عمومی

صفر تا صد گرفتن لایو در اینستاگرام

اگر از اولین کاربران اینستاگرام بوده باشید، حتما به یاد دارید که این برنامه در کنار به اشتراک گذاشتن عکس، به کاربران خود اجازه می‌داد که ویدیوهای 15 ثانیه‌ای در بستر این برنامه منتشر کنند. پس از گذشت سال‌ها، توسعه دهندگان اینستاگرام تصمیم گرفتند تا محدودیت فیلم‌های برنامه را کاهش دهند. به همین دلیل امکان بارگذاری فیلم‌هایی تا یک دقیقه به وجود آمد. اما در آپدیت‌های بعدی نیز قابلیت‌هایی مانند IGTV یا گرفتن لایو در اینستاگرام سبب شد تا این برنامه پیشرفت بزرگی در دنیای ارتباطی برقرار کند. هم‌اکنون این برنامه را می‌توان محبوب‌ترین شبکه‌ی اجتماعی دنیا دانست.

گرفتن لایو اینستاگرام

در این راهنما قصد داریم تا شما را با قابلیت لایو اینستاگرام آشنا کنیم. بنابراین اگر قصد گرفتن Live را دارید، یا در هر یک از مراحل این قابلیت به مشکل خورده‌اید، این مقاله پلتفرم تبلیغ چه به شما در گرفتن لایو در اینستاگرام خواهد کرد.

لایو یا Live چیست؟

لایو یا پخش زنده قابلیتی است که کاربران Instagram را قادر می‌سازد تا ویدیوهای خود را به صورت پخش زنده و به طور مستقیم با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند. در واقع اگر بخواهید از وضعیت کنونی خود فیلم منتشر کنید و با مخاطبان خود به صورت زنده و تصویری در تعامل باشید، لایو این کار را برای شما انجام خواهد داد.

گرفتن لایو در اینستاگرام چه کاربردی دارد؟

لایوها در بسیاری از موارد به کاربران کمک می‌کنند تا بتوانند سطح ارتباطات خود را گسترش دهند. اگر شما صاحب یک اکانت شخصی باشید، می‌توانید از جشن‌ها یا مراسم و همایش‌های مختلف فیلم ضبط کنید تا دوستانتان نیز آن را به طور زنده مشاهده کنند. اگر پیج تجاری را برای حساب خود انتخاب کرده‌اید، استفاده از این قابلیت بیشتر به کار شما می‌آید.

معرفی محصولات، دوره‌های آموزشی، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، مناظره و بسیاری دیگر از مواردی که در اینستاگرام مشاهده می‌شود، می‌تواند توسط پخش زنده یا لایو به صورت هدفمند انجام شود.

آموزش گرفتن لایو در اینستاگرام

حال که با این ویژگی اینستاگرام بیشتر آشنا شدید و از کاربردهای گسترده‌ی آن اطلاع پیدا کردید، اجازه دهید که به شما نحوه‌ی به اشتراک گذاری لایو را نیز آموزش دهیم. برای پخش زنده از این برنامه کافی است که مطابق روند زیر پیش بروید:

  1. ابتدا وارد برنامه شده و به بخش استوری ها بروید.
ضبط لایو اینستاگرام
  1. در ادامه باید از بین گزینه‌های پایین تصویر، به بخشLive مراجعه کنید.
ضبط لایو اینستاگرام
  1. در گام آخر تنها کافی است که با انتخاب دایره‌ی پایین صفحه لایو خود را شروع کنید.
ضبط لایو اینستاگرام

قابلیت‌های لایو اینستاگرام

در هنگام پخش لایو از حساب خود، با گزینه‌ها و آپشن‌های زیادی مواجه می‌شوید که می‌توانید از آن‌ها برای کنترل و مدیریت پخش زنده خود استفاده کنید. در ادامه با این ویژگی ها که در سه دسته‌ی مختلف قرار دارند، بیشتر آشنا می‌شویم.

ضبط لایو اینستاگرام
  1. ادیت کردن تصویر

این ویژگی ها را که در بالای تصویر و در سمت راست خود در هنگام لایو مشاهده می‌کنید، تصاویر پخش شده را ادیت می‌کنند. همانطور که مشاهده می‌کنید، شکلک دایره شکل در این زبانه، به شما کم می‌کند تا از فیلتر های مختلف در لایو خود بهره ببرید. همچنین در هنگام گرفتن لایو در اینستاگرام از گزینه‌ی سوم این بخش می‌توانید برای تعویض دوربین عقب و جلو استفاده کنید. البته علامت ضربدر در بالای این بخش، برای اتمام پخش زنده است.

  1. تعامل بیشتر

برای تعاملات بیشتر در هنگام گرفتن لایو در اینستاگرام می‌توانید از امکانات گزینه‌ شماره 2 استفاده کنید .این گزینه‌ها به کاربران کمک می‌کنند تا به سوالات پرسیده شده دسترسی داشته باشند، با کاربران دیگر لایو دو نفره برگزار کنند و پیام بفرستند.

  1. کنترل و مدیریت لایو

اگر می‌خواهید دسترسی کاربران به لایو خود را محدود کنید، این گزینه را باید استفاده کنید. با انتخاب گزینه‌ی سه، کادری برای شما باز می‌شود که می‌توانید کامنت‌ها، سوالات و درخواست ها برای برگزاری لایو را از این بخش ببندید یا باز کنید.

ذخیره لایو اینستاگرام

در صورتی که لایو شما به اتمام رسید، همانطور که به شما اشاره کردیم، می‌توانید از نوار شماره یک و انتخاب ضربدر پخش زنده‌ی خود را به اتمام برسانید. البته پس از این کار با منوی زیر مواجه می‌شوید.

ضبط لایو اینستاگرام

در این منو شما می‌توانید پس از گرفتن لایو در اینستاگرام آن را ذخیره و یا دانلود کنید.در این بخش همانطور که مشخص است، اگر بخواهید ویدیوی منتشر شده را افراد دیگر نیز ببینند، می‌توانید از گزینه‌ی share to IGTV آن را در فیلم‌های خود منتشر کنید. در صورتی که بخواهید ویدیوی خود را ذخیره کنید از گزینه‌ی Download video استفاده کنید. همچنین در صورتی که نمی‌خواهید لایو خود را سیو یا به اشتراک بگذارید، گزینه‌ی آخر را انتخاب کنید.

منبع خبر : مجله تبلیغچه

دکمه بازگشت به بالا