اقتصادی

ساخت گرم‌کن‌های صندلی خودرو برای ۳۰ هزار دستگاه در دستور کار دانش‌بنیان‌ها

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با دستیابی به دانش فنی ساخت چاپ انواع مدارات چاپی و انعطاف‌پذیر، گرمکن‌های خودرو را ساخته و طی انعقاد قراردادی با سایپا قرار است برای ۳۰ هراز دستگاه خودرو گرمکن صندلی به تولید برساند.

به گزارش مجله لوکس، علی قره‌خانی، مدیر تحقیق و توسعه این شرکت‌ دانش‌بنیان حوزه فعالیت‌ این شرکت را در صنعت خودرو ذکر کرد و گفت: ما در این حوزه محصولات نانویی داریم که مهمترین آنها گرمکن صندلی است که آن را تولید و به بازار عرضه می‌کنیم. در این گرم‌کن‌ها از مواد نانویی استفاده شده است.

وی با بیان اینکه این گرمکن‌ها به دلیل بهره‌مندی از فناوری‌نانو از کیفیت بالایی برخوردارند، اظهار کرد: در حال حاضر با شرکت سایپا برای این گرمکن‌های صندلی قرارداد داریم و قرار است امسال برای ۳۰ هزار دستگاه خودرو، گرمکن صندلی تولید کنیم.

قره‌خانی خاطر نشان کرد: به منظور تولید و توسعه محصولات حوزه الکترونیک چاپی، چاپگری ساخته‌ایم که از طریق آن با کمک جوهرهای نانویی می‌توانیم محصولاتی نظیر گرمکن‌ صندلی و حسگر و پنل خودروها تولید کنیم. در این فناوری با استفاده از نانوجوهرها امکان ساخت افزاره‌های الکترونیک منعطف و ارزان فراهم ‌شده است.

به گفته این محقق در حال حاضر امکان چاپ انواع مدارات چاپی و انعطاف‌پذیر، RFID تگ‌ها، گرمکن‌های انعطاف‌پذیر، حسگرهای انعطاف‌پذیر به همراه قابلیت تحقیق و توسعه روی سایر کاربردهای حوزه الکترونیک چاپی توسط این دستگاه، وجود دارد.

به نقل از ستاد نانو، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان یادآور شد: با بومی‌سازی دانش ساخت این دستگاه، هم اکنون قابلیت ساخت و ارائه تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی به منظور تولید انواع محصولات تجاری حوزه الکترونیک چاپی در کشور میسر شده است.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و دانش فنی وسیع هستم که با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند و رویکردهای تحلیلی، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با قدرت تفکر و تحلیل بالا ارائه دهم. هدفم این است که شما را در درک بهتر مسائل اقتصادی یاری دهم و به شما اطمینان دهم که از بهترین منابع و تحلیل‌ها استفاده می‌کنید.
دکمه بازگشت به بالا