طرز تهیه کتلت بدون گوشت، پیاز و تخم مرغ، ارزان، ساده و کم روغن

استیک های بدون گوشت و پیاز از خوشمزه ترین استیک هایی هستند که نیازی به تخم مرغ ندارند و با سیب زمینی آب پز تهیه می شوند. بافت این استیک ها بسیار ترد و نازک است که پس از پختن طعم آنها را دوست خواهید داشت. استیک ها را بدون گوشت و پیاز سرخ کنید و روی نان یا نان باگت تازه بچینید و یک ساندویچ خوشمزه برای شام یا ناهار درست کنید و یا گزینه خوبی برای میان وعده و میان وعده برای بچه های مدرسه ای است. برای تهیه این استیک ها بدون گوشت و پیاز به دو ظرف مواد بسیار مقرون به صرفه و مقرون به صرفه نیاز دارید.

مواد لازم برای طرز تهیه کتلت بدون گوشت و پیاز

2 عدد سیب زمینی

4 وعده نشاسته ذرت

روغن پخت و پز 3 گرم

4 قسمت سبزیجات خشک معطر

ظهر فلفل سیاه، پودر سیر، پاپریکا، بسر به میزان لازم

مرحله اول: آماده کردن سیب زمینی

ابتدا باید سیب زمینی ها را بشویید و در قابلمه ای با کمی نمک و آب بریزید یا می توانید به مدت 10 دقیقه در سولاردم با دمای 900 وات قرار دهید تا زودتر پخته شوند. سپس صبر کنید تا کاملا خنک شود و پوست سیب زمینی ها را جدا کنید.

مرحله دوم: آماده سازی مواد برای کتلت

سپس بعد از سرد شدن سیب زمینی را له یا له می کنیم و در ظرفی می ریزیم و نشاسته ذرت و سبزیجات خشک و ادویه را اضافه می کنیم. دستکش بپوشید و مواد را خوب ورز دهید تا یکدست و یکدست شود. افزودن گیاهان معطر خشک اختیاری است، اما عطر خاصی به استیک می دهد.

مرحله سوم: سرخ کنید

سپس در تابه مورد نظر مقداری روغن بریزید و صبر کنید تا کاملا داغ شود. مخلوط را از مواد بردارید و در دست به شکل دایره یا تخم مرغ در آورید و در ماهیتابه قرار دهید و صبر کنید تا یک طرف آن سرخ شود سپس آن را برگردانید و از طرف دیگر سرخ کنید تا طلایی شود و کنار بگذارید. . در پایان. روی دستمال کاغذی بگذارید و با نان تازه یا گوجه فرنگی و ترشی سرو کنید. نوش جان

نکات اصلی پخت کتلت بدون گوشت و پیاز و تخم مرغ با سیب زمینی در فر

همچنین می توانید این کتلت ها را در سرخ کن کم روغن یا سولیدام تهیه کنید تا روغن کمتری جذب شود.

بهتر است از نشاسته ذرت استفاده کنید زیرا برش گوشت را بدون گوشت و پیاز نرم می کند.

نکته مهم برای تهیه این کتلت بدون گوشت و پیاز این است که سیب زمینی باید کاملا سرد باشد و سپس رنده یا رنده شده و چرخش داغ باعث می شود کتلت رب شود.

جمع بندی

در این آموزش و مقاله صرفا با طرز تهیه کتلت بدون گوشت و بدون پیاز و تخم مرغ و بسیار ارزان و البته بسیار کم روغن و رژیمی آشنا شدید.

خروج از نسخه موبایل