بین الملل

سخندان:در کمیته داوران شرایطی را دیدم که استعفا کردم و از آن تصمیم خوشحالم/با خاطیان برخورد نشود فصل سختی در پیش است

در گفت و گو با آنا

سخندان:در کمیته داوران شرایطی را دیدم که استعفا کردم و از آن تصمیم خوشحالم با خاطیان برخورد نشود فصل سختی در پیش است

سرپرت سابق کمیته داوران گفت: یقین دارم اگر با خاطیان اتفاقات اخیر برخورد نشود در لیگ فصل آینده با مشکل داوری مواجه می‌شویم.

رضا سخندان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص انتشار فیش واریزی به حساب داوران که به موضوع فساد در فوتبال و پرونده باشگاه مس رفسنجان انتساب داده شده، اظهار کرد: من چهار ماه و نیم سرپرست کمیته داوران بودم و آنجا شرایطی رقم خورد که نتوانستم ادامه همکاری داشته باشم. با توجه به اتفاقاتی که افتاده، از این بابت خوشحالم که کارم را درست انجام دادم. حالا که بحث فساد به میان کشیده شده نباید فقط به موضوع داوری پرداخت چون ابعاد فساد آن قدر گسترده است که شامل تمامی بخش‌های فوتبال می‌شود و فقط داوری را در بر نمی‌گیرد.

اشخاصی در هر قسمتی سیب «کُخی» هستند

وی ادامه داد: همه ارکان فوتبال درگیر داستان فساد شده‌اند. همیشه در قسمت‌های مختلف اشخاصی هستند که اصلاحاً به آنها سیب «کُخی» (سیب گندیده) می‌گوییم. انسان‌های شریفی در هر بحشی فعالیت می‌کنند. چند نفر با رفتارهای غلط و اشتباه خود، کل آن بخش را زیر سؤال می‌برند. در داوری هم چنین افرادی هستند و باعث می‌شود تا تصور عمومی این باشد که همه داوران چنین اشتباهاتی را مرتکب می‌شوند. مسئولانی که موضوع فساد را دنبال می‌کنند با جدیت برخورد کنند چون مردم ما علاقه خاصی به فوتبال دارند ولی شرایطی ایجاد شده، همه را از فوتبال دلزده کرده است. علاقه فوتبال کشور کم شده و تمامی کسانی که مسبب این موضوع هستند شناسایی و به تخلف آنها رسیدگی شود. وقتی مدارکی ارائه شده و مستنداتی موجود هست، به طور قطع تخلفی صورت گرته اما رسیدگی به آنها بر عهده افراد دارای صلاحیت است.

اندازه فساد مهم نیست

عضو سابق کمیته داوران تصریح کرد: گستردگی فساد تا حدود زیادی مشخص شده و باید با آن برخورد قاطع شود تا دیگر اعضای جامعه فوتبال پاک شوند. حساب کسانی که سالم کار کرده‌اند با آنهایی که تخلف داشته‌اند از هم جداست. کسانی که فوتبال را در ذهن مردم آلوده نشان می‌دهند باید مجازات شوند. اندازه فساد مهم نیست و نیازی به اشاره به فسادهای بالاتر که از خارج از فوتبال شده نیست. باید با هر کسی که مرتکب فساد شده، برخورد شود. فساد کوچک و بزرگ ندارد. شناسایی مسببان فساد لازم است تا افرادی که سالم کار می‌کنند، پاک شوند. من 30 سال در عرصه قضاوت بودم و کار ما اجرای عدالت است. کسانی که بازی‌ها را می‌بینند انتظار عدالت را دارند. خطای سهوی انسانی رخ می‌دهد اما با اتفاقاتی که الان اخبار آن منتشر شده، قطعاً برخورد شود. یقین دارم اگر با خاطیان اتفاقات اخیر برخورد نشود در لیگ فصل آینده با مشکل داوری مواجه می‌شویم و کوچک‌ترین اشتباه از سوی هر داوری با بزرگ‌نمایی همراه می‌شود. 

 

دکمه بازگشت به بالا