طرز تهیه جوانه گندم برای طوطی

نوع تغذیه همه موجودات زنده به‌طور مستقیم بر میزان سطح انرژی و سلامتی آنها تاثیر دارد. پودر جوانه گندم گزینه ایده‌آلی برای تکمیل مواد مغذی خوراک عروس هلندی است. از آنجایی که طرز تهیه جوانه گندم برای عروس هلندی بسیار آسان است، شما می‌توانید با انجام چند مرحله ساده در خانه این جوانه‌های مغذی را برای عروس هلندی زیبا و خوش صدای خود آماده کنید.

عروس هلندی توانایی آواز‌خواندن، صحبت‌کردن و سوت زدن دارد و با حضور خود شور و نشاط بیشتری به خانواده می‌دهد. واضح است که کسی نخواهد حتی یک روز این پرندگان خوش صدا را مریض احوال ببیند! اگر تا به امروز جوانه گندم را از بیرون تهیه کرده‌اید، از امروز می‌توانید با کمک طرز تهیه جوانه گندم برای عروس هلندی  این کار را با تجهیزات بسیار ساده در خانه انجام دهید.

خوراک عروس هلندی

عروس هلندی به رژیمی از مواد غذایی متنوع برای دریافت کامل مواد مغذی نیاز دارد. این رژیم باید حاوی پروتئین، ویتامین، مواد معدنی، کربوهیدرات، قند و چربی باشد تا عروس هلندی بیمار نشود. نکته مهم درباره خوراک عروس هلندی، عدم استفاده از لبنیات است. به‌هیچ‌وجه نباید از لبنیات در رژیم غذایی عروس هلندی استفاده شود. این پرنده توانایی هضم و جذب لاکتوز موجود در لبنیات را ندارد و باید از مولتی‌ویتامین‌ها برای دریافت کلسیم این پرنده استفاده کنید.

مولتی‌ویتامین‌ها را به دو طریق زیر به عروس هلندی می‌دهند:

اگر مولتی‌ویتامین را به آب آشامیدنی اضافه می‌کنید، روزانه ظرف آب پرنده را بشویید.

افزودن جوانه گندم به خوراک عروس هلندی نیز یکی دیگر از ترفند‌های افزایش ارزش غذایی رژیم این پرنده است. در مقاله به‌تفصیل درباره مواد مغذی جوانه گندم صحبت شده است. خواندن این مقاله را برای درک بهتر خواص جوانه گندم پیشنهاد می‌کنیم.

مراحل تهیه جوانه گندم برای عروس هلندی در خانه

ایرانی‌ها به دلیل عید باستانی نوروز با کاشتن گندم آشنا هستند. هرساله قبل از آمدن سال نو ظرف‌های سبزه آماده می‌شوند تا یکی از سین‌های مهم سفره هفت‌سین خود را کامل کنیم! به این موضوع اشاره کردیم تا خیالتان راحت شود که کار پیچیده‌ای در پیش ندارید. هرچند برای داشتن جوانه‌های گندم سالم و شاداب برای عروس هلندی باید همین نکات ساده را به‌درستی انجام دهید.

طرز تهیه جوانه گندم برای عروس هلندی ۴ مرحله کلی دارد:

انتخاب کردن گندم‌های سالم

آیا برایتان پیش‌آمده که در زمان عید دیدنی متوجه تفاوت سبزه خانه خودتان با خانه اقوام شوید؟ حالا یا سبزه شما پرپشت‌تر بوده یا اقبال با آنها همراه بوده است. به‌هرحال، یکی از مهمترین تفاوت‌های این سبزه‌ها به کیفیت گندم‌ آنها برمی‌گردد. اگرچه انجام درست مراحل سبز کردن گندم اهمیت زیادی دارد، اما گندم ضعیف اصلاً جوانه نمی‌زند یا رشد کاملی نخواهد داشت. اهمیت انتخاب گندم سالم در اینجا مشخص می‌شود. به همین دلیل در مقاله به طور کامل به این موضوع پرداخته‌ایم. ازآنجایی‌که موضوع موردبحث ما در این مقاله چیز دیگری است، نکات مهم دلایل جوانه نزدن گندم را می‌توانید از آن مطلب متوجه شوید. فقط موقع انتخاب حواستان به ‌ظاهر گندم باشد. هر نوع تغییر رنگ یا پوسته‌پوسته شدن گندم نشانه خوبی نیست.

آماده‌کردن وسایل موردنیاز

جوانه گندم برای عروس هلندی را به چند روش مختلف درست می‌کنند، اما ما یک روش آسان را برای شما در نظر گرفته‌ایم. در این روش یک کاسه بزرگ، آبکش، دستمال نخی و مقداری آب فیلتر شده لازم است؛ بنابراین شما با ساده‌ترین وسایلی که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود جوانه‌زنی گندم را انجام می‌دهید.

تمیزکردن گندم‌ها

عروس هلندی نیز مانند هر موجود زنده دیگری به سالم بودن غذایی که می‌خورد، حساس است. وجود آلودگی ممکن است باعث فساد زودتر جوانه‌ها شود. به همین دلیل این مراحل ساده را با تمام دقت انجام دهید. برای شروع گندم‌ها را از هر نوع آشغالی پاک کنید و خوب بشویید. شستن گندم‌ها را چند بار تکرار کنید تا تمام آلودگی آنها پاک شود. بعد از آن گندم‌ها را به کاسه منتقل کنید. در ادامه باید کاسه را پر از آب کنید و حتما باید روی گندم‌ها را آب بپوشاند. حالا باید چند ساعتی صبر کنید. معمولاً ۸ ساعت برای این مرحله کافی است.

آماده‌شدن جوانه‌های گندم

در این مرحله باید گندم‌هایی را که در مرحله قبل ۸ساعت خیس خورده‌اند، بشویید. سپس دستمال را درون کاسه قرار داده و گندم‌های شسته‌شده را روی دستمال نخی بریزید. فقط حواستان باشد که گوشه‌های دستمال از کاسه بیرون باشد. باید با استفاده از این گوشه‌های دستمال روی جوانه‌ها را بپوشانید. به همین دلیل از همان ابتدا در انتخاب سایز مناسب دستمال دقت کنید. بعد از اینکه روی جوانه‌ها را با دستمال پوشاندید، دستمال را مرطوب کنید.

اگر به کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات دکتر بیز راغب هستید و به دنبال اطلاعات تکمیلی در این زمینه می‌گردید، مقاله در این زمینه اطلاعات بیشتری در اختیارتان می‌گذارد.

گندم خیس خورده برای عروس هلندی

گندم خشک، گندم خیس ‌خورده، گندم پخته شده و جوانه گندم از گزینه‌های پیش روی شما برای تغذیه عروس هلندی هستند. اگر می‌خواهید به عروس هلندی گندم خیس‌خورده بدهید، مراحل ۱ تا ۳ طرز تهیه جوانه گندم برای عروس هلندی را انجام دهید و در نهایت به‌جای ۸ ساعت حداقل ۲۴ ساعت گندم‌ها را بخیسانید. این مدت‌زمان برای تحریک رویش جوانه‌های لازم است. بعدازاین گندم‌های خیس شده خوراک خوبی برای عروس هلندی هستند. شما حتی می‌توانید از گندم پخته برای عروس هلندی استفاده کنید. مهم این است که تنوع غلات و مواد مغذی دیگر را در رژیم غذایی این پرنده رعایت کنید.

جوانه گندم گزینه‌ای عالی برای افزایش بار غذایی خوراک عروس هلندی است. شما با تجهیزات ساده‌ای مثل کاسه و پارچه‌ای نخی می‌توانید این جوانه‌ها را در خانه درست کنید. البته به روش‌های متفاوتی جوانه گندم را درست می‌کنند. اگر شما تجربه متفاوتی از طرز تهیه جوانه گندم دارید به ما نیز در بخش نظرات معرفی کنید.

طرز تهیه جوانه گندم / به راحتی انواع جوانه ها را برای در منزل با این روش تهیه کنید

طرز تهیه جوانه گندم و نکاتی برای جلوگیری از خرابی جوانه ها

روش ساده برای تهیه انواع جوانه ی دانه ها و غلات

طرز تهیه جوانه ها و چگونگی زمان دادن به انواع جوانه ها و شرایط محیطی مختلف

برای خواندن این مقاله به ادامه مطلب مراجعه کنید …

از بعضی از دانه ها وغلات میتوان جوانه تهیه کرد و از آنها در تغذیه عروس هلندی استفاده نمود

از جمله این دانه ها میتوان به ماش ، عدس ، گندم ،جو ، شنبلیله ، تخم کدو ، کنجد ، آفتاب گردان و سویا اشاره کرد

همانطور که میدانید جوانه ها منابع غنی ویتامین ها و مواد معدنی هستند هم چنین مواد دیگری نیز در آنها موجود است که این مواد ساده و ارزان قیمت را تبدیل به یکی از بهترین ، مقوی ترین و غنی ترین

ماده های غذایی کرده است چرا که علاوه بر دارا بودن انواع ویتامین ها و مواد معدنی حاوی آمینو اسیدهای ضروری بدن نیز میباشد

هم چنین اسیدهای چرب و قند طبیعی موجود در آن هیچ گونه ضرری  برای بدن ندارد و نیاز های قندی بدن را تامین میکند بنابراین به همین سادگی با مصرف روزانه ی جوانه های مختلف میتوانید مقدار

زیادی از نیاز های پرنده را تامین کرده و سلامتی عروس هلندی خود را دوچندان کنید

شما به سادگی میتوانید جوانه های گندم را در منزل تهیه کنید تا از سلامتی و آلوده نبودن آنها به انواع کودها و مواد شیمیایی مختلف مطمئن باشید

سبوس برنج، که در تولید پودر سبوس برنج، روغن سبوس برنج و برنج قهوه‌ای استفاده می‌شود، دارای فواید فراوانی برای کاهش وزن و بهبود تناسب اندام است. به لطف میزان بالای فیبر و ترکیبات سالم موجود در آن، سبوس برنج قهوه ای برای لاغری به افزایش متابولیسم بدن کمک کرده و در نهایت منجر به کاهش وزن و دستیابی به اندامی متناسب می‌شود

دستور تهیه جوانه ی دانه های مختلف

مواد و وسیله هایی که برای تهیه جوانه ها نیاز دارید شامل یک ظرف شیشه ای است که دهانه ی آن گشاد باشد یا سینی یا دیسی که لبه ی آن کمی بلند باشد

یک پارچه ی تنزیب ، چند کش لاستیکی ، یک آبکش و دانه هایی است که میخواهید از آن جوانه تهیه کنید دقت کنید که برای تهیه جوانه به یک فضای گرم نیاز دارید و تمامی مراحل باید در جایی گرم انجام شود دانه ها را خوب تمیز کرده و بشویید و یک شب تا صبح آنها را خیس کنید و در یک مکان نیمه گرم قرار دهید

سپس داخل یک آبکش ریخته و روی آن شیر آب را باز کنید و اجازه دهید تا کمی داخل آبکش بماند تا آب آن کامل خارج شود

سینی یا شیشه ای که آماده کرده اید را تمیز بشویید و سپس دانها را روی آن پهن کنید و پارچه ای تمیز و مرطوب رویش کشیده و در یک محیط تاریک و گرم قرار بدهید و روزی سه بار در فصل تابستان و دوبار در فصول دیگر عمل شستشو را مثل توضیحات بالا انجام دهید و حتما دانه ها را همیشه مرطوب نگه دارید اگر با وجود شستشوها دیدید دانه ها خشک میشوند میبایست پارچه را مرطوب نگه دارید

طرز تهیه جوانه گندم برای عروس هلندی

بسته به نوع دانه و دمای محیط زمان جوانه زنی اولیه بین سه تا پنج روز طول خواهد کشید پس از آن جوانه ها را پشت پنجره و جلوی خورشید قرار داده و باز هم مرطوب نگه دارید جوانه ها در برابر نور خورشید بهتر و سریع تر جوان میدهند ، کافیست دو یا سه روز جلوی نور خورشید قرار دهید و مرطوب نگه دارید تا به سادگی جوان بزند

 

خروج از نسخه موبایل