عمومیکسب و کار برتر

ریاضی انسانی حرف آخر

دوره جامع ریاضی رشته انسانی حرف آخر

معمولا دانش آموزان رشته انسانی برای کنکور خود و حتی در طول سال تحصیلی بیشتر از دانش آموزان تجربی و ریاضی برای درس ریاضی با مشکل روبرو می شوند . عدم وجود منابع مناسب و کاربردی برای درس ریاضی دانش آموزان انسانی و هم چنین پیچیدگی و سختی این درس و تفاوت آن با سایر دروس انسانی که بیشتر شامل مفاهیم و متون بوده و با حلیات سر و کار ندارند باعث شده که این درس سختی خاص خود را برای دانش آموزان انسانی داشته باشد .

به همین دلیل نیز موسسه حرف آخر بالاخره در سال ۱۴۰۱ ، ” دوره جامع ریاضی انسانی ” را آماده کرده و به دانش آموزان عزیز انسانی ارائه کرد تا بتوانند آموزش راحت تر با تصویر سازی و الگو را تجربه کرده و سختی درس ریاضی به راحتی و آموزش جذاب و شیرین مبدل شود . دوره جامع ریاضی انسانی حرف اخر به صورت VOD ارائه شده و فقط بر روی سیستم لپتاپ یا کامپیوتر تحت سیستم عامل ویندوز و از طریق قابل مشاهده آنلاین ، دانلود و مشاهده آفلاین می باشد . ریاضی جامع انسانی حرف آخر مختص دانش آموزان انسانی بوده و صفر تا صد ریاضی دهم ، یازدهم و دوازدهم انسانی را به صورت کامل پوشش داده و آموزش می دهد .

محتوای دوره جامع ریاضی حرف آخر انسانی

همانطور که گفتیم دوره پک کامل ریاضی انسانی حرف آخر آموزش صد درصد ریاضی انسانی بوده و صفر تا صد محتوای ریاضی دهم ، یازدهم و دوازدهم رشته انسانی در این دوره به صورت کامل آموزش داده می شود . به عبارتی تمامی هر آنچه که دانش آموزان عزیز انسانی برای کنکور درس ریاضی به آن نیاز دارند در این دوره آموزش داده شده و این دوره آموزشی از کامل ترین منابع ریاضی انسانی در کشور می باشد .

این دوره شامل تمامی مفاهیم و مسائل ریاضی و آمار دهم ، یازدهم و دوازدهم انسانی ، آموزش روش های تست زنی حرفه ای و حل و تحلیل و آزمون تعداد و تیپ های مختلف سوالات کنکوری و تالیفی ریاضی انسانی می باشد . محتوای کلی و سر فصل های اصلی دوره ریاضی حرف آخر انسانی به شکل زیر می باشد :

  • عبارتهای جبری
  • عبارتهای گویا
  • توان
  • ریشه n ام
  • منطق گزاره ها
  • انواع استدلال
  • آمار و احتمال – سال دهم و یازدهم
    – آمار و جامعه / – متغیر و داده / روشهای گردآوری / سازماندهی / نمودارهای تک متغیره / نمودار های چند متغیره / منحنی نرمال / شاخص های آماری / سری زمانی و الگو
  • آمارو احتمال – سال دوازدهم
    آمار و احتمال (گام های چرخه آمار در حل مسایل- نمونه کوچک و نمونه بزرگ / نمودار تلمبه ای / وجود یا عدم وجود داده پرت ( جعبه ای یا تلمبه ای – میانه یا میانگین – دامنه م – چ یا انحراف معیار))
    فضای نمونه ای – پیشامد و انواع آن / قوانین روی مجموعه ها – اعمال روی پیشامدها – دو پیشامد سازگار و ناسازگار / احتمال وقوع یک پیشامد / احتمال متمم / پرتاب دو تاس / مجموع دو تاس – مجموع دو تاس مضرب (شمارنده های ۱۲) / پرتاب سه تاس / مجموع سه تاس / فرزند و سکه (جایگاه نامعلوم – جایگاه معلوم) / احتمال شرطی / احتمال اشتراک و اجتماع (مستقل – ناسازگار) فقط با نمودار ون حرف آخر / احتمال مسائل تولد
  • شمارش – انواع شمارش و مفاهیم و مسائل شمارش
  • الگوهای خطی ( دنباله حسابی )
  • دنباله هندسی
  • مدل سازی و دنباله
  • معادله درجه دوم و معادلات گویا ( معادله درجه اول و حل آن / حل معادله درجه دوم / فاصله دو ریشه / روابط بین ریشه ها ( SPd ) )

محتوای کتاب درسی ریاضی و آمار رشته انسانی به شکل زیر می باشد :

  • ریاضی و آمار (۱) – پایه دهم
    فصل اول: معادله درجه دوم – فصل دوم: تابع – فصل سوم : کار با داده‌ های آماری – فصل چهارم : نمایش داده‌ ها
  • ریاضی و آمار (۲) – پایه یازدهم
    فصل ۱ : آشنایی با منطق و استدلال ریاضی – فصل ٢ : تابع – فصل ٣ : آمار
  • ریاضی و آمار (۳) – پایه دوازدهم
    فصل ۱ : آمار و احتمال – فصل ٢ : الگوهای خطی – فصل ٣ : الگوهای غیر خطی

دانش آموزان عزیز انسانی در کنکور باید به ۲۰ سوال درس ریاضی انسانی در مدت ۳۰ دقیقه پاسخ دهند که برای پاسخگویی به هر سوال ۹۰ ثانیه زمان مهلت دارند . سوالات درس ریاضی گروه انسانی در دفترچه اول سوالات و از سوال ۱ تا ۲۰ می باشد یعنی سوالات اولین درس برای پاسخگویی ، مربوط به سوالات این درس می باشد . ضریب درس ریاضی در کنکور انسانی بعد از درس زبان و ادبیات فارسی ( ضریب ۸ ) دومین ضریب بالای دروس کنکور با ضریب ۶ می باشد که  نشان دهنده اهمیت بالا و تاثیر زیاد سوالات این درس در کنکور می باشد . با این اوصاف ، نیاز به یک منبع آموزشی برای ریاضی انسانی خیلی مهم می باشد که قطعا دوره جامع ریاضی انسانی حرف اخر می تواند بهترین منبع برای نتیجه گیری عالی در کنکور این درس باشد .

ویژگی های دوره ریاضی جامع انسانی حرف آخر

دوره جامع ریاضی انسانی حرف آخر توسط اساتید برجسته ریاضیات کنکور ، استاد عبدالرضا منتظری و استاد حسین خرقانی در مدت زمان حدودی ۷۰ ساعت به صورت کامل برای دانش آموزان عزیز انسانی ضبط و ارائه گردیده است . همانطور که گفتیم اولین ویژگی این دوره کامل و جامع بودن آن است ، به طوری که می توان به جرات گفت از کامل ترین و بهترین منابع و دوره ها برای درس ریاضی کنکور انسانی در کشور می باشد و تمامی مباحث لازم برای کنکور این درس و ۲۰ سوال کنکوری این درس در این دوره به صورت کامل در کنار روش های تست زنی حرفه ای و سریع برای حل تست ها آموزش داده می شود .

دانش آموزانی که با روش های تدریس اساتید حرف آخر به خصوص روش های ابداعی استاد منتظری آشنا هستند به خوبی می دانند روش های کاربردی و خلاقانه در آموزش این دوره نیز تا چه اندازه آموزش و تست زنی ریاضی را برایشان راحت و شیرین خواهد کرد . استفاده از الگوهای خلاقانه و کاربردی و نقشه راه ها ویژگی بارز به خصوص استاد منتظری می باشد که در دوره ریاضی حرف اخر انسانی نیز به جای آموزش طاقت فرسا و پیچیده با فرمول ها و تکنیک ها و روش های معمولی زمان بر ، الگو ها و نقشه راه ها و استفاده از تصویر سازی و انیمیشن ها برای آموزش ریاضی و روش های تست زنی ، ریاضی و حل سوالات آن را برای شما شیرین و آسان خواهد نمود .

ویژگی بعدی این دوره ، بهره بردن از اساتید با تجربه و خلاق می باشد که همانطور که اشاره کردیم استاد منتظری و استاد خرقانی با تجربه کافی در مقوله ریاضیات کنکور و سابقه  بالای آموزش و تدریس ریاضیات ، با اشراف کامل بر ریاضی کنکور انسانی ، شما را برای کنکور انسانی کاملا آماده خواهند نمود که هم قدرت تست زنی و هم سرعت تست زنی ریاضی شما بالا رفته و با مباحث مهم و تست خیز بیشتر آشنا شده و بیشتر به تمرین آن ها بپردازید . در دوره کامل ریاضی انسانی استاد منتظری و خرقانی ، با انواع و تیپ های سوالات کنکوری ریاضی انسانی آشنا شده و با حل و تحلیل تعداد بسیار زیادی از تست های کنکوری و تست های تالیفی ، سریعترین و بهترین روش های پاسخگویی به آن ها را یاد گرفته و با حل آن ها در کتاب کار و آزمونک های این دوره  ، تسلط و مهارت کافی را کسب خواهید کرد .

مطالعات نشان داده است که کلاسهایی که در بیرون برگزار میشود، از آموزش ویدئویی موثرتر نیستند، ارزیابی و سنجش بعنوان بخشی مکمل به مرور فراموش می‌شود. استاد عبدالرضا منتطری، پوریا مظفریان و مهران قاسمی تستهای استاندارد را با توجه به توانایی فردی محصل انسانی ارزیابی می‌کند و پاسخ میدهد، ابتدا باید نقاط قوت یا ضعف شما را مشخص و سپس تقویت میکند. تصاویر ذهنی صحیح با نگرش مثبت داشته باشید در درمان جبران کوتاهی در این مبحث های محاسباتی بسیار سودمند است. شما می‌توانید طرحی را تنظیم کنید که شرایط کلیدی فراگیری خود را برآورده کنید. شما باید دانش خود را گروه بندی کنید تا با راهنمایی خاص ما متفاوت کار کنید.

پکیج ریاضی انسانی – دارای مهمترین روش پیشنهادی برای آموزش مفاهیم و روابط این درس در رشته علوم انسانی است که امروزه در کشور بسیار محبوب است، شامل روش فعال استفاده از انیمیشن ها و ادراکات درسی برای دستیابی به مفاهیم، زمینه های آموخته شده ضروری و در این سبک می‌توان نقش مدرس را اینگونه خلاصه کرد که دانش آموز (یادگیرنده) با فیلم ها موفقیت های آموزشی مهم را بدست می‌آورد؛ امروزه دانش آموزان و داوطلبان توجه خاصی به پکیجهای مفهومی می‌دهند. به ویژه در ریاضیات علاقه خاصی به فراگیری تثبیتی وجود دارد.

فیلم می‌تواند از آموزش و یادگیری از راه دور پشتیبانی کند و می‌تواند منبع آموزش باشد. امیدوارم شاهد فرصت‌های بیشتری برای به اشتراک گذاشتن این نوع دانش باشیم. هدف اصلی آموزش: ما شما را بهتر خواهیم ساخت. ما به شما اجازه می‌دهیم عملکرد بهتری داشته باشید؛ این محصولات با قدرت شروع به گسترش کرده، اما پذیرش و کیفیت برنامه‌های طرح نخبگان به سوگیری‌های سیستمی موجود که برنامه‌ها درسی فعلی را اطلاع‌رسانی می‌کنند، توجه موسسه را نشان می‌دهد بخش بزرگی از این زمان صرف کلاس درس نمی‌شود، بلکه از طریق تمرین نظارت شده، از جمله کار گروهی، کارآموزی و دیگر برنامه‌های کارآموزی با شدت بالا و تعامل بالا، مسلط می‌شود.

باید به داوطلبان کمک کرد تا مطالب را به خوبی درک کنند، بتوانند آن را به زبان خود بیان کنند. مهمترین نقشی که اساتید می‌توانند در هدایت شما خود ایفا کنند ایجاد شرایطی ذهنی آرام است که به فراگیری و انجام تکالیف کمک می‌کند. با دیدن فیلم های سیدی ریاضی انسانی موسسه، ذهن دانش آموز آماده است و تمرکز خوبی دریافت می‌کند به طور مستقیم بر رشد شما تأثیر می‌گذارد. بنابراین به طور خلاصه می‌توان گفت که نابرابری بین امکانات تحصیلی و کارآموزی در واقع از مدرسه شروع می‌شود. یکی دیگر از عوامل مهم در شکست، جزوات و صفحات زیاد بیش از حد است که خسته کننده و اغلب بی ربط است. تخصیص بیش از حد اساساً یک پدیده نادرست بوده که همه از ان شکایت می‌کنند و ثانیاً، استفاده از ترفندهای مختلف در انجام تکالیف کاهش می‌یابد.

پس اگر همه بچه ها به یک اندازه به تکالیف بپردازند، فاصله بین افراد قوی و ضعیف بسیار بیشتر می‌شود، زیرا تکالیف بیشتر باعث سقوط بیشتر فرد ضعیف می‌شود. اولین کلید موفقیت در یاد گیری تضمینی این است که شما را بدان علاقه مند میکند. روشهای استاد بر تأثیر در حافظه بلند مدت کار کرده است. بر اساس میانگین های داده شده در جدول و مقایسه آنها با یکدیگر، مشاهده شد که میانگین نمرات روش شهودی سازی سی دی ها بیشتر از روشهای سنتی کتاب است؛ به طوری که یادگیری ریاضیات در این سبک بهتر است. دبیر پس از اعلام راه حل های مختلف مسئله، از دانش آموزان می‌خواهد راه حل های ارائه شده را مقایسه کرده و آنها را با محتوای فصول تطبیق دهند. در این مرحله دانش آموزان VOD های را پلی کرده و راه حل های خود را با آنچه مشاور میگوید مقایسه می‌کند.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا