فعالیت ۴۹ مرکز مشاوره خانواده قوه قضاییه در استان تهران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: در حال حاضر ۴۹ مرکز مشاوره خانواده قوه قضاییه در استان تهران فعالیت دارند.

به گزارش مجله لوکس به نقل از قوه قضاییه، ابوالفضل نیکوکار در این باره گفت: طبق ابلاغ رئیس کل دادگستری استان تهران معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در سال جدید در ۱۵ برنامه به طور اختصاصی و در ۷ برنامه به عنوان همکار با سایر بخش‌ها همکاری خواهد کرد. 

نیکوکار گفت: مهمترین این برنامه‌ها تحت عناوین پیشگیری از سرقت، شگردهای کلاهبرداری، پنجره واحد مدیریت زمین، ساماندهی معاملات املاک و خودرو، استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی (سمن ها)، نظارت بر مراکز آنلاین خانواده، کاهش تخلفات و جرایم اتباع بیگانه، پیشگیری از خشونت و اجرایی کردن مصوبات شـورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان‌ها و استان است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه برخی دستگاه‌ها در انجام وظایف قانون ابلاغی خود سهل انگاری می‌نمایند و می‌بایست برنامه‌های اجرا شده سال ۱۴۰۲ آسیب شناسی و سپس نسبت به ارائه راهکار و پیشنهادهای اصلاحی اقدام و تا اجرای آن پیگیر باشیم، گفت: در برنامه‌های طـرح نمـاد (نظام مراقبـت اجتماعـی دانش آموزان)، کاهش حوادث ترافیکی و اقدام برای رفع مخاطرات و ایمن سازی مناطق، اماکن و ساختمان‌های پرخطر، ناامن سازی پاتوق‌های توزیع مواد مخدر در اطراف محیط‌های آموزشی و استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی و خیرین در باز اجتماعی شدن محکومین و زندانیان و شورای اجتماعی استان، این معاونت با دادستانی تهران همکاری لازم را خواهد کرد.

 نیکوکار در قسمت دیگری از صحبت‌ها در مورد مراکز مشاوره خانواده در دادگستری استان تهران گفت: در حال حاضر ۴۹ مرکز مشاوره خانواده قوه قضاییه در استان تهران فعالیت دارند. 

وی افزود: در سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۷۴ پرونده به مراکز مشاوره خانواده ارجاع شده است که ۶۱ مورد به صلح و سازش منجر شده است و همچنین در شهرستان‌ها تعداد ۵۶۹ مورد به مراکز مشاوره خانواده قوه قضاییه ارجاع شده است که از این تعداد ۱۶۲ مورد منجر به صلح و سازش شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران با اشاره به این که ۳۷/۵۴ درصد میزان صلح و سازش در سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۲ مربوط به مراکز مشاوره خانواده قوه قضاییه است، عنوان کرد: ارجاع پرونده‌ها به این مراکز راه مفیدی در کاهش ورودی پرونده‌های طلاق به دادگستری استان تهران است.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل