بین الملل

شلیک مرگبار پلیس سفیدپوست آمریکایی به سر پناهجوی سیاه‌پوست+ویدئو

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آنلاین مجله لوکس، یک ویدئوی جنجالی دیگر از خشونت پلیس آمریکا به تازگی منتشر شده است که در آن یک مامور پلیس آمریکایی در «میشیگان» را در حال تعقیب و گریز و استفاده از شوکر علیه یک جوان سیاهپوست غیرمسلح است و در نهایت در حالیکه این جوان را بر روی زمین می‌چسباند، به پشت سر او شلیک می‌کند و او را به کام مرگ می‌کشاند.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس در این گزارش خاص، «پاتریک لیویا» جوان سیاهپوست افسر سفیدپوست به لیویا دستور داد تا شوکر را رها کند و در برهه‌ای از زمان به او گفت: «شوکر را ره».

بر اساس این گزارش، پس از اعتراضات عمومی به این اقدام خشونتبار افسر پلیس میشیگان، «اریک وینستورم» رئیس پلیس جدید شهر روز گذشته (چهارشنبه) چهار ویدئو منتشر کرد که یکی از آنها یک ویدئوی بسیار حیاتی و مهم بود که یکی از افراد در این زمینه بود. خودروی لیویا در یک صبح بارانی ضبط کرده است.

برای روز روز این دو نفر در مقابل خانه با هم درگیر شدند و در این حال مسافر لیویا پیاده شدند و شاهد این صحنه بودند

رئیس پلیس شهر می گوید که جدال بین فرد سیاهپوست و افسر پلیس سفیدپوست بر سر شوکر به مدت 90 ثانیه ادامه دارد و در پایان نهایی، افسر سفیدپوست بالای سر لیویا قرار می گیرد و زانوی خود را بر روی پشت گردن می گذارد تا او را. تسلیم کند.

در نوار ویدئویی دیگر نشان داده می‌شود که لیویا، اهل جمهوری دموکراتیک کنگو او به لیویا دستور داد تا سوار خودرو شود اما مرد نپذیرفته است. افسر از او پرسید که آیا قادر به صحبت کردن به زبان

در پی اعتراضات شدید به این اقدام خشونت‌بار پلیس، این چهار ویدئوی گرفته شده از این صحنه از مسافر لیویا، دوربین قرار گرفته بر روی بدن افسر پلیس، ماشین گشت افسر و دوربین قرار گرفته بر روی یک خانه جمع آوری شده است.

گزارشها نشان می دهد که لیویا دو دختر کوچک و پنج خواهر و برادر دارد و آنطور که خانوادهاش گفته اند وی یک پناهجو به همراه خانوادهاش برای فرار از خشونتهای کشورش به ایالات متحده آمریکا بوده است.

بر اساس این گزارش، ویدئوها نشان می دهد که افسر سفیدپوست بیدلیل و به صورت غیرضروری از زورعلیه این فرد سیاهپوست استفاده کرده است و این فرد سیاهپوست تنها از موقعیتی که پیش از وقوع وحشت کرده بود و نگران جانش بود بود.

در پی وقوع این حادثه حدود یکصد نفر به شهرداری گراند راپیدز تظاهرات کردند و میدادند: «جان سیاهپوستان مهم است» و «تا وقتی عدالت نباشد، صلح نیست». مانند بسیاری از شهرهای ایالات متحده آمریکا، پلیس گرند راپیدز گهگاه به دلیل استفاده از زور، به ویژه علیه سیاهپوستان که 18 درصد از جمعیت را تشکیل می دهند، قرار گرفته است.

انتهای پیام /




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا