بین الملل

سازمان ملل: غزه خطرناک‌ترین مکان جهان برای خبرنگاران است

گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین مجله لوکس؛ «غزه به خطرناک‌ترین جای جهان برای خبرنگاران و خانواده‌های آن‌ها تبدیل شده» این ارزیابی سازمان ملل بعد از کشته شدن ده‌ها خبرنگار و عوامل رسانه در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه است.

سازمان ملل در بیانیه‌ای از دفتر حقوق بشر این نهاد در سرزمین‌های اشغالی فلسطین اعلام کرد «قتل و جابجایی اجباری خبرنگاران» مانع توانایی آن‌ها برای تهیه گزارش از محل رخدادها در غزه شده است؛ جدیدترینشان، فیلمبردار شبکه الجزیره سامر ابودقه پدر چهار فرزند بود که در جنوب نوار غزه و در شهر خان یونس در جریان حمله پهپادی نیروهای رژیم صهیونیستی به یک مدرسه کشته شد.

 

 

خبرنگار شبکه الجزیره وائل الدحدوح که ۱۲ نفر از اعضای خانواده‌اش شهید شده‌اند بر سر پیکر ابودقه

 

تصاویر وداع و تشییع پیکرهای شهدای خانواده الدحدوح در غزه

کمیته حفاظت از خبرنگاران می‌گوید از زمان آغاز حملات اسرائیل به غزه در هفتم اکتبر (۱۵ آنلاین)، دستکم ۵۷ روزنامه‌نگار فلسطینی و سه روزنامه‌نگار لبنانی قربانی شده‌اند. کسانی که به گفته سازمان ملل «جهان را در لحظه، از وحشتی که غیرنظامیان در غزه متحمل می‌شوند، آگاه کرده‌اند».

دفتر حقوق بشر سازمان ملل همچنین از گزارش‌های گسترده درباره تماس‌های تلفنی تهدیدآمیز پرسنل امنیتی اسرائیل با خبرنگاران و عوامل رسانه در غزه ابراز نگرانی کرده است.  

پایان پیام/م




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

نشر بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای صنعتی و تجاری جهانی. با دانش در زمینه بازارهای جهانی و تجارت بین‌الملل، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای صنعتی، شرکت‌ها و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و بازاریابی، به شما دیدی جامع از تحولات صنعتی و تجاری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا