بیماران اگرچه علائمی داشتند اما به جای مراجعه به بیمارستان های دولتی در فاصله 45 کیلومتری به کلینیک های محلی مراجعه کردند.

مقامات بهداشتی چین توانسته اند موج اول تاج را مهار کنند و از آن زمان با شیوع احتمالی بیماری مقابله کرده اند.

آرنان کوی ، تحلیلگر موسسه گیوکال دراگون ، در یادداشت تحقیقی نوشت که در مناطق روستایی استان هبی ، وجود نقاط کور و محدودیت امکانات آزمایش کووید از دلایل اصلی پارگی تاج در منطقه است.

طبق آمار دانشگاه جان هاپکینز چین ، بیش از 96600 نفر تاج تشخیص داده شده و در نتیجه 4700 نفر فوت کرده اند.

خروج از نسخه موبایل