سلامت و دانش

مازندران رتبه نخست واکسیناسیون دُز سوم و چهارم کرونا/ کاهش ۲۱ درصدی مراجعین سرپایی

عسنا/مازندران با اشاره به اینکه مازندران رتبه نخست و اکسیناسیون دُز سوم و چهارم را در کشور داراست، گفت: مراجعه به مراکز درمانی سرپایی به مراکز درمانی نسبت به هفته قبل ۲۱ درصد کاهش داشته است.

سیدمحمود حسینی پوروری در نشست ملی مبارزه با ویروس کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به وجود 3600 روستا در مازندران، اجرای واکسیناسیون در روزهای سوم و چهارم به صورت جامع انجام شد. توصیف کرد و گفت: درب منازل و فرقة فاکسین، تراشینة سامانه رصد ستوستو اسناف و فرنادلیه شمست وقنافیسون و نمع تست کرونا و کرونا و قرون در اختیار مدیران هی دولوتی و اسناف از جملة کمامة محمول در عینا بوده است.

نماینده دولت به تعداد زائران کربلا در فرودگاه از 6 هفته قبل اشاره کرد و با بیان اینکه این شبکه نسبت به شرایط برای آمادگی برای موج هفتم از زمان شروع شیوع این بیماری حساس است، اظهار داشت: آخرین 16 هزار و 511 بیمار بیمار بودند. کاهش 21 درصدی تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی نسبت به هفته قبل.

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته در مجموع 21 مورد فوتی قطعی کرونا که 95 درصد آن ها سالمندان مبتلا به بیماری های زمینه ای بوده اند، بیان کرد: 24 درصد مراجعه کنندگان در آستانه ورود به استان علائم داشته اند و 16 درصد از این افراد آزمایش شده بوده اند. کرونا مثبت هستند

استان مازندران از تحميدات از تحميد بريا وقناسينو فوسفايرين به استان ياد و تقديم كرد: تست كرونا بريا تاما فردي كه از كيشر و اي به كيشور مي شوند مي شود.

حسینی پور از برگزاری نشست با هیئات مذهبی استان ویژه واگذاری پروتکل های بهداشتی با توجه به ازدحام جمعیت در این ایام و توزیع رایگان ماسک برای کل جامعه و با بیان اینکه 64 هیئت مذهبی مهم در استان توسط همکاران دانشگاهی شبکه های علوم پزشکی و بهداشت تحت پوشش قرار گرفتند، تاکید کرد: گروه هایی را در اختیار بازارچه های روباز و ساحلی قرار داده ایم و برخی از علاقه مندان به برگزاری مجالس ترحیم، مجالس شبانه. در ساحل” این اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا