بین الملل

عبدالله برای مذاکره با طالبان راهی قطر شد

همزمان با افزایش خشونت در شهرهای مختلف ، یک هیئت عالی رتبه افغانستان به رهبری عبدالله عبدالله ، رئیس شورای عالی آشتی ملی ، برای مذاکره با طالبان به دوحه قطر سفر کرد.

محمد کریم خلیلی معاون رئیس جمهور سابق ، عطامحمد نور فرماندار اسبق بالکان ، سید منصور سعادت نادری وزیر صلح ، باتور دوستم ، عضو تیم مذاکره کننده دولت و چندین بازیگر سیاسی دیگر عبدالله را در این سفر همراهی می کنند.

عبدالله قبل از عزیمت به دوحه ، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که هیئت افغانستان با اقتدار کامل به دوحه می رود و امیدوار است که نتیجه بگیرد.

گفته می شود حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان از رفتن به دوحه امتناع کرده است. عبدالله ، با این حال ، گفت کرزی نیز از هیئت حمایت می کند.

وی ابراز امیدواری کرد که طالبان از این فرصت استفاده کنند و به درد و رنج مردم پایان دهند.

رئیس شورای عالی آشتی ملی که در فرودگاه صحبت می کرد ، تأکید کرد که نتیجه صلح با دست شهرها حاصل نمی شود ، نتیجه صلح از میز مذاکره حاصل می شود.

عبدالله همچنین گفت که هیئت افغان در دوحه شامل نمایندگان جهانی و علمای دین و زنان است.

حامد کرزی رئیس جمهور پیشین نیز در کنفرانس مطبوعاتی گفت که در این مرحله باید یک هیئت عالی رتبه و صالح از افغانستان برای مذاکره با طالبان به قطر اعزام شود.

قرار است این هیئت با رهبران طالبان در دوحه دیدار کند.

با افزایش خشونت در این کشور ، یک هیئت عالی رتبه افغانستان به دوحه سفر می کند. انتظار می رود این هیئت توافق نامه ای را برای کاهش خشونت و آتش سوزی با طالبان منعقد کند.

پیش از این ، طالبان خواستار آزادی 7000 زندانی و حذف رهبران آنها از لیست سیاه در برابر آتش بس سه ماهه شده بودند.

طالبان ابتدا مواضع خود را در مورد رژیم آینده و قانون اساسی روشن کردند ، که طبق گفته منابع دولتی ، دو طرف برای مذاکره نیاز دارند.

/ انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا