بین الملل

مایکل کوهن| می‌خواهم علیه تخلفات ترامپ و خانواده‌اش شهادت بدهم

به گزارش خبرگزاری آنلاین مجله لوکس ، مایکل کوهن ، وکیل و قاتل شخصی رئیس جمهور سابق ، در میان حدس و گمان ها مبنی بر عفو وی قبل از ترک کاخ سفید ، مایکل کوهن ، وکیل شخصی و قاتل رئیس جمهور سابق همکاری در رابطه با تخلف ترامپ و خانواده اش.

وی نوشت: “از من خواسته شد و موافقت كردم كه با چندین آژانس دولتی مختلف برای شهادت در مورد آزار و اذیت ترامپ و خانواده اش كار كنم.”

کوهن افزود ، “من این کار را عمدتا به این دلیل انجام می دهم که ترامپ و خانواده اش تلاش کردند دموکراسی آمریکایی را تضعیف کنند و خوشبختانه نتوانستند.

وی در توییت دیگری در پاسخ به تعلیق حساب کاربری توییتر ترامپ نوشت: “من می دانم که ترامپ به همان اندازه که به اکسیژن برای تنفس نیاز داریم به توییتر وابسته است.” او حالا دیوانه شده است!

نیویورک تایمز پیش از این گزارش داده بود که رئیس جمهور دونالد ترامپ به مددکاران خود گفته است که قصد دارد در آخرین روزهای ریاست جمهوری خود چهار بخشش صادر کند.

نیویورک تایمز به نقل از دو منبع آگاه اعلام کرد که ترامپ پس از روز انتخابات در 3 نوامبر ، بارها و بارها به مشاوران خود گفت که او درخواست عفو می کند و عواقب حقوقی و سیاسی این اقدام خود را بررسی می کند. است؛ این یکی از ویژه ترین و بی سابقه ترین اقداماتی است که رئیس جمهور ایالات متحده تاکنون برای به دست گرفتن قدرت انجام داده است.

مشخص نیست که آیا ترامپ قصد دارد موضوع را به دلیل تحولات روز چهارشنبه و حمله طرفداران رئیس جمهور به کنگره دوباره مطرح کند.

تاکنون هیچ یک از روسای جمهور ایالات متحده عفو نکرده اند ، بنابراین هنوز قانونی بودن این اقدام در دادگستری ایالات متحده مورد توجه قرار نگرفته است و کارشناسان حقوقی در مورد تشخیص فضل قضایی ایالات متحده اختلاف نظر دارند ، اما همه کارشناسان موافق هستند. آنها موافقت می کنند که عمل عفو رئیس جمهور یک رکورد جدید خطرناک برای رئیس جمهور به وجود می آورد ، که خود را بالاتر از قانون نگه می دارد و از خود در قبال جرائم مرتکب شده در دوران تصدی خود محافظت می کند.

حملات چهارشنبه شب طرفداران ترامپ به کنگره ، قانونگذاران و سناتورهای آمریکایی را بر آن داشت تا برکناری ترامپ را در نظر بگیرند. هنگام هجوم حامیان ترامپ به ساختمان کنگره ، پنج نفر کشته و ده ها نفر دیگر زخمی شدند.

نانسی پلوسی ، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده به جلسه صبح شنبه حزب دمکرات (به وقت تهران) درباره تحولات اخیر در حمله به طرفداران ترامپ علیه کنگره اشاره کرد.

وی گفت: “اعضا امیدوارند كه رئیس جمهور بلافاصله استعفا دهد.” “اما اگر این کار را نکرد ، من به کمیته ها دستور دادم که برای کمک به اصلاح قانون اساسی آماده باشند و او را مسئول بدانند.”

پیش از این ، سه مشاور کاخ سفید به CNN گفته بودند که دونالد ترامپ برنامه ای برای ترک آن ندارد.

یکی از مشاوران گفت: “شما فکر نمی کنید اشتباه کرده اید” و ترامپ را “صفر” خواند.

انتهای پیام / متر


دکمه بازگشت به بالا