عمومیکسب و کار برتر

سبک دکوراسیون داخلی خاورمیانه

سبک دکوراسیون خاورمیانه ای آکنده از رنگهای شاد و پرانرژی و الیاف طبیعی و پرنقش و نگار و کنده کاریهای چوبی و فلزی و دستی و سنتی است. دکوراسیون به سبک خاورمیانه یاد آور زندگی پر نشاط  و گرم خانه های این منطقه است. جذابیت این سبک ناشی از  تلفیق هنرهای بومی و سنتی با وسایل لوکس و مدرن امروزی است. سبک دکوراسیون خاورمیانه ای با منبت کاری و آینه کاری و با تزیینات چوبی و معرق کاری، زرق و برق جذابی به طراحی داخلی منزل بخشیده است. استفاده از رنگهای قرمز، نارنجی، سبز، آبی، آبی فیروزه ای و آجری ازویژگی های بارز این نوع طراحی هاست.

المان‌های پر کاربرد در سبک دکوراسیون داخلی خاورمیانه ای

قالی و گلیم دست بافت

بکارگیری قالی و گلیم و فرش ایرانی یک اصل بنیادی در سبک دکوراسیون خاورمیانه ای است. استفاده از یک قالی ابریشمی سنتی مشهور ایرانی در یک تالار بزرگ، می تواند اصالت و مجلل بودن مکان را تضمین کند و همه توجهات را به سمت خود جلب نماید. از این تیپ فرش ها می توان برای تزئین دیوارهای با عظمت، جنب کاشی های معرق کاری شده یک بنای سنتی، حتی روح بخشیدن به پوشش کف منزل نیز، استفاده نمود.

بخوانید : atrixconcept

ظروف میناکاری و فیروزه کوبی

المان‌های پرکاربرد و پرطرفدار در سبک دکوراسیون خاورمیانه ای ظروف میناکاری و فیروزه کوبی شده هستند. در واقع خانه‌ای یافت نمی‌شود که عاری از این ظروف باشد. ظروف فیروزه کوبی در واقع همان ظروف مسی هستند که سهم بالایی در ایجاد یک دیزاین پرانرژی و شاد و متوازن ایفا می کنند. ظروف میناکاری شده نیز، ظروفی هستند به رنگ نیلی و آبی در طرح‌های بسیار زیبا و سنتی ساخته شده اند، که حضور آنها روح تازه ای به منزل می بخشند. وجود گلدان میناکاری شده بر روی میزهای سنتی منبت کاری شده، تلفیقی از دو احساس بسیار جالب، در انسان ایجاد میکند.

تناسب متریالهای بکار رفته درطراحی داخلی و خارجی

سبک دکوراسیون خاورمیانه ای نمادی از ایران باستان را تداعی میکند. طراحی داخلی دراین سبک نگاهی به دوران هخامنشی و بعد از آن دارد. استفاده از حکاکی‌های هخامنشی، سنگ مرمر برای دیوارهای داخلی و خارجی، استفاده از تندیس‌های باستانی، استفاده از پالت رنگ‌های خنثی مثل سفید و کرم در کنار رنگ‌های با شکوهی مانند زرشکی و آبی ارغوانی از ویژگی‌های بارز سبک دکوراسیون خاورمیانه ای است. ستون های با عظمت همراه با سرستون‌های شیر و اسب بالدار، دربهای بلند قامت سنگین، تابلوهای نفیس باستانی بر روی دیوارهای مرمر، فرشهای پهن شده اصیل ایرانی بر کف سالن، همه وهمه نمادی از عظمت ایران باستان را در ما زنده نگه می دارد.

ویژه گی کلی سبک دکوراسیون خاورمیانه ای 

چون امکان صحبت بیشتر برایم میسر نیست به ناچار اشاره مختصری به بارزترین نشانه های این سبک پر طرفدارخواهم داشت. استفاده از چوب و کاشی  وفلز در دیزاین داخلی منزل، بکارگیری پارچه های ابریشمی و مخملی برای پرده های اتاق خواب یا پذیرای، نورپردازی طبیعی و دلنواز،  استفاده از رنگ های گرم و شاد، کاربرد کم مبلمان وتبدیل فضا به شیوه زندگی سنتی، ایجاد روحیه ی شاد و زیبا توام با سادگی در دکوراسیون داخلی، از ویژه گیها و روشهای طراحی بکار رفته در سبک دکوراسیون خاورمیانه ای است.

سخن آخر

طراحی سنتی  به سبک دکوراسیون خاورمیانه ای یکی از زیباترین سبک‌های ممکن است  که محیط گرم و صمیمی و پر از آرامش و آسایش را برای محیط خانه به ارمغان می آورد و جزء ارزش‌های ما به حساب می‌آید. استودیو معماری فراز با طراحی های به روز خود، اقدام به زنده نگه داشتن این فرهنگ نموده و شما را در رسیدن به خانه رویا ییتان همراهی میکند. با وارد کردن شماره خود در قسمت آنلاین چت، همکاران ما با شما تماس گرفته، و با مشاوره رایگان در خددر دکوراسیون خاورمیانه ای آنچه بیش از اندازه باعث جلب توجه می شود رنگ ها و نقش و نگارهای جذاب و خاص می باشد همچنین در این سبک طراحی داخلی از تلفیق هنرهای بومی و سنتی با وسایل لوکس در فضا استفاده می شود که این سبک تلفیقی منحصر به فرد و بی نظیر می باشد.

طراحی دکوراسیون خاورمیانه

فرهنگ خاورمیانه ای مملو از رنگ های روشن و پارچه و الیاف طبیعی و کنده کاری چوبی و وسایل دکوری سنتی و صنایع دستی می باشد و شما می توانید از این نوع وسایل در قسمت های مختلف منزل استفاده نمایید و جذابیت خاصی را به دیزاین داخلی منزل ببخشید.

دیزاین داخلی خاورمیانه ای

طراحی داخلی خاورمیانه ای از انواع دیزاین های خاص و کاربردی می باشد و شما می توانید از این سبک برای دیزاین داخلی قسمت های مختلف منزل خود استفاده نمایید.

یکی از ویژگی های بارز این سبک دکوراسیون استفاده از رنگ های شاد و پر انرژی نظیر قرمز و نارنجی و سبز و آبی و آبی فیروزه ای و آجری می باشد و این رنگ ها می توانند انرژی و شادی را به ببخشند.

راهنمای کامل برای انتخاب سبک دکوراسیون داخلی منزل | ایرانی | اسکاندیناوی | کلاسیک + مدرن

مبلمانی که در این سبک طراحی داخلی استفاده می شوند دارای طرحی سنتی می باشند و علاوه بر این استفاده از فرش های دستبافت باعث می شود تا زیبایی چشمگیری به فضای منزل بخشیده شود. برای ساخت مبلمان نیز از میناکاری و منبت کاری و حکاکی و خاتم کاری و مهرزنی و آهن کاری استفاده می شود همچنین در طراحی مبلمان نیز از چوب های بادوام و منبت کاری شده استفاده می شود.

کوسن هایی که برای دیزاین داخلی خاورمیانه ای مورد استفاده قرار می گیرند دارای طرح و نقشی پر رنگ می باشند و از این کوسن ها در کنار مبلمان راحتی منزل استفاده می شود.

یکی دیگر از ویژگی های بارز سبک طراحی داخلی خاورمیانه ای استفاده از طرح های هندسی در کنار نورپردازی هایی به سبک شرقی می باشد همچنین صنایع دستی و سنتی دارای طرح ها و الگوهایی با اشکال هندسی مختلف می باشند و این وسایل تزیینی باعث می شوند تا جذابیت خاصی به دیزاین داخلی منزل بخشیده شود.

در طراحی داخلی خاورمیانه از منبت کاری و آینه ها با تزیینات چوبی و معرق کاری استفاده می شود و در فضای اتاق خواب ها نیز آباژورهایی با طرح و رنگ مختلف به چشم می خورد همچنین صنایع دستی زرق و برق هایی جذاب را به طراحی داخلی خاورمیانه ای می افزایند.

یکی از متداول ترین مواد اولیه ای که در دیزاین داخلی خاورمیانه ای از آن استفاده زیادی می شود می توان به چوب درخت ساج و سرامیک و آهن های کار شده و برنج و نقره و صدف و مس و فلزهایی با روکش طلا اشاره نمود.

برای تزیین طراحی داخلی به سبک خاورمیانه از تابلوهای نقاشی و انواع آویز و مجسمه های مذهبی و تابلوهایی از حیوانات و گل های طبیعت و سنگ های قیمتی و مجسمه های زرین و کوزه سفالی و شمع یکی از سبک های محبوب و البته مجلل در سبک خاورمیانه ای می باشد ، نکته ای که در این سبک بیشتر از هر چیز به چشم می خورد استفاده از رنگ های متنوع و همچنین طرح و نقش های سنتی در بخش های مختلف خانه است .

در این سبک از طراحی داخلی استفاده از فرش با نقش و نگار زیاد و به کار بردن رنگ هایی مانند آبی و قرمز بسیار رایج می باشد . همچنین استفاده از طرح های سنتی و اسلامی بسیار متداول می باشد . جالب است بدانید در این سبک ، استفاده از اکسسوری هایی مانند پشتی بسیار رواج دارد .

حال که اندکی با این سبک از طراحی یعنی سبک خاورمیانه ای آشنا شده اید ، ما در شرکت معماری هیرادانا قصد داریم تا اطلاعات بیشتری نظیر کاربرد این سبک را نیز برای شما ارائه دهیم .

همان طور که از نام این سبک پیدا است ، ترکیبی از فرهنگ و سنت های کشورهای خاورمیانه مانند عراق ، ایران ، کویت و… می باشد . در خانه های کشور های عربی ، تجملات نقش بسیار مهمی دارد . از این رو می توان این سبک را تا حد زیادی به سبک دکوراسیون کلاسیک تشبیه کرد . زیرا تجملات و استفاده از اکسسوری در هر دو سبک بسیار مرسوم می باشد .

کاربرد های سبک خاورمیانه ای

از این سبک می توان برای طراحی داخلی منازل ، هتل ها و یا حتی محیط های رستوران نیز استفاده کرد . شما می توانید به منظور طراحی فضای مورد نظر خود با استفاده از این سبک از شرکت معماری مورد نظرتان یاری بگیرید تا در بهترین نحو ممکن این کار را برای شما انجام دهند .

در ادامه ی این مطلب شما را با جزئیات بیشتری از این سبک آشنا خواهیم کرد و به نکاتی که باعث خاص بودن این سبک می شود نیز خواهیم پرداخت .

استفاده از فرش و گلیم های دست بافت

یکی از اصلی ترین عناصر برای شکل گیری سبک خاورمیانه ای ، انواع فرش و گلیم های دست بافت می باشد . استفاده از این عنصر می تواند تا حد زیادی شما را به این سبک از طراحی داخلی نزدیک کند . فرش های زیبا و دست بافت ایرانی نیز یکی از پرکاربرد ترین آیتم ها در این سبک از طراحی می باشد .

ظروف قیمتی با تزئینات فیروزه

جالب است بدانید که استفاده از ظروف و اکسسوری در این سبک بسیار رایج می باشد . از این رو می توان این نکته را شباهتی میان سبک خاورمیانه ای و کلاسیک دانست . زیرا در هر دوی این سبک ها استفاده از اکسسوری ها و ظروف ارزشمند رایج است .

ظروف سنتی با تزئینات فیروزه و یا حتی گاها استفاده از ظروف مسی و یا برنجی می تواند تا حد زیادی تغییر در ظاهر یک فضا ایجاد کند و آن را هر چه بیشتر به سبک خاورمیانه ای سوق دهد . استفاده از صنایع دستی مرتبط با خاورمیانه نیز یکی دیگر از شروط اصلی این نوع دکوراسیون می باشد .

استفاده ی محدود از مبلمان

در سبک خاورمیانه ای بر خلاف ، به جای استفاده از مبلمان بزرگ با تزئینات زیاد ، از پشتی و یا کوسن استفاده می شود و به کار بردن مبلمان کمتر به چشم می خورد . البته لازم به ذکر است که گاها استفاده از مبلمانی که از چوب با کیفیت و طبیعی ساخته شده باشد نیز مرسوم است .

اهمیت استفاده از پارچه

به کار بردن پارچه های قیمتی مانند ابریشم با رنگ های شاد و استفاده از آن ها به عنوان رو تختی یکی دیگر از ویژگی های طراحی داخلی به سبک خاورمیانه ای می باشد .

رنگ ها

رنگ ها نقش بسیار مهمی در این سبک ایفا می کنند ، به کار بردن رنگ های گرم مانند قرمز تند ، نارنجی و یا آجری می تواند احساس شادی و سرزندگی را در این فضا مهیا سازد .

اکسسوری ها

همان طور که پیش تر به این نکته اشاره کردیم استفاده از ظروف قیمتی و طلا کوب در این نوع از دکوراسیون بسیار رایج است . اما یکی دیگر از اکسسوری هایی که در سبک خاورمیانه ای بسیار به چشم می خورد استفاده از تابلوها و مجسمه های بزرگ است ، تابلو های نقاشی با طرح هایی از طبیعت و حیوانات بسیار در این سبک زیبا کاربرد دارد .

اطلاعات بیشتر : inspirationfeed.com

گچ کاری

در مکان هایی که به سبک خاورمیانه ای طراحی شده باشد ، گچ بری نیز به چشم می خورد می توان این امر را نیز یکی دیگر از شباهت های میان سبک خاورمیانه ای و دکوراسیون کلاسیک در نظر گرفت .

کلام آخر:

در این مقاله شما با سبک خاورمیانه و کاربرد آن آشنا شده اید . اگر به این سبک علاقه مند هستید و قصد دارید فضای مورد نظر خود را با این سبک تزئین کنید بهتر است از افراد ماهر در این زمینه مانند یاری بجویید تا بتوانید بهترین نتیجه را در دست داشته باشید .

معطر و جاشمعی شیشه ای و رنگی استفاده می شود.

در این مطلب با ایده هایی برای طراحی داخلی خاورمیانه ای آشنا شدید که امیدواریم از مشاهده این دیزاین ها نهایت بهره را ببرید و مورد توجه تان قرار بگیرند.

دکمه بازگشت به بالا