اقتصادیعمومیکسب و کار برتر

علت جمع شدن آب در کف یخچال اسنوا

یخچالهای معمولی

به نقل از shop.boothscotland.scot در یخچال‌های معمولی بالا و پایین (فریزر پایین یخچال بالا) یا برعکس، یک صفحه خنک کننده وجود دارد که رطوب محیط و یخچال را به خود جذب میکند و به حالت شبنم و برفک تبدیل می‌شود که در حالت استراحت موتور یخچال هر چند ساعت یک بار این برفک‌ها آب شده و از طریق مسیر تخلیه پایین صفحه به کاسه روی موتور یخچال هدایت می‌شود و آنجا توسط گرمای کمپرسور بخار می‌شود.

خرید یخچال بوش بانه: حال اگر این مسیر تخلیه به دلایلی مانند گرفتگی آشغال یا یخ زدن مسدود شود آب از مسیر ناودونی انتهای یخچال خارج و به داخل و کف کابین یخچال یعنی زیر جامیوه‌ای راه پیدا می‌کند.

 راه حل: مسیر تخلیه و ناودانی ته یخچال را پیدا کنید اگر علت گرفتگی آشغال و جرم بود آن را پاک کنید و مسیر تخلیه را باز کنید. اما اگر یخ زدگی زیاد باعث گرفتگی شده، مطمئنا در سیستم یخچال یک مشکل فنی وجود دارد مانند خرابی ترموستات یا سنسور و برد یخچال حتما با یک تماس بگیرید.

علت آب شدن برفک یخچال | علت جمع شدن آب در کف یخچال پارس

علت جمع شدن آب در زیر جامیوهای یا کف فریزر (یخچال فریزرهای جدید)

یخچالهای نوفراست یا ساید بای ساید

در یخچال فریزر‌های (بالا پایین) جدید نوفراست یا ساید بای ساید همین سیستم خنک‌کنندگی و جذب رطوبت که در بالا توضیح دادیم وجود دارد ولی همه در پشت یک قاب مخفی شده‌اند و سرما توسط یک فن به داخل کابین یخچال هدایت می‌شود. مسیر تخلیه نیز برای این سیستم نوفراست (بدون برفک) به همان شکل است که بالا توضیح دادیم ولی بیشترین مشکلات مسدودی مسیر تخلیه مربوط به یخ زدگی می‌باشد.

در سیستم نو فراست یا همان بدون برفک علت یخ زدگی مسیر تخلیه چند دلیل می‌تواند داشته باشد.

  1. خرابی المنت
  2. خرابی ترموفیوز
  3. خرابی سنسور دیفراست
  4. خرابی برد الکتریکی

اگر هرکدام از قطعات بالا مشکل داشته و به درستی عمل نکند باعث یخ‌زدگی مسیر تخلیه و جمع شدن آب زیر جامیوه‌ای و یا کف فریزر می‌شود.

راه حل: ابتدا یخچال را از پریز برق جدا کنید و بعد باید قاب روی اواپراتور را بازکنید تا ببینید علت مسدودشدگی مسیر تخلیه (درین) چیست، اگر بر اثر جرم و آشغال بود که باید مسیر را تمیز کنید و مطمئن شوید که مسیر تا انتها باز است. می‌توانید برای اطمینان از یک لیوان آب گرم استفاده کنید آن در خروجی مسیر تخلیه بریزید اگر به راحتی پایین رفت دیگر مشکلی نخواهید داشت.

 اما اگر کیپ بودن بر اثر یخ زدگی زیاد باشد.

تشخیص خرابی و تعویض هر کدام از این قطعات بسیار کار تخصصی می‌باشد که ما به عنوان تکنسین تعمیر یخچال پیشنهاد می‌کنیم اگر سیستم یخچال شما کاملا نوفراست است حتما برای حل مشکل از نمایندگی تعمیر یخچال کمک بگیرید تا یک تکنسین این کار را برایتان انجام دهد در بعضی از موارد با دستکاری خود مشتریان باعث آسیب بیشتر و هزینه‌های تعمیرات بالاتری برای ایشان شده است.

توجه:

در یخچال‌های ساید بای ساید یک دلیل دیگر بجز موارد بالا برای جمع شدن آب در زیر جا میوه‌ای می‌تواند وجود داشته باشد. در یخچال‌هایی که دارای سیستم تصفیه آب هستند می‌تواند علت جمع شدن آب در یخچال نشتی فیلتر یا مخزن آب یخچال باشد.

راه حل: اگر درون یخچال آب دیدید ابتدا را بازبینی کنید و به دنبال رد آب در کنار فیلتر باشید اگر هیچگونه ردی از آب پیدا نکردید. باید این بار مخزن آبسردکن یخچال را برسی کنید.

 اشکال متفاوت مخزن آبسردکن ساید بای ساید

 جای مخزن آبسردکن در هر یخچالی متفاوت است ولی در اکثر مدل‌ها پایین یخچال پشت جا میوه‌ای نصب شده، اتصالات شلنگ و خود مخزن را به دقت بررسی کنید اگر مخزن سوراخ شده آن را تعویض نمایید.

امیدوارم این مطلب اطلاعات فنی شما را در مورد یخچال فریزر افزایش داده باشد.

، پشتیبان سرویس آماده‌ی ارائه خدمات و ساید بای ساید در تهران می‌باشد. ما با سال‌ها تجربه در زمینه تعمیر یخچال با تکیه بر تکنسین‌های آموزش‌دیده، تخصصی‌ترین تعمیرات یخچال فریزر را به شما ارائه خواهیم داد. از مزایای خدمات ما استفاده از قطعات یدکی اصلی و ارائه ضمانت شش ماه خدمات انجام شده می‌باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا درخواست تعمیرات یخچال با پشتیبان سرویس تماس بگیرید

 خرابی المنت اواپراتور یخچال

در کنار لوله های اواپراتور یخچال که مبرد در آن در حال حرکت می باشد و کار اصلی تولید سرما را به عهده دارد یک المنت به شکل لوله قرار داده شده تا از یخ زدگی لوله ها جلوگیری کند،در صورت خرابی این المنت ممکن است پس از یخ زدن اواپراتور آب به زیر جا میوه ای یا درون محفظه یخچال وارد شود.جهت رفع این مشکل باید المنت اواپراتور یخچال با نمونه اصلی و فابریک جایگزین گردد.

 یخچال فریزر ها با توجه به مدل و نوع برنامه نویسی پس از مدتی که مونور کار کرد و میزان سرما به حد نصاب رسید وارد چرخه برفک زدایی می گردند که پس از شروع برفک زدایی مایع حاصل از برفک زدایی از کنار اواپراتور درون آبریز میریزد ،جهت جلوگیری از یخ زدن ورودی سوراخ آبریز یک المنت به کف آبریز چسبیده شده است که در صورت خرابی آن المنت سوراخ آبریز مسدود شده و آب به داخل محفظه یخچال وارد می گردد و به زیر جامیوه ای می رود.جهت رفع این مشکل باید المنت کف را با نمونه فابریک آن تعویض کنیم.

علت جمع شدن آب زیر جامیوه ای یخچال اسنوا

  • مسدود شدن سوراخ خروجی آبریز

همان طور که در قبل اشاره شد جهت خارج شدن آب برفک زدایی یک سوراخ در قسمت کف آبریز در نظر گرفته شده است که آب های حاصل از برفک زدایی را از داخل یخچال به قسمت پشت یخچال که کمپرسور قرار دارد هدایت می کند تا کم کم آب های خارج شده تبخیر گردد.در صورت مسدود شدن سوراخ آبریز به دلایل مختف آب حاصل از برفک زدایی از یخچال خارج نمی شود و به داخل محفظه یخچال نشت می کند.جهت رفع این ایراد باید صفحه توزیع هوای اواپراتور خارج شده و دلیل مسدود شدن خروجی آب بررسی گردد تا راه خروج آب مجددا باز شود.

علت جمع شدن آب زیر جامیوه ای یخچال اسنوا

در صورت درست بسته نشدن صفحه توزیع هوای اواپراتور یا دفرمگی آن به دلیل استهلاک ممکن است آب حاصل از برفک زدایی به درستی به سوراخ خروجی آبریز هدایت نگردد.جهت رفع این مشکل در صورت دفرمگی باید صفحه توزیع تعویض گردد یا در صورت درست بسته نشدن آن،مجددا صفحه توزیع باز گردد و به شکل صحیح در جای خود قرار بگیرد.

علت جمع شدن آب زیر جامیوه ای یخچال اسنوا

  • پوسیدگی ورق گالوانیزه سینی آبریز

پس از برفک زدایی آب حاصله به روی ورق گالوانیزه یا اصطلاحا سینی آبریز ریخته می شود و سپس وارد سوراخ خروجی می گردد.سینی آبریز پس از چندسال استفاده ممکن است دچار پوسیدگی شود و این پوسیدگی باعث مسدود شدن سوراخ خروجی آب می گردد و در صورت بسته شدن سوراخ،آب وارد محفظه یخچال یا زیر جامیوه ای می گردد.جهت رفع ایراد باید صفحه توزیع باز گردد و سینی آبریز پوسیده خارج شود و تمام زنگ زدگی ها پاک گردد و مجددا یک سینی آبریز جدید نصب شود.

علت جمع شدن آب زیر جامیوه ای یخچال اسنوا

در صورت تراز نبودن یخچال، آبهای حاصل از برفک زدایی به درستی به سمت سوراخ خروجی واقع در سینی آبریز حرکت نمی کند و اگر شیب دستگاه به سمت جلو باشد آب به جای اینکه به داخل سوراخ خروجی هدایت شود به سمت داخل کابین یخچال سریز می کند.جهت جلوگیری از این اتفاق لازم است یخچال به درستی تراز گردد و کمی هم به سمت عقب شیب داشته باشد.

علت جمع شدن آب زیر جامیوه ای یخچال اسنوا مدل 810

  • باز ماندن بیش از حد درب یخچال

در صورت باز ماندن بیش از حد درب یخچال رطوبت هوای خاج یخچال به سرعت وارد یخچال شده و باعث یخ زدگی بیش از حد می گردد که یخچال از عهده برفک زدایی آن برنمی آید و باعث مسدود شدن سوراخ خروجی آب می گردد و در ادامه آب حاصله به داخل یخچال وارد می شود

منبع : seilerappliance.com

دکمه بازگشت به بالا