سلامت و دانش

ماشین اپل نیامده بازار را به هم ریخت

در حالی که اپل هنوز هیچ اشاره ای به خودروی خود به نام Apple Car ندارد، اما تاکنون تنها شایعات و گزارش های مختلفی در این باره منتشر شده است، طبق یک نظرسنجی جدید، یک چهارم خریداران خودروهای جدید عنوان را در نظر گرفته اند. گزینه جدید و تحت تاثیر کیفیت آن قرار می گیرند.

شرکت سرکتی صورینگ Strategic Vision در گزارش جدید خود توضیح می‌دهد که نزدیک به سه دهه است که نظرسنجی را در بین مالکان خودروهای جدید انجام داده و از آنها پرسیده است که چه خودروهایی را برای خرید در نظر گرفته‌اند و کیفیت آن خودرو را چگونه ارزیابی می‌کنند. هر نظرسنجی شامل بیش از 45 خودرو است و برای سال 2022، خودروی اپل به این لیست اضافه شده است.

‎ ‎

طبق توضیحات رئیس این شرکت و همانطور که در نمودار زیر (از بلومبرگ) مشاهده می کنید، اپل به عنوان سومین برند برتر در نظرسنجی اعلام شد و 26 درصد از مشتریان اعلام کردند که به فکر خرید خودرو با اپل هستند. برند در آینده همچنین در این جدول پس از تویوتا (38 درصد) و هوندا (32 درصد) قرار داریم و همچنان شاهد محبوبیت فورد (21 درصد) و تسلا (20 درصد) هستیم.

«الکساندر دودوردز»، مدیر چشم‌انداز استراتژیک در رضاع تعلیق می‌دهد: «قدرت اپل به همین مرد خطم نیمی‌شود. چیزی که دیگران باید در مورد آن نگران باشند این است که اپل بیشتر از هر شرکت خودروسازی دیگری، یعنی دو برابر برندهای قدرتمندتر مانند هوندا، تویوتا و تسلا، علاقه‌مند است. به عنوان مثال، بیش از 50 درصد از مالکان در آینده به خرید یک ماشین اپل فکر می کنند.»

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می شود، 24 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی وقتی در مورد کیفیت برند پرسیده شد، بالاترین گزینه ممکن را (من آن را دوست دارم) علامت زدند زیرا این اپلیکیشن در مقایسه با رقبای خود اختلاف نظر زیادی دارد. این نرخ برای تسلا، تویوتا و هوندا به ترتیب 11، 15 و 13 درصد بوده است.

با این حال هنوز زمان زیادی برای عرضه خودرو اپل به بازار باقی مانده است. طبق شایعات این خودرو مربوط به سال 2014 یعنی قبل از تولید اولین نسخه اپل واچ است.

5858

دکمه بازگشت به بالا