استان ها

فعالیت نگارخانه‌ها در رونق اقتصاد هنر موثر است

مجله لوکس/زنجان یک فعال عرصه هنر گفت: نگارخانه‌ها می‌توانند در حمایت از هنرمندان، با تکیه بر تدوین استراتژی‌هایی جهت پویایی هنرمندان، تولید هنر و ایجاد چرخه اقتصاد هنر موثر باشند.

مینا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مجله لوکس، درباره اهمیت فعالیت گالری‌های هنری در شهر، اظهار کرد: باتجه به حضور هنرمندان برجسته، وجود رشته‌های دانشگاهی و آموزشگاه‌های هنرهای تجسمی در سطح شهر زنجان وجود و فعالیت یک گالری هنری فعال که بتواند در جهت حمایت از هنرمند، تولید دانش، فرهنگ و اقتصاد هنر فعالیت کند، احساس می‌شود.

وی افزود: نگارخانه‌ها می‌توانند در حمایت از هنرمندان، با تکیه بر تدوین استراتژی‌هایی جهت پویایی هنرمندان، تولید هنر و ایجاد چرخه  اقتصاد هنر موثر باشند و گالری هم نیز با این هدف در استان زنجان فعالیت خواهد کرد.

مدیر هنری گالری «هم» تصریح کرد: قرارگیری فضای نگارخانه به صورت دوره‌ای در اختیار هنرمندان می‌تواند بستری برای معرفی و کشف پتانسیل‌ها به خصوص هنرمندان جوان و بستری برای فروش آثار هنری به وجود آورد.

سلیمی، افزود: حضور هنرمندان در گالری و وجود گفتگوهایی پیرامون هنر و فرهنگ می‌تواند به ارتقا دانش، فرهنگ و هنر عموم جامعه کمک کند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه گروهی نقاشی «هم آغاز»  نیز خاطرنشان کرد: از ۷ الی ۱۱ مردادماه نمایشگاه گروهی نقاشی «هم آغاز» با هدف معرفی بیشتر هنرمندان برجسته استان، ایجاد انگیزه میان هنرمندان جوان و  ارتباط عموم جامعه با هنر و هنرمند و در نهایت ایجاد بازاری در جهت فروش آثار هنرمندان برپا خواهد شد و در این نمایشگاه بخشی از آثار نقاشی هنرمندان زنجانی حضور خواهند داشت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا