فرآیند ثبت نام نامزد‌های ریاست جمهوری کلید خورد/ آغاز رسمی انتخابات چهاردهم

آنا گزارش می‌دهد؛

فرآیند ثبت نام نامزد‌های ریاست جمهوری کلید خورد  آغاز رسمی انتخابات چهاردهم

پس از شهادت رئیس دولت سیزدهم و بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی، فرآیند اجرایی انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری چهاردهم آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا مستقر در ستاد انتخابات کشور، پس از شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم و پایان زودهنگام دولت شهید جمهور و بر اساس اصل یکصد و سی و یکم  قانون اساسی که در آن آمده است: در صورت فوت، عزل، استعفا، غیبت یا بیماری بیش از دو ماه رئیس جمهور و یا در موردی که مدت ریاست جمهوری پایان یافته و رئیس جمهور جدید بر اثر موانعی هنوز انتخاب نشده و یا امور دیگری از این قبیل، معاون اول رئیس جمهور با موافقت رهبری اختیارات و مسئولیت‌های وی را بر عهده می‌گیرد و شورایی متشکل از رئیس قوه مقننه و رئیس قوه قضائیه و معاون اول رئیس جمهور موظف است ترتیبی دهند که حداکثر ظرف مدت پنجاه روز رئیس جمهور جدید انتخاب شود.

بر همین اساس و طبق قانون، فرآیند احرایی انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری چهاردهم از ساعت ۸ صبح امروز دهم خردادماه رسما آغاز به کار کرد.

بر اساس تقویم مصوب انتخابات، ثبت‌نام نامزد‌ها از امروز دهم خرداد تا چهاردهم خردادماه انجام می‌شود و زمان تبلیغات انتخاباتی نیز از روز ۲۳ خرداد لغایت صبح هفتم تیرماه خواهد بود.

حال باید منتظر ماند و دید که طی اولین روز از ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، چه کسانی وارد ستاد انتخابات کشور می شوند و خود را در معرض انتخاب ملت قرار می دهند.

گزارش در حال تکمیل…

خروج از نسخه موبایل