سلامت و دانش

فرمول روغنی برای تقویت و تسریع رشد مو

آفتابنیوز:

احتمالاً شنیده اید که برخی روغن ها می توانند رشد مو را تقویت کنند. اما آیا می دانید کدام یک در رسیدن به این هدف مؤثرتر است؟ آیا تاکنون روغنهای اساسی برای رشد موها امتحان کرده اید؟

به گفته “قدم به سلامتی” ، برای تقویت و تسریع رشد مو باید از خوردن یک رژیم غذایی مغذی و متعادل مراقبت کرد و به طور کلی از عادات خوب زندگی پیروی کنید. علاوه بر این ، می توانید از برخی روغن ها برای تقویت و تسریع رشد مو استفاده کنید.

شش روغن برای رشد مو
برخی از مطالعات رابطه بین رشد مو و استفاده از روغن را بررسی کرده اند. با این حال ، به روشنی نشان داده نشده است که آنها در کلیه موارد و سناریوها کاملاً مؤثر هستند.

با این وجود این روش های درمانی مدت طولانی است که مورد استفاده قرار می گیرد و عده ای بر این باورند که استفاده از آنها می تواند به تغذیه مو و تسریع در رشد آن کمک کند.

نکات مهم
اگر پوست سر حساس یا هر بیماری مزمن پوستی دیگری دارید ، قبل از استفاده از روغن روی موهای خود ، با متخصص پوست خود مشورت کنید.

برای کنترل آلرژی خود به روغنهای اساسی ، ابتدا مقداری روغن روی پوست ساعد خود بریزید و چند دقیقه صبر کنید تا واکنش را ارزیابی کنید.

کارشناسان می گویند بهترین راه برای تقویت رشد مو خوردن یک رژیم غذایی متعادل و مغذی و به طور کلی پیروی از عادات سبک زندگی سالم است.

روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط ​​است که می تواند رشد مو را تقویت کند. این مواد می توانند به غشای سلول مو نفوذ کرده و عمیقا تغذیه کنند.

چگونه استفاده کنیم؟

کمی روغن نارگیل را روی پوست سر خود بریزید و چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید.

همچنین می توانید از روغن نارگیل به عنوان یک ماده اولیه برای ماسک های مو و همچنین سایر مواد مفید مانند آووکادو استفاده کنید.

روغن زیتون

روغن زیتون یکی از بهترین گزینه ها برای رشد مو است. این روغن می تواند رشد مو را تقویت و تسریع کند. روغن زیتون یکی از گزینه های موجود برای تقویت رشد مو است و در بسیاری از محصولات مراقبت از زیبایی ، پوست و مو یکی از رایج ترین مواد تشکیل دهنده آن است.

روغن زیتون پوست سر را عمیقا تغذیه کرده و موها را نرم و براق می کند.

چگونه استفاده کنیم؟

در حالت ایده آل ، روغن زیتون همچنین می تواند مستقیماً روی پوست سر و در نزدیکی ریشه های مو اعمال شود.

برای نتیجه بهتر می توانید روغن زیتون و روغن رزماری را ترکیب کنید.

روغن زیتون را می توان یک بار در هفته به عنوان یک گزینه درمانی اضافی برای تقویت و تسریع رشد مو استفاده کرد.

روغن کرچک

روغن کرچک به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی آن شناخته شده است و برای تسریع در رشد مو و رشد مژه گزینه مناسبی است.

چگونه استفاده کنیم؟

روغن کرچک را روی پوست سر بریزید و چند دقیقه به آرامی پوست را ماساژ دهید.

این کار را هر بار که موهای خود را بشویید تکرار کنید تا پوست و موهای خود را تغذیه و هیدراته کنید.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا می تواند منحصر به فرد رشد مو را تقویت و تسریع کند. برخلاف روغن های دیگر ، روغن جوجوبا به مو نفوذ نمی کند. در عوض ، فولیکول های مو را روغن کاری کرده و آنها را آب بندی کرده و از این طریق از شکستگی و ریزش مو جلوگیری می کنید.

چگونه استفاده کنیم؟

روغن جوجوبا را مستقیماً روی مو و پوست سر خود بریزید و آن را به آرامی ماساژ دهید ، اما بعد از مدتی پوست سر خود را بشویید تا از چربی شدن خودداری کنید.

گزینه دیگر اضافه کردن روغن هشتم جوجوبا به شامپو معمولی شماست.

روغن رزماری

رزماری اثرات درمانی داخلی و خارجی بر بدن انسان دارد و گردش خون به پوست سر را تحریک می کند.

این روغن از مدت ها قبل برای تقویت رشد مو مورد استفاده قرار می گرفت و مردم معتقدند این سرعت رشد مو را تسریع می کند و از ریزش مو جلوگیری می کند. علاوه بر این ، روغن رزماری گزینه خوبی برای مقابله با شوره سر و شکنندگی مو است.

چگونه استفاده کنیم؟

روغن رزماری را مستقیماً روی مو و پوست خود بمالید.

برای تقویت اثر ، یک قاشق غذاخوری روغن رزماری را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و چند برگ رزماری خشک شده ترکیب کنید. این روغن را روی سر خود ماساژ داده و بگذارید 30 دقیقه یکسان بماند ، سپس سر خود را بشویید.

روغن رزماری می تواند خاصیت بهبود مو داشته باشد و به موی ابریشمی ببخشد. همچنین تولید سرعت پوست سر را کنترل می کند ، که باعث پاکیزگی و هیدراتاسیون ریشه مو می شود.

روغن آووکادو

روغن آووکادو روغن دیگری است که می تواند باعث رشد مو شود. این روغن به دلیل داشتن اسیدهای چرب و ویتامین معروف است. بنابراین ، روغن آووکادو یکی از بهترین ترکیبات مراقبت از مو است.

آووکادو حاوی ویتامین های A ، B6 و E است که پوست سر و مو را تغذیه می کند. بعلاوه ، آووکادو سرشار از آنتی اکسیدان است که جریان خون را در فولیکول های مو افزایش می دهد و بنابراین رشد مو را تقویت می کند.

چگونه استفاده کنیم؟

ابتدا یک قاشق غذاخوری روغن آووکادو را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون گرم کنید.

سپس این مخلوط را به آرامی روی پوست سر ماساژ دهید.

در آخر سر خود را با حوله بپوشانید و بگذارید 20 دقیقه بماند. در آخر سر خود را بشویید.

روغنهای دیگر برای رشد مو
روغن هایی که در بالا ذکر شد به طور گسترده ای برای تقویت و تسریع رشد مو استفاده می شوند ، اما گزینه های دیگری نیز برای دستیابی به این هدف وجود دارد.

روغن آفتابگردان
روغن آفتابگردان می تواند به طور موثر کف اضافی را کاهش دهد. برخی مطالعات نشان داده اند که این روغن غلظت اسید لینولئیک در پوست را تنظیم می کند و بنابراین علائم درماتیت سبورئیک را کاهش می دهد.

روغن اسطخدوس
این روغن برای اسکالپهای روغنی که سبوم زیادی تولید می کنند ، انتخاب مناسبی است. روغن اسطوخودوس به تعادل pH پوست سر کمک می کند و فولیکول های مو را تمیز می کند ، اجازه می دهد موهای جدید به درستی رشد کنند.

علاوه بر این ، مطالعات نشان داده اند که روغن اسطوخودوس با افزایش جریان خون می تواند رشد مو را تقویت کند.

روغن بادام
مانند سایر روغن هایی که برای این منظور استفاده می شوند ، روغن بادام می تواند به تقویت و هیدراتاسیون پوست سر کمک کرده و سبوم را کاهش دهد. روغن بادام حاوی ویتامین E است که می تواند وضعیت پوست سر و مو را بهبود بخشد.

روغن بادام همچنین حاوی ویتامین های B است ، که سوخت و ساز پروتئین کراتین را ترویج می کنند و بنابراین رشد و تقویت مو را تقویت می کنند.

دکمه بازگشت به بالا