قرارداد سوله اجاره ای و توجه به نکات فنی ساخت آن

در قرارداد سوله به صورت وزنی ، شرکت سازنده سوله به شما به صورت تقریبی وزنی را اعلام می کند که مشخص می شود ساخت سوله شما در هر متر چند کیلوگرم می شود. و سپس قیمت هر کیلوگرم مصالح و هر کیلوگرم اجرت را مشخص می کند. فرض کنید که می خواهید یک سوله سبک خرپایی استاندارد با دفترچه محاسبات صحیح بسازید. وزن اعلامی از طرف هر شرکت سازنده به صورت تقریبی هست و ممکن است در نهایت سازه کمی سبک تر و یا کمی سنگینتر شود . اما نباید در حدی اختلاف داشته باشد که به دفترچه محاسبات آسیبی بزند.

با توجه به نکاتی که در بالا به آنها اشاره شد موضوع اجاره سوله و قراردادی که برای آن منعقد می شود از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یکی از وظایف مشاوران صنعتی این است که مسائل فنی سوله را توضیح دهد و خریدار یا مستاجر از کم و کیف آن با خبر شوند.

قیمت کل هم در قرارداد سوله مشخص شود. نوشتن قرارداد اجاره سوله به دو حالت متری یا وزنی است ، که شما باید یکی را انتخاب کنید و یا اگر شرکت سازنده حق انتخاب به شما نداد باید تبصره هایی بیاورید که به شما آسیبی نرسد.

اگر در نهایت وزن سازه کمتر شد شرکت سازنده می بایست مابه تفاوت وزنی را اعم از اجرت و مصالح است را به کارفرما عودت دهد. البته در صورتی که ماهیت دفترچه محاسبات آسیبی نرسد، و اگر وزن کمتر باعث رد شدن استانداردها شد باید سوله ساز رفع نقص کند. البته تا نهایتا، کمتر از یک کیلوگرم ممکن است که سبک شود زیرا بلاخره قسمتی از آهن آلات در برش و… اگر این دو بند را در قرارداد خود قرار دهید سوله ساز نمی تواند سر شما کلاه بگذارد. امیر سوله تمام این موارد را برای نوشتن قرار داد رعایت می کند. امید واریم که مطالب مفیدی را به شما ارائه داده باشیم. پیشنهاد میکنیم که اگر به صورت گام به گام مطالب ما را مطالعه نکرده اید لطفا از طریق لینکهای زیر به گامهای قبلی ما باز گردید.

اصولا نباید برای ساخت سوله از st33 استفاده کرد چون این فولاد ماهیت نرم تری دارد. نکته دیگر شرکت تولید کننده فولاد می باشد، فولاد مصرفی باید از شرکت های معتبر مثل فولاد مبارکه اصفهان باشد. در زمان بارگیری سوله از کارخانه به محل شما و در هنگام وزن کردن نهایی نماینده ای را بفرستید که وزن های باسکول را چک کند و مطمئن شوید وزنها را دستکاری نمی کنند.

در گذشته همیشه یکی از منابع موثق برای افراد در بخش های مختلف روزنامه ها و امروزه سایت ها و اپلیکیشن ها بوده و هست.

درباره کسب اطلاعات مربوط به این حوزه در سایت های مختلفی مطالبی منتشر شده است ، یکی از این منابع خبری میتوان به خبرگزاری امروز نگار اشاره کرد که نوشته های کاربردی و مفیدی در آن وجود دارد که با یک جستجوی کوتاه به همه انها دست می یابید.

منظور از تیر ریزی سقف همان پرلین می باشد که در اینجا ما به آن تیر ریزی سقف گفته ایم. یکی از مرسوم ترین راه های کلاهبرداری قانونی همین بند ۱ و ۲ است. به صورتی که شرکت سازنده در قرارداد هیچ اسمی از اجزای سوله به میان نمی آورد و قطعا شما هم به علت عدم آگاهی از ریز و بم ساخت سوله ممکن است این اشتباه را انجام بدید. کمی بیشتر توضیح می دهم که چطور ممکن است این عمل انجام شود.

در زمان قیمت گرفتن اجاره سوله در جاده قدیم ابتدا همه املاکی هایی که می شناسید را لیست کنید و سپس قیمت بگیرید و در نهایت اینها را در مقام مقایسه هم قرار دهید.

در قرارداد سوله مشخص شود که هزینه حمل و کرایه جرثقیل هنگام نصب با شرکت سازنده سوله است یا کارفرما.

در قرارداد سوله وزن و ابعاد سازه باید قید شود.

باید در قرارداد سوله قید شود که کل مراحل ساخت و متریال مصرفی باید طبق دفترچه محاسبات سوله سازی باشد. فولاد ها در بازار با گرید های مختلفی عرضه می گردند، یکی از راه کار های قیمت پایین تر دادن این است که مثلا بجای فولاد st7 از فولاد با گرید st33 استفاده شود.

معروف ترین املاک صنعتی : املاک صنعتی سوله | سوله تاپ | املاک صنعتی سوله کار | املاک صنعتی سوله چی | املاک صنعتی شهر صنعت | سوله آکام فلز

خروج از نسخه موبایل