سلامت و دانش

سهمیه ۲۵ واحد متخلف تولید ماسک قطع شد

مدیر کل نظارت بر محصولات بهداشتی ، داروها و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده با اعلام سهمیه 25 واحد متخلف ، ظرفیت تولید روزانه ماسک را 21 میلیون و نیاز روزانه مراکز درمانی و داروخانه ها را 4 میلیون اعلام کرد.

به گزارش مجله لوکس ، اسماعیل مهدی پور با بیان اینکه ظرفیت تولید روزانه ماسک ها 21 میلیون ماسک شامل کارهای صنعتی ، صنفی و کارگاهی است ، اظهار داشت: اقداماتی برای افزایش ظرفیت تولید توسط وزارت صنعت ، معدن و تجارت (سمت) انجام شده است. ظرفیت تولید مواد اولیه و در نتیجه ماسک ها به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

وی خاطرنشان کرد که از ابتدای سپتامبر سال جاری مسئولیت مرکز تدارکات کرونا به سازمان دفاعی واگذار شده است. با توجه به نیاز به تأمین مواد اولیه واحدها ، داروخانه ها و همچنین واحدهای منتخبی که توانایی تولید ماسک را دارند طبق گزارش برنامه به ماسک گزارش دهید.

نیاز روزانه به مراکز درمانی و داروخانه ها ، 4 میلیون ماسک

مهدی پور در برنامه رادیو اقتصاد گفت ، سازمان غذا و دارو گفت كه نیاز به مراكز درمانی و داروخانه ها چهار میلیون ماسك در روز است و برای اولویت بندی مواد اولیه تصمیم گرفت. متناسب با محصولات هر یک از این شرکت ها ، مواد اولیه لازم روزانه در اختیار آنها قرار می گیرد و اطلاعات آنها در سیستم تجارت جامع ثبت می شود.

پیش از این ، سازمان دفاعی اعلام کرده بود که بنا به درخواست وزارت بهداشت ، این سازمان به دو میلیون ماسک برای پوشش دانشگاه های پزشکی و مراکز پزشکی ، 1.8 میلیون ماسک برای داروخانه ها و 200 هزار ماسک برای مراکز درمانی ، در مجموع به چهار میلیون ماسک نیاز دارد.

وی همچنین تأکید کرد: اگر یکی از شرکت های تولید کننده متناسب با مواد اولیه دریافتی ماسکی تولید نکند یا آن را به دانشگاه های علوم پزشکی تحویل ندهد ، سهمیه خود را کاهش داده و پرونده های خود را به مراکز قضایی ارسال می کنند. البته واحدهای دیگری جایگزین واحدهای معیوب می شوند.

سهمیه 25 واحد تولید ماسک را کاهش دهید

مهدی پور همچنین از کاهش سهمیه 25 واحد متخلف تاکنون که به مراجع قضایی معرفی شده بود ، خبر داد و اظهار داشت: اطلاعات واحدهای تولید کننده پارچه و ماسک باید در سیستم معاملات ثبت شود تا قابل پیگیری و تأیید باشد. البته FDA مسئول زنجیره توزیع ماسک است.

در تاریخ 13 آگوست اعلام شد که کلیه واحدهای تولید و توزیع ماسک باید فرآیندهای مربوط به تولید یا عرضه ماسک را در سیستم تجارت جامع یا سیستم ussd ثبت کنند ، در غیر این صورت آنها سهمیه مواد اولیه خود را کاهش می دهند.

من باید بگویم؛ از روز شنبه ، استفاده از ماسک در تهران اجباری شد و جریمه نقدی برای مجرمان 50 هزار گوجه فرنگی بود. اخیراً حداکثر قیمت ماسک سه لایه 1300 تومان اعلام شده است.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا