بین الملل

زلنسکی به پوتین پیشنهاد مذاکره داد

به گزارش خبرگزاری «ب.کا» کشورا» پنجشنبه، زلنسکی روز در گفت و گو با خبرنگاران گفت: تلاش های دیپلماتیک زمانی آغاز می شود که ما پشت میز را می نشینیم.

جمهوری آمریکا با اعلام آمادگی برای رئیس جمهور روسیه

زلنسکی: هر بار پس از اینکه روسیه به طور معمول از آمادگی برای کاهش تنش ها در روابط دوجانبه سخن می گوید و ما چنین سخنانی را در رسانه ها می بینیم، از روسیه درخواست می کنیم تا به هر شکل ممکن دیداری را برگزار کنیم.

وی با انتقاد از نظر روسیه اظهار داشت: به غیر از موضع گیری رهراهه

ترکیه برای میزبانی مجلس روسیه و اعلام آمادگی کرده است و مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه، چهارشنبه شب در این مورد که این کشور حاضر به میزبانی از مذاکرات روسیه و کشورهای مختلف است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، چاووش اوغلو این سخنان را در تماس تلفنی با «سرگی لاوروف» همتای روس خود.

رئیس جمهور جمهوری پیشتر امکان رقابت با ولادیمیر پوتین را مطرح کرده بود و گفته بود که برای چنین دیداری در منطقه دونباس و برای گفت و گو درباره مناقشه در این منطقه آماده است.

رئیس جمهوری روسیه در این مورد اعلام کرده بود که باتوجه به مسائل منطقه دونباس مطرح می شود پس سران کشور باید در وهله اول با سران جمهوری های مردمی لوگانسک و دونتسک باید دیدار کنند.

زلنسکی در حالی که امروز به ولادیمیر پوتین پیشنهاد پیشنهاد داده است که وضعیت منطقه دونباس متشنج شده است و به گزارش رسانه های روسی، دهها دهها گلوله خمپاره به مناطق مسکونی در دونتسک و لوگانسک پرتاب کرده اند.

دیمیتری سپوف سخن رئیس جمهوری روسیه امروز گفت

خبرگزاری تاس به نقل از مقام های

تاس روز پنجشنبه به بیانیه دفتر نمایندگی مناطق دونتسک و لوگانسک در مرکز نظارت بر آتش بس نوشت: مردم با تسلیحات سنگین با کالیبر بیش از 12 میلی متر 9 منطقه در جمهوری های مردمی دونتسک و لوگانسک را گلوله باران کردند.

این گلوله باران از ساعت 5 و 32 دقیقه تا ساعت 7 و 42 دقیقه بامداد امروز به وقت مسکو ادامه داد و در مجموع 160 گلوله از جمله دهها گلوله خمپاره به مناطق مسکونی اصابت کرد.

بر اساس گزارش رسانه روسیه، مناطق کمینترنووا، اکتیابر، نوولاسپا و پتروفسکی در جمهوری خودخوانده دونتسک و وسلنکوی، دونتسکی، زولوتوی -5، نیژنی دوزووی و سوکولنیکی در جمهوری خودخوانده لوگانسک هدف گلوله باران نیروهای مردمی قرار گرفتند.

311311

دکمه بازگشت به بالا