بین الملل

قانونگذاران سوئیسی به تایوان رفتند

گروهی از قانونگذاران سوئیسی امروز (دوشنبه) با رئیس جمهوری تایوان دیدار کرده و گفتند که دولتشان می‌خواهد روابط سیاسی عمیقی با این جزیره داشته باشد.

به گزارش مجله لوکس، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،‌ “فابیان مولینا”، یکی از قانونگذاران سوئیسی در دیدار با تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان گفت: قانونگذاران سوئیسی به دولت گفته‌اند تا بررسی کند که چطور روابط میان دو طرف را می‌توان به صورت تدریجی و با توجه به منافع دو طرف در امور فرهنگی، سیاسی، علوم و تجارت تعمیق کرد.

مولینا، یکی از اعضای حزب سوسیال دموکرات سوئیس، همچنین گفت: کاملا ضروری است که اختلافات و تنش‌های موجود بین تایوان و چین به صورت مسالمت آمیز و از طریق گفتگو حل شود. هر چیزی غیر این باشد، غیرقابل قبول خواهد بود.

سوئیس، مانند سایر دولت‌های اروپایی به جز شهر واتیکان، روابط رسمی با پکن دارد، اما در عین حال روابط تجاری و غیررسمی گسترده‌ای هم با تایوان دارد.

قانونگذارانی از انگلیس و سایر کشورها نیز در حمایت از دولت منتخب تایوان به این کشور سفر کردند. نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا در ماه اوت ۲۰۲۲ به بالاترین مقام آمریکایی تبدیل شد که در ۲۵ سال گذشته به تایوان سفر کرده است.

سفارت چین در سوئیس به قانونگذاران پیش از این سفر هشدار داده بود که از تماس رسمی با تایپه امتناع کنند.

تسای اینگ ون نیز به آنها گفت که تایپه و سوئیس شرکای همفکری هستند که به آزادی و دموکراسی احترام می‌گذارند.

وی به آنها گفت: مایلم یک بار دیگر از شما بابت حمایت قاطع از تایوان قدردانی کنم. تایوان در خط مقدم دفاع از دموکراسی قرار دارد.

رئیس جمهوری تایوان ادامه داد: در مواجهه با گسترش مستمر استبداد، ما همچنین از دوستان خود در جبهه دموکراتیک می‌خواهیم که به تعمیق مشارکت و همکاری با یکدیگر برای تضمین این روند ادامه دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا