قیمت لنز طبی برای چشم های ضعیف: تجربه ای از خرید تا استفاده

همیشه داشتن بینایی شفاف و واضح یکی از مهم ترین نعمت هایی بوده که تا وقتی از دستش ندیم قدرش رو نمی دونیم اما برای افرادی که مشکلات بینایی دارند لنزهای طبی می تونن یک راه حل عالی برای بهبود کیفیت زندگی باشن.

بهداشت | عینک

اگر شما هم مثل من عینکی هستید و از محدودیت هایی که عینک براتون ایجاد می کنه خسته شدید شاید وقتش رسیده که به لنز طبی فکر کنید من هم یک ماه پیش تصمیم گرفتم از عینک به لنزهای طبی روی بیارم و به دنبال قیمت لنز طبی برای چشم های ضعیف گشتم در این مطلب قصد دارم تجربه خودم از خرید تا استفاده از این لنزها رو با شما به اشتراک بزارم.

چرا لنز طبی؟

وقتی تصمیم گرفتم لنز طبی بخرم اول از همه باید درک می کردم چرا لنز طبی بهتر از عینکه؟ اولین دلیلم برای این تغییر رهایی از محدودیت های فیزیکی عینک بود مثلاً موقع ورزش کردن عینک یه جورایی دست و پا گیر می شه از طرفی دید محیطی بهتری دارم چون لنز تمام سطح چشم رو پوشش می ده و محدود به قاب عینک نیستم.

تحقیق و انتخاب لنز

وقتی به خرید لنز فکر می کردم چند سوال مهم برام مطرح شد اول اینکه چه نوع لنزی برای من مناسبه؟ لنزهای روزانه ماهانه یا سالانه؟ دوم اینکه آیا لنز طبی رو به صورت آنلاین بخرم یا حضوری؟

تحقیقاتم رو با جستجو در اینترنت شروع کردم متوجه شدم که لنزهای روزانه برای افرادی که می خوان بهداشت بیشتری رعایت کنن مناسبه ولی هزینه شون هم بیشتره از طرفی لنزهای ماهانه و سالانه به صرفه ترن ولی باید مراقبت بیشتری ازشون کرد نهایتاً تصمیم گرفتم که لنز ماهانه بخرم چون هم هزینه مناسبی داشت و هم می تونستم بهتر ازشون مراقبت کنم.

نمونه ویدیو ای از لنز طبی

خرید لنز طبی

بعد از اینکه تصمیم گرفتم لنز ماهانه بخرم به چندین فروشگاه آنلاین و حضوری سر زدم تا بهترین گزینه رو پیدا کنم یکی از فروشگاه هایی که لنزهای متنوعی داشت فروشگاه لنزمارکت بود که لنزهای برندهای معروف مثل آکیوویو و بایوفینیتی رو ارائه می داد.

وقتی به قیمت ها نگاه کردم متوجه شدم که قیمت لنزها به برند مدت زمان استفاده و نوع لنز (آب دار یا خشک) بستگی داره لنزهای با کیفیت بالاتر معمولاً قیمت بیشتری دارن من برای هر جفت لنز ماهانه حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان پرداخت کردم.

استفاده از لنز طبی: اولین تجربه

روز اول استفاده از لنز طبی یکی از چالش برانگیزترین تجربیاتم بود اولین بار که لنز رو به چشم گذاشتم احساس عجیبی داشتم انگار چیزی در چشمم هست که باید بهش عادت کنم این حس بعد از چند دقیقه برطرف شد و به مرور عادی شد.

یکی از مشکلاتی که باهاش مواجه شدم خشک شدن چشم بود مخصوصاً وقتی مدت زیادی با کامپیوتر کار می کردم برای رفع این مشکل از قطره های مرطوب کننده استفاده کردم بهتره که از قطره یا مایع لنز های داروخانه ای استفاده نکنید، من از قطره چشم کریستال استفاده کردم و خیلی بهم کمک کرد تا خشکی چشمم از بین بره.

مراقبت از لنزهای طبی

مراقبت از لنزهای طبی یکی از مهم ترین بخش های استفاده از اوناست بعد از هر بار استفاده باید لنزها رو با محلول مخصوص لنز تمیز کرده و در جا لنزی نگهداری کنید این کار باعث می شه لنزها عمر طولانی تری داشته باشن و چشم ها هم از عفونت ها در امان بمونن.

محلول لنز هم انواع مختلفی داره و باید مطمئن بشید که محلولی که استفاده می کنید با نوع لنزتون سازگاره قیمت این محلول ها بسته به برند و حجم بین ۵۰ تا ۱۵۰ هزار تومان متغیره.

جدول مقایسه قیمت لنزها

برند لنز نوع لنز قیمت (تومان) مدت زمان استفاده ویژگی ها
آکیوویو ماهانه ۳۵۰,۰۰۰ یک ماه مرطوب کننده
بایوفینیتی ماهانه ۴۵۰,۰۰۰ یک ماه مناسب برای چشم های خشک
روزانه روزانه ۲۰۰,۰۰۰ یک روز بهداشتی تر

توجه کنید که قیمت لنز طبی در سایت های مختلف متفاوت بود، من خیلی گشتم تا تونستم این قیمت هارو پیدا کنم نظر های مختلفی در رابطه با این لنز ها بود، شاید این لنز ها برای شما کاربردی نباشند. بهتره از فروشگاهی که قصد دارید ازش لنز چشم خود را بخرید مشاوره بگیرید تا بهترین انتخاب ممکن را به شما راهنمایی کنند.

مشکلات و چالش ها

یکی از مشکلاتی که در استفاده از لنزهای طبی باهاش مواجه شدم حساسیت چشم بود گاهی اوقات به دلیل خشکی یا آلودگی لنز چشمم قرمز و ملتهب می شد برای جلوگیری از این مشکل توصیه می کنم همیشه دست هاتون رو قبل از دست زدن به لنزها بشورید و از محلول لنز با کیفیت استفاده کنید. در این مواقع می تونید از مایع لنز های مختلف یا قطره همراه با لنز کریستال که بالاتر گفتم استفاده کنید تا تجربه خوبی از خرید لنز چشم بدست بیارید.

نتیجه گیری

در نهایت باید بگم که استفاده از لنزهای طبی یک تجربه متفاوت و البته راحت تر از عینکه اما باید حواستون به مراقبت های بهداشتی باشه و لنزها رو به موقع تمیز و تعویض کنید اگر مثل من از استفاده از عینک خسته شدید و می خواید راحت تر زندگی کنید لنزهای طبی می تونن گزینه خوبی باشن اما قبل از خرید حتماً با یک اپتومتریست مشورت کنید و مطمئن بشید که نوع لنزی که انتخاب می کنید با چشم هاتون سازگاره.

پرسش و پاسخ

۱ آیا لنزهای طبی می تونن باعث عفونت چشم بشن؟

بله اگر بهداشت رو رعایت نکنید یا لنزها رو به موقع تمیز نکنید احتمال عفونت چشم وجود داره.

۲ آیا لنزهای طبی برای همه مناسبه؟

نه بعضی افراد ممکنه به لنزها حساسیت داشته باشن یا به دلیل شرایط خاص چشمی نتونن از لنز استفاده کنن.

۳ چطور می تونم لنز مناسب رو انتخاب کنم؟

بهتره قبل از خرید لنز با یک اپتومتریست مشورت کنید و با توجه به شرایط چشمی و نیازهای خودتون لنز مناسب رو انتخاب کنید.

امیدوارم این مطلب بهتون کمک کرده باشه تا تصمیم بهتری برای خرید و استفاده از لنزهای طبی بگیرید اگر سوال یا تجربه ای دارید خوشحال می شم که توی بخش نظرات با من در میون بزارید.

‫3 دیدگاه ها

  1. راستش منم لنز طبی گرفتم ولی بعد از مدتی چشمم دچار حساسیت شد آیا باید برند دیگه ای رو امتحان کنم یا مشکل از چیز دیگه ایه؟

دکمه بازگشت به بالا