بین الملل

فاجعه در انتظار کاخ آمریکا/ سندی که احتمال مرگ روزانه 3 هزار آمریکایی را فاش کرد

روزنامه لبنانی «الاخبار» گزارش داد: در 24 ساعت گذشته ، 1450 کشته در ایالات متحده از تاج گزارش شده است و از زمان وقوع تاج در مجموع بیش از 69000 نفر در این کشور جان باخته اند. . علاوه بر این ، تاکنون بیش از 1.212 میلیون نفر به این ویروس آلوده شده اند.

ایالات متحده در تلاش است تا قرنطینه را خاتمه دهد و تخمین زده می شود روزانه 3000 کشته در روز در اوایل ژوئن.

بیشتر:

متحدان اطلاعاتی آمریكا ادعاهای ترامپ علیه كرون را رد كردند

انتشار سناریوی داخلی بدتر است

دولت ترامپ سران کشورها را وادار می کند که به فعالیت عادی اقتصادی بازگردند ، در حالی که دولت انتظار دارد که در هفته های آینده (12 ژوئن) تعداد افراد در اثر ویروس کرونا جان خود را از دست دهند. این توسط یک سند داخلی بدست آمده توسط نیویورک تایمز مشهود است.

جهان تاج

این پیش بینی تقریباً دو برابر تعداد کشته شدگان جاری است که توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها ، که همزمان توسط آژانس مدیریت اضطراری ایالات متحده ، برآورد شده است ، برابر با 1750 طبق مدل های خاص خود است. براساس سند داخلی ، تا پایان این ماه پیش بینی می شود به طور متوسط ​​روزانه حدود 200000 کالای جدید اضافه شود که بیشتر از 25000 محصول فعلی است.

الاخبار می نویسد: “این پیش بینی ها نگرانی های کارشناسان بهداشت آمریكا را برانگیخته است كه ادامه فعالیت اقتصادی از اواسط ماه مارس منجر به وارونگی كرونا ویروس خواهد شد.” دیروز ، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده اذعان کرد که مرگ و میر ناشی از ویروس مزمن می تواند از تخمین های قبلی کاخ سفید فراتر رود. وی در مصاحبه با فاکس نیوز اظهار داشت که بین 75000 تا 80 هزار و حتی 100000 نفر نیز می توانند جان خود را از دست دهند ، که تکان دهنده است.

ترامپ پیشتر گفته بود که او امیدوار است که تعداد کشته ها کمتر از 100000 نفر باشد و تخمین زده می شود 60000 تا 70،000 تلفات داشته باشد.

کاهش محدودیت ها بین ایالات

روزنامه لبنانی نوشت: “با وجود ارزیابی های فاجعه آمیز از وضعیت بیماری همه گیری عروق کرونا در هفته های آینده ، برخی از ایالات متحده آمریکا محدودیت های اعمال شده را به طور جزئی به حالت تعلیق درآوردند و این روند همچنان ادامه دارد.” آیووا ، مینسوتا ، تنسی و تگزاس از جمله ایالتی هستند که برای کاهش محدودیت ها قدم برداشته اند و فرمانداران ایندیانا ، کانزاس ، نبراسکا و آریزونا در حال برداشته شدن محدودیت های قرنطینه هستند.

اگرچه بروز تاج در همه ایالات ایالات متحده به شدت افزایش یافته است ، بسیاری از فرمانداران اصرار بر کاهش محدودیت ها و بازگشایی مراکز دارند.

در این گزارش آمده است: “امروز ، اوهایو و سایر ایالات متحده آمریکا قصد خود را برای محدود کردن فعالیت شرکت ها اعلام کرده اند ، در حالی که آگاه هستند که فوران تاج در ایالات متحده ممکن است در هفته های آینده شدت ببخشد.” فرماندار اوهایو روز دوشنبه به فعالیت های ساخت و ساز و تولید ادامه داد و به کارمندان اجازه داد تا به شغل خود بازگردند. وی تصریح کرد: بهتر است بیشتر کارگران کار خود را از راه دور انجام دهند.

تنش ها در پکن ادامه دارد

الاخبار گزارش می دهد که تنش ها بین ایالات متحده و چین دوباره افزایش یافته است پس از آنکه وزیر امور خارجه مایک پمپئو اظهار داشت شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه منبع آزمایشگاه شیوع تاج ویروس در ووهان چین است. این ادعاها بارها توسط پکن ، سازمان بهداشت جهانی و کارشناسان علمی رد شده است. ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز ، بار دیگر اتهامات خود را علیه دولت چین تکرار کرد و گفت که چین اشتباه وحشتناکی مرتکب شده و سعی در پوشاندن آن داشت.

مایک پومپئو

وزیر امور خارجه ایالات متحده مایک پومپئو

وی گفت: “من فکر می کنم آنها اشتباهی وحشتناک مرتکب شده اند و نمی خواهم آن را اعتراف کنند.” به نظر من ، آنها اشتباه کردند. آنها سعی کردند آن را پوشانده و مخفی کنند. می دانید ، خاموش کردن آتش بسیار شبیه است. آنها نتوانستند آتش را آتش بزنند. فوران ممکن است در همان مکان (چین) به پایان برسد ، اما به دلایلی این اتفاق نیفتاد و ما می دانیم که چرا.

رادیو و تلویزیون چینی ادعاهای پومپئو را غیر منطقی و ناقص خواند. این منبع رسمی تأکید کرد: این عقیده که ویروس Corona از یک آزمایشگاه ووهان نشت کرده است ، یک جمله کاملاً نادرست است. سیاستمداران ایالات متحده چین را به دلیل عدم موفقیت در مبارزه با این بیماری سرزنش و محکوم می کنند.

انتهای پیام / 4106/4033 /

دکمه بازگشت به بالا