سلامت و دانش

سندرمی در کودکان و نوجوانانِ بهبودیافته از کرونا

تا یک سال پیش ، بروز چنین علائمی برای پزشکان ناشناخته بود ، اما اکنون پزشکان گزارش می دهند که کودکان و نوجوانان تحت درمان با کووید 19 با سندرم PIMS به مراکز درمانی مراجعه می کنند.

به گزارش مجله لوکس ، در کلینیک دانشگاه اسن در آلمان ، کودکان و نوجوانان بین 19 ، 5 تا 17 سال تحت درمان سندرم به اصطلاح “سندرم چند سیستم التهابی دوران کودکی” (PIMS) قرار گرفتند.

دکتر کریستین دونا شووانکه ، متخصص مراقبت های ویژه گفت: “پس از بهبودی از علائم تب بالا ، نوسان فشار خون ، علائم پوستی در سراسر بدن و سوزش سر دل شدید.” آنها به بیمارستانی ارجاع شدند.

دکتر Donna Schwanke می گوید: “ما اکنون می دانیم که این سندرم ناشی از واکنش نادرست سیستم ایمنی بدن است.”

بیشتر افرادی که با این سندرم (PIMS) به بیمارستان مراجعه می کنند کودکان بین 7 تا 10 سال هستند. البته افراد 13 ، 16 و حتی 20 ساله در میان آنها دیده می شدند.

اگرچه این سندرم تاکنون در هر 1000 کودک آلوده به بیماری بیماری کرونا قلب دیده شده است ، اما پزشکان نگران افزایش شیوع سندرم با افزایش موج سوم و افزایش تعداد کودکان زیر 15 سال آلوده به ویروس کرونا هستند.

در کلینیک دانشگاه درسدن هم اکنون مرکز ثبت سندرم PIMS نیز وجود دارد و کلیه بیمارستان های آلمان و اتریش موظفند موارد را به مرکز گزارش دهند.

به گفته دویچه وله ، بر خلاف آلمان که تاکنون موارد مرگ ناشی از PIMS را گزارش نکرده است ، تاکنون 33 مورد مرگ ناشی از این سندرم در ایالات متحده گزارش شده است که جای نگرانی است.

طبق داده های کلینیک دانشگاه درسدن ، نیمی از بیماران در شرایط خوبی بیمارستان را ترک کردند ، اما تخمین زده می شود از هر 10 کودک یک کودک در طولانی مدت دچار مشکل خواهد شد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا