عمومی

زیست عفیفانه از مهمترین رویکردهای حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، نخستین رویداد و نمایشگاه مد و لباس ایرانی در استان کرمان ظهر چهارشنبه با حضور ۱۳۰ شرکت کننده از طراحان و تولیدکنندگان برتر ۱۰ استان کشور به مدت سه روز تا ۱۲ آبان در محل هتل ایرانگردی در سه راه هوانیروز شهر کرمان برپاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این آئین گفت: زیست عفیفانه از مهمترین رویکردهای حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی است و نمایشگاه مد و لباس ایرانی تأثیر مهمی در زیست عفیفانه دارد.

محسن روحی تصریح کرد: استفاده شهروندان از تولید ایرانی و اسلامی پوشاک، آشنایی طراحان دوخت و لباس استان با برندهای شرکت کننده و ارتباط گیری مغازه‌های سطح شهر با تولید کنندگان از اهداف مهم این نمایشگاه محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در طول برگزاری نمایشگاه، کارگاه‌های آموزشی نیز برای طراحان و تولید کنندگان لباس کرمان برگزار می‌شود که با توجه به اینکه رشته طراحی و دوخت لباس را در دانشگاه‌های استان کرمان داریم امیدواریم در آینده در استان، تولید کننده‌هایی نیز در سطح ملی داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهارامیدواری کرد که استقبال شهروندان از این نمایشگاه خوب باشد و تا پایان سال این نمایشگاه در شهرهای سیرجان و رفسنجان نیز برگزار شود.

وی اظهار داشت: همچنین در تلاش هستیم نمایشگاه مد و لباس ویژه طراحان دوخت و لباس استان کرمان را هم برگزار کنیم.

روحی تاکید کرد: تمامی تولیدکنندگانی که در این نمایشگاه حضور دارند شناسه یکتای لباس ایرانی و اسلامی (شیما) را از شورای فرهنگ عمومی کشور دریافت کرده اند.

این رویداد به مدت سه روز از ساعت ۹ تا ۲۱ پذیرای علاقه‌مندان و عموم مردم است.

دکمه بازگشت به بالا