سلامت و دانش

عکس | همکاری امنیتی اپل با دولت چین ضد مخالفان شی جی پنگ !

برخی از کاربران از این ابزار استفاده می کنند اپلیکیشن Airdrop برای اشراک‌گذاری اطلاعات درباره دولت چین به صورت ناشناس، کوپرینوی‌ها عملکرد این قابلیت را در این کشور محود کرنن دارند. در پی کیں اکامی شده از سوی اپل، برستان کے ہے ہے ہے این محدودیت ظاهرا در سطح جهانی نیز نمایش داده می شود.

این تغییر که اولین بار توسط بلومبرگ گزارش شد، به عنوان بخشی از آپدیت iOS 16.1.1 عنوان شد. ویژگی AirDrop به کاربران اجازه می دهد تا فایل ها را با مخاطبین یا هر شخص دیگری به اشتراک بگذارند و دو گزینه در دسترس است.

یک از آین بیشتر‌ها «Contacts» و اعتهین «Everyone» یا همه گزینه دوم در چین تغییر کرده است. در چین هیا بجای آین بیشتر عبارت «Everyone for 10 Minutes» به کشم می‌خورد یعنی تنها برای 10 MINUTE این قابلیت فعال است و پس از این مدت به گزینه اول تغییر می‌کند.

اپلیکیشن Airdrop

کھیب ایردراپ به بازار جهانی می‌رسد

در هفته های اخیر معترضان در چین از ایردراپ برای پخش اطلاعات علیه دولت این کشور استفاده کردند، اما اکنون با تغییر جدید، این روند مختل خواهد شد. در واقع معترضان نمی توانند به راحتی فایل ها یا عکس های گذشته را در یک مکان شلوغ و در میان افراد زیادی پخش کنند.

در حلاث ابل علی تعریفی برای به روگرها نداها ناداده، اما طبق ادعای بلومبرگ، این قابلیت در نهایت به تمامی کاربران جهان سرایت خواهد کرد. در هر روست، اقدامات این تغییر ممکن است برای برخی از کاربران خوشایند نباشد، به خصوص اینکه ظاهرا اپل به خاطر دولت خود یاد گرفته است که کشور را تغییر دهد.

رابطه اپل و چین پیچیده است و در سال های اخیر بارها مورد انتقاد قرار گرفته است. در بازارهایی که اپل مدیگر به هریم کینگی است، ظاهراً چنین مقادیری در چین زیاد وجود ندارد و کیپرتینویها هاشترند بری حفز یک از کیں دولت برکنگ کود، با چین کند کاندی کند.

227227

دکمه بازگشت به بالا