سلامت و دانش

زمین در سال 2100 چه شکلی است؟ / حوادثی که در کمتر از 80 سال دیگراتفاق می افتد

با این حال و بر اساس شرایط کنونی و روندی که در پیش داریم، معلمان مدعیان می توانم را که جهان در قرن بیست ویکم داشت، در ذهن متصور خواهد شد. در زندگی امروز‌سلام، با این پرونده باورنکردنی که تا سال 2100 در انتظار زمین خواهد بود،

صدها گونه پرنده زیبا منقرض خواهد شد
۲۱مین در سال ۲۱۰۰ چه شکلی است؟  / حوادثی که در کمتر از 80 سال دیگر اتفاق می افتدهمه پرندگان را دوست دارند و از دیدنشان در آسمان لذت می‌برند. پرندگان موجود بامزه و رنگارنگ هستند که به طبیعت، رنگ و البته صدای جانبخشی هدیه می دهند اما با توجه به شرایطی که به دست خودمان رقم زدهایم تا چند دهه دیگر تعداد پرندگانی که میبینیم، بسیار کمتر خواهد بود. بر اساس مطالعاتی که در سال 2019 درباره تغییرات آب و هوایی انجام شده است، آب و ناخوشایندی که هر ساله بدتر از سال هوا می شود، هم سرد و هم گرم است، بدون شک خیلی زود باعث مرگ پرندگان در تهدیدی می شود. از طرفی به مناسبت اولین روز سال پس از آن بالا رفتن یک درجه حرارت کره زمین باعث انقراض 10 تا 50 گونه دیگر به طور کامل خواهد شد و بیشتر تلفات به افرادی وارد می شود که سکونتگاه هایشان به آنها دچار تغییرات شدیدی می شود و به این تغییرات طبیعی عادت نمی کند. بدین ترتیب پرندگان قادر نخواهند بود با دماهای اصلاحی خود را وفق دهنده و مرگ تنها

منابع غذایی تمام خواهد شد
اگر به عادت‌های غذایی امروزمان ادامه دهد، دنیا قادر نخواهد بود تا سال ۲۱۰۰ غذای کافی برای تهیه ساس از طرف ایالات متحده بریتانیا و ایرلند شمالی به علاوه تا سال ۲۰۳۰ هر کسی استطاعت خرید غذا را نخواهد داشت. چندین ماده غذایی ممکن است ۱۳۰ تا ۱۸۰ برابر گرانتر شوند که طبیعتا برای همه افراد، توان خریدنشان مها باشند.

21داقل 21 کشور به بیابان تبدیل خواهند شد
در آینده حوزه مدیترانه بسیار بیشتر از آن چه 10 هزار سال گذشته رخ داده، تغییر خواهد کرد مگر آن که برای پیدا کردن زمین تا دمای هوای کره زیر 2 درجه باقی بماند. این معنی است که جنگل‌ها به زمین‌هایی تبدیل می‌شوند که از خار و خاشاک پوشیده شده و سپس بیابان می‌شوند. این موضوع نه تنها در مناطق جنوبی اسپانیا بلکه روی ۲۰ کشور دیگر مدیترانه هم اثر می گذارد. در خور ذکر است که 21 کشور شامل 14 کشور جنوب اروپا 5 کشور شمال آفریقا و 2 کشور آسیایی لبنان و سوریه در دریای مدیترانه خط ساحلی هستند و در خطر تبدیل شدن به بیابان تا سال 2100 هستند.

ابرها از بین خواهند رفت
نوادگان ما ممکن است در سال 2100 نتوانند از سایه خوشایند یک ابر لذت ببرند ن از آن جا که ابرها نور خورشید را انعکاس می دهند و سیاره ما را خنک نگه می دارند، بدون وجود آنها هوای کره زمین ممکن است 100 درجه سانتی گراد باشد. این بدان معنی است که احتمالا کره زمین حالتی گلخانه ای پیدا می کند یعنی اقیانوس ها به داغی یک اجاق می شوند، خشکسالی و سیلاب های خشکی افزایش میابد و هوا مملو از گاز دی اکسید کربن می شود. درنتیجه، کره‌زمین رفته‌رفته به جای ناخوشایندی برای زندگی بدل می‌شود.

لایه ازن کاملاً خواهد شد

در سالهای اخیر دیگر چیزهای زیادی درباره لایه ازن شنیده نمی شود اما در دهه های 70 و 80 قرن بیستم یک سوراخ بسیار بزرگ در اثر آزاد شدن کلر، فلوئوروکربنها که مواد خطرناک بود و با استفاده از اسپریها، سیستمهای تهویه و یخچالها تولید میشد، ایجاد شد. . این اتفاق بسیار سریع رخ داد و باعث آسیب دیدن لایه ازن شد که به نظر می‌رسید به زودی نسل بشر به خطر بیفتد اگر این سوراخ بزرگ‌تر می‌شد اشعه‌های فرابنفش خورشید بیش از پیش وارد زمین شد و انسان‌ها زنده زنده کباب شدند. اما مطمئن به محض این اه از آن زمان به لایه ازن به کندی اما همچنان در حال ترمیم خود بوده است. در سال 2014 گروهی از اطلاعات مرتبط با سازمان ملل اعلام کردند قطر لایه ازن نسبت به افزایش محسوسی یافته شده است و هر چند این فرآیند به کندی صورت می گیرد اما تا سال 2075 تمام سوراخ ایجاد شده در لایه ای که روی جنوبگان قرار دارد، ترمیم خواهد شد. شد. بلا مساحت این سوراخ ۳۰ میلیون کیلومترمربع بود که اکنون به ۲۰ میلیون متر مربع کاهش یافته است.

۲۱مین در سال ۲۱۰۰ چه شکلی است؟  / حوادثی که در کمتر از 80 سال دیگر اتفاق می افتدسطح آب دریاها 3 متر بالا می‌آید
به نظر می‌رسد سطح آب دریاها در سال‌های آینده تا ۲۵۰ متر بالا بیاید. در سال ۱۹۹۳ یک ماهواره شروع به ثبت میزان سطح آب دریاها کرد. از آن زمان سطح آب دریاها ۱۵ تا ۲۰ متر بالا آمده است. با این سرعت، تخمین زده می‌شود تا سال ۲۱۰۰ سطح آب دریاها به ۲۵۰ متر می‌رسد. این بدان معنی است که بسیاری از خطوط ساحلی در سرتاسر دنیا در معرض خطر قرار دارند. در مورد قسمت بزرگی از میوه یک منطقه بزرگ از قسمت زیادی از چوب، در حقیقت این امر می‌تواند منجر به ایجاد توفانی شود و همینطور جاری می‌شود و حتی منابع آب شیرین به آب شور آلوده می‌شوند، موضوعی که می‌تواند بر اکوسیستم های طبیعی و منابع آبی کشاورزی اثر بگذارد.

زمتر از 20 درصد جنگل‌های آمازون باقی می‌ماند

یکی از غمانگیزترین ضایعاتی که در طول قرنها به زمین وارد شده و در دهه های آینده هم با سرعت بیشتری ادامه خواهد داشت، از دست دادن جنگل های بارانی است و با شرایط فعلی هم هیچ امیدی به بازگشت آنها نداریم. به عبارت دبر قبل از به انتها رسیدن به قرن بیست و یکم چیز زیادی از این جنگل‌های باارزش باقی بماند. بر اساس مطالعات اقلیمی که در سال 2014 در بریتانیا انجام شد مشخص شد که دا برای روز مرگ بدین ترتیب در قرن بیستم دیگر چیزهای زیادی از جنگل‌های بارانی باقی نمی‌مانند. بر اساس محاسبات یک موسسه آب و شناسی در آلمان در انتهای قرنی از دست 83 از مساحت جنگلهای بارانی آمازون از بین رفت و این بر اساس برخی از هواشناسی می خواهد.

یخ‌های قطب شمال محو خواهد شد
۲۱مین در سال ۲۱۰۰ چه شکلی است؟  / حوادثی که در کمتر از 80 سال دیگر اتفاق می افتد

وقتی به قطب شمال فکر می کنید، بدون شک یخ های فراوان اولین چیزی است که به ذهنتان خطور خواهد کرد اما باید این تفکر را مدت زیادی دوام کند زیرا قطب شمال به زودی و طی چند دهه آینده از یخ خالی خواهد شد. بر اساس تحقیقات تحقیقاتی نتایج آن در سال 2019 به چاپ رسیده است، سالهای 2007 و 2008 یخهای قطب شمال که بیشترین میزان از بین رفتن را داشته اند و با سرعتی که اکنون آب شدن یخهای قطبی در پیش گرفته در سال 2037 هیچ یخی در این منطقه باقی نمی ماند. ماند. بر اساس محاسباتی که در این تحقیقات در سال 2009 بیش از 4.6 میلیون کیلومتر مربع در شمالگان وجود داشته است که در سال 2037 این مقدار به یک میلیون متر مکعب یا تقریبا صفر خواهد رسید.

2323

دکمه بازگشت به بالا