بین الملل

طالبان: خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر استفاده نخواهد شد

به گزارش خبرگزاری تاس سرپرست وزارت خارجه دولت طالبان در نشست روز چهارشنبه گفت که طالبان به تعهدات خود پایبند هستند و اجازه نمی دهند وضعیت افغانستان امنیت سایر کشورها را به خطر بیندازد.

او همچنین مدعی شد که دولت افغانستان شامل همه موارد است.

امیرخان متقی همچنین گفت که برای نخستین بار در 45 سال گذشته ، از افغانستان در برابر تهدیدها محافظت و دفاع می شود. ما به تعهدات خود مبنی بر عدم استفاده از خاک افغانستان برای تهدید سایر کشورها عمل می کنیم.

ذکر شده توسط: طالبان در عمل ثابت کرده اند که از قلمرو آنها علیه کشور ثالث استفاده نمی شود.

سرگئی لاوروف ، وزیر خارجه روسیه در نشستی در مسکو از طالبان خواست تا از افغانستان به عنوان مبنایی برای تهدید سایر کشورها استفاده نکنند.

وی همچنین از طالبان برای کمک به انتقال شهروندان روسی از افغانستان تشکر کرد.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت که انتقال دانشجویان افغانستانی به روسیه به دانشگاه های روسیه برنامه ریزی شده است و در آینده نزدیک انجام می شود.

عبدالسلام حنفی ، شخصیت برجسته طالبان که هفته گذشته مذاکرات این گروه را با ایالات متحده و اتحادیه اروپا رهبری کرده بود ، رهبری هیئت طالبان در اجلاس مسکو را بر عهده خواهد داشت.

طالبان پیش از این در آنکارا با مقامات ترکیه دیدار کرده بود.

بر اساس بیانیه روز گذشته وزارت خارجه روسیه ، شرکت کنندگان در این نشست در مورد وضعیت سیاسی و نظامی افغانستان و آماده سازی جامعه بین المللی برای جلوگیری از بحران انسانی در این کشور بحث خواهند کرد.

در این بیانیه آمده است: در این نشست تحولات سیاسی و نظامی احتمالی در افغانستان و چشم اندازهای تشکیل دولت میزبان در آن کشور مورد بحث قرار می گیرد. در این مجمع همچنین راه هایی برای ترکیب تلاش ها و اقدامات جامعه بین المللی برای جلوگیری از بحران انسانی در افغانستان مورد بحث قرار می گیرد.

رایزنی ها در مسکو در سال 2017 تحت ساز و کار شش حزبی با مشارکت نمایندگان ویژه روسیه ، افغانستان ، ایران ، هند ، چین و پاکستان آغاز شد.

311311

دکمه بازگشت به بالا