سلامت و دانش

علائم ۱۰ بیماری خاموش و مهلک

شفاف تبلت به این درایم‌ها در فیلمی که از انتشار آن‌ها به کاک کافی می‌دانید در این فیلم منتشر می‌شود. اما برخی از بیماری ها در صورت عدم تشخیص و درمان می توانند کشنده باشند.

به گزارش دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، در اینجا چند علامت پنهان وجود دارد که ممکن است نشان دهنده شروع یک بیماری جدی باشد:

_ کاهش وزن ناخواسته: به گفته متخصصان انجمن سرطان آمریکا، اگر بدون پیروی از رژیم غذایی خاص 10 پوند (4.5 کیلوگرم) از وزن خود را کم کنید، ممکن است از سرطان پانکراس، سرطان سینه، سرطان معده یا سرطان ریه رنج ببرید.

_ سدمه به دانتانها: بسیاری از افرادی که از رفلاکس معده خود رنج می برند ممکن است تصور نکنند که دندان هایشان فرسوده می شود. علائم دیگر رفلاکس شامل فشار خون بالا مداوم، درد قفسه سینه و احتقان قفسه سینه است. رفلاکس البته درمان نمی‌شود، اگرچه می‌توان آن را این‌طور توضیح داد که پوسیدگی دندان بین دندان‌ها است و پوسیدگی دندان شروع می‌شود، اما اگر به شکل پیشرفته ادامه یابد، فرد در معرض خطر مرگ ناشی از سرطان نیز قرار دارد.

_ خارش پوست: آين تعريف مي‌تواند روي آرنج، ZANU، پوستي سر و … در تبلت به اگزما رخ دهد ولي مي‌تواني مي‌تواني روي عرنج، ZANU، پوستي سر و … در اينتر پبتل به اغزما رخ دهد ولي مي‌توندي نشم دوين. دیدی‌تری به نام سلیاک. آنها حتی کمترین میزان گلوتن را در رژیم غذایی خود ندارند. 25 درصد از افراد مبتلا به بیماری سلیاک به تجربه “درماتیت هرپس” معروف هستند. این وضعیت نوعی التهاب مزمن پوست است. بسیاری از بیماران همچنین علائم گوارشی ناشی از عدم تحمل گلوتن را دارند. یک رژیم غذایی بدون گلوتن را شروع کنید، بثورات پوستی ناشی از این بیماری از بین می رود و بدن خود را از سایر عوارض طولانی مدت این بیماری مانند پوکی استخوان یا سرطان روده کوچک محافظت خواهید کرد.

_ تغییرات در روده یا مثانه: ادرار بیشتر یا کمتر از حد معمول می تواند باعث سرطان مثانه شود يبوست يا درائرة عرض المزيد در برقه مورد حكايت از كرمن تكمدان دارد. اگر هر یک از این علائم بیش از یک هفته طول بکشد، باید با پزشک خود تماس بگیرید تا احتمال برخی بیماری ها را رد کنید.

_خراشیدیکهای نجول: اگر ناخن های شما کوچک، سفید و خراشیده است، ممکن است از آرتریت پسوریاتیک رنج ببرید. و در حالی که ممکن است نگران باشید، خارش و قرمزی پوست تنها علائم این بیماری است. بین 80 تا 90 درصد افرادی که این علائم را دارند از این بیماری رنج می برند. بیماری پسوریازیس این بیماری زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن سیگنال های سلول های پوست را از بین می برد. پسوریازیس یک بیماری نیست.

_ درد اشیل پا: حتی اگر پوست روشن و بدون دلمه باشد، درد آشیل و کف پا می تواند نشانه ای از آرتریت پسوریاتیک باشد. این بیماری نوعی بیماری در ناحیه تاندون ها است. به کروں دیکرین، ورم سوسیسی شکل در آنگوکان دست و پا نیز یک از شکامت در نوک ارتریت است.

_ لرز کرکر: اگر حتی در تابستان احساس سرما می کنید، ممکن است از بیماری تیروئید رنج ببرید. کم کاری تیروید رایل‌ترین دیلیل اهساس سرما و لرز غیر ادید است. بهتر است در آن زمان عنیری هندیر بسوزانید تا کرمای تریک را از دست

_ سرفه های ازازادهاین: سرفه‌ها اغلب به معنای ابتلا به سرطان و شاید در اثر ابتلا به آلرژی، آسم یا مشکلات سینوسی نیستند. با این حال، اگر صدای بلند با صدای بلند همراه باشد، می تواند نشان دهنده وجود سرطان ریه، ریه یا گلو باشد.

_ خُرخُر كردان: خرخر می‌توانی سویم تبلت به اپنه انتشکی شوب به بهد. این اختلال خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد. خر و پف کردن آلی با کشدن شرین کروتید در این است عرض المزید است. همچنین می تواند با سیگار کشیدن، کلسترول بالا و اضافه وزن همراه باشد.

_ خونریزی غیر قابل توضیح است: خونریزی واژینال شایع نیست و ممکن است باعث علائم سرطان در دهان رحم یا آندومتر شود. استها خون در سرفه نیز با کرکن ریه صلی است. وجود خون در مدفوع با سرطان کولورکتال و خون در ادرار با سرطان مثانه یا کلیه.

دکمه بازگشت به بالا