زلزله مدیریتی در انتظار استقلال؛ احتمال حضور بازیکن سابق آبی‌ها به جای سمیعی!

بازی

زلزله مدیریتی در انتظار استقلال؛ احتمال حضور بازیکن سابق آبی‌ها به جای سمیعی!

به گزارش خبرگزاری مجله لوکس؛ استقلال در سالیان گذشته نه در کادرفنی‌اش ثبات چشمگیری داشته و نه ساختار مدیریتی آبی‌ها باثبات کار خود را پیش برده است. مقایسه شرایط دو تیم پرطرفدار پایتخت نشان می‌دهد که از دی‌ماه ۱۴۰۰، رضا درویش در نقش مدیرعامل پرسپولیس در حال فعالیت است اما از زمان آغاز به کار رضا درویش، چهره‌هایی چون مصطفی آجورلو، علی فتح‌الله‌زاده، حجت کریمی، علی خطیر و فرشید سمیعی در نقش مدیرعامل استقلال کار خود را پیش برده‌اند.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، سمیعی البته در ماه‌های گذشته اختیار چندان زیادی در عرصه مدیریت باشگاه استقلال نداشته و احمد شهریاری، در نقش نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج‌فارس و البته رئیس هیات‌مدیره باشگاه استقلال امورات مرتبط با باشگاه را پیش برده است. در شرایطی این روزها پروژه انتخاب جانشین جواد نکونام از سوی مدیران باشگاه در حال انجام است که همزمان با توجه به تغییر و تحولات رخ‌داده در دولت، اعمال تغییرات در ساختار مدیریتی باشگاه استقلال بسیار محتمل است؛ به‌ویژه آنکه در هفته‌های گذشته شعارهای تندی هم علیه مدیران باشگاه استقلال سر داده شده و گفته می‌شود در همین راستا قرار است طی روزهای آتی پروژه تغییرات در ساختار مدیریتی آبی‌ها به انجام برسد!

پایان دوران نماینده تام‌الاختیار بودن؟

مسئولان وزارت نفت هنوز تغییرات در ساختار مدیریتی هلدینگ خلیج‌فارس را آغاز نکرده‌اند اما گفته می‌شود این تغییرات طی روزهای آینده رسمی خواهد شد و متعاقب آن، ساختار مدیریتی شرکت‌های زیرشاخه این هلدینگ از جمله باشگاه استقلال دستخوش تغییر می‌شود. نکته ویژه اینکه گفته می‌شود احتمالاً احمد شهریاری، اولین و آخرین نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج‌فارس در باشگاه استقلال خواهد بود و بعد از تغییرات مدیریتی، قرار است اعضای هیات‌مدیره و مدیرعامل که منتخبِ مدیریت هلدینگ تصمیم‌گیری کنند و دیگر خبری از تصمیمات یک‌نفره نخواهد بود!

استقلالیِ سابق، گزینه اصلی جانشینی سمیعی!

رسول خطیبی که به تازگی مدیرعامل باشگاه پیکان شده و در کارنامه‌اش تجربه مدیریت باشگاه مس سونگون ورزقان را هم دارد، جدی‌ترین گزینه مدیرعاملی باشگاه استقلال است. در روزهای گذشته مذاکرات جدی با خطیبی برای حضور در ساختار مدیریتی استقلال انجام شده و گفته می‌شود که هنوز این پیشنهاد از سوی خطیبی پذیرفته نشده اما دور از ذهن نیست که طی روزهای آینده، مذاکرات جدی‌تر شود و بعد از انتخاب رسمی خطیبی به عنوان عضو جدید هیات‌مدیره استقلال، او در نقش جانشین فرشید سمیعی برگزیده شود. جالب آنکه گفته می‌شود تغییراتی عمده در انتظار ساختار مدیریت باشگاه استقلال و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، نه‌تنها سمیعی از سمت خود کنار می‌رود بلکه احمد شهریاری هم در مسیر جدایی از استقلال است.

آجورلو-استقلال؛ خیلی دور، خیلی نزدیک!

مصطفی آجورلو، مدیرعامل سابق استقلال که آخرین قهرمانی آبی‌ها در لیگ برتر با مدیریت او به‌ثبت رسیده، یکی دیگر از گزینه‌های مطرح‌شده برای مدیرعامل این باشگاه است. آجورلو که رابطه نزدیک و دوستانه‌ای با وزیر جدید ورزش دارد، در روزهای گذشته تقلای خود برای بازگشت به صندلی مدیریت باشگاه را آغاز کرده و گفته می‌شود بعد از خطیبی، آجورلو از شانس بالایی برای حضور دوباره در باشگاه استقلال برخوردار است؛ هر چند حواشی مرتبط با دوران مدیریت مصطفی آجورلو باعث شده تا شانس حضور دوباره‌اش در جمع آبی‌ها کم‌رنگ شود اما با این وجود، از این مدیر باتجربه فوتبال ایران که بعد از پایان همکاری‌اش با استقلال سیاست سکوت را در پیش گرفت، به عنوان یکی از جدی‌ترین گزینه‌های مدیرعاملی آبی‌ها در مقطع کنونی یاد می‌شود.

نظری و همدانی هم گزینه هستند

حجت نظری، عضو سابق شورای شهر تهران که سابقه حضور در هیات‌مدیره باشگاه استقلال را دارد و مدتی در نقش سخنگوی این باشگاه هم فعالیت می‌کرد، یکی از گزینه‌های مطرح‌شده برای مدیریت باشگاه استقلال است. ضمن آنکه از ستار همدانی، بازیکن پیشین آبی‌ها که در نقش مربی هم تجربه فعالیت در کادرفنی آبی‌پوشان را دارد هم به عنوان دیگر گزینه جانشینی فرشید سمیعی یاد می‌شود و براساس آخرین خبرها، مذاکرات اولیه با نظری و همدانی برای دریافت برنامه‌هایشان در مسیر مدیریت باشگاه استقلال آغاز شده است که باید دید سرانجام از میان گزینه‌های مطرح‌شده، چه کسی در نقش مدیرعامل استقلال فعالیت خود را آغاز می‌کند و چه زمانی تغییرات مدیریتی در این باشگاه نهایی خواهد شد.

۲۵۸ ۲۵۸

دکمه بازگشت به بالا