سلامت و دانش

رژیم درمانی با داروی فاویپیراویر اثری در کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا ندارد

دبیر کمیته علمی مرکز کرونا از بررسی اثرات فاویپیراویر در درمان بیماران مبتلا به عروق کرونا ویروس خبر داد و اظهار داشت: نتایج تحقیقات نشان داد که این دارو هیچ تاثیری بر این بیماری ندارد.

به گزارش مجله لوکس فاویپیراویر یک داروی ضد ویروسی است که در ژاپن تولید می شود و فقط برای بیماران مبتلا به آنفلوانزای شدید و مقاوم به داروهای ضد ویروس دیگر تجویز می شود و با شیوع جهانی ویروس کرونا ، این دارو برای درمان این بیماری معرفی شده است.

در حالی که این دارو برای بیماران ویروسی در داروخانه ها یا مراکز درمانی تجویز می شود ، آخرین یافته های محققان کشور نشان می دهد که این دارو هیچ تاثیری در درمان بیماری ندارد.

دکتر مصطفی قانعی در گفت وگو با مجله لوکس وی با اشاره به نتایج مطالعه محققان ایرانی در مورد تأثیر داروی ضد ویروسی ژاپنی فاو فیراویر بر بیماری Covid-19 اظهار داشت: این تحقیق در 13 مرکز درمانی انجام شد و بیماران بیماری عروق کرونا ویروس را به دو گروه تقسیم کرد. این دارو را دریافت کردند .

وی ادامه داد: نتایج این مطالعه نشان داد که تجویز فاویپیراویر تأثیری در عدم انتقال بیماران به بخش مراقبت های ویژه یا ونتیلاتور ندارد.

غنی خاطرنشان كرد ، “علاوه بر این ، این مطالعات نشان داده است كه این دارو هیچ تاثیری در جلوگیری از مرگ بیماران ندارد ، در حالی كه فاپی پیراویر مدت بستری شدن در بیماران مبتلا به بیماری عروق كرونر قلب را كاهش نمی دهد.”

دبیر کمیته علمی مرکز مبارزه با فساد کرونا تأکید کرد: “در این مطالعات نتیجه گرفتیم که این دارو هیچ تاثیری بر بیماران ندارد.”

وی گفت: این پروژه تحقیقاتی در 13 مرکز مطالعاتی کشور انجام شده است.

قانعی با تأکید بر اینکه نتایج این تحقیق به عنوان معتبرترین مجله علمی در ژورنال Elsevier منتشر شده است ، گفت: “در حال حاضر هیچ داروی جایگزینی برای فاویپیراویر معرفی نشده است و نتایج مطالعات ما نشان می دهد که این دارو در درمان بیماری موثر است. “

به گزارش مجله لوکس ، این مطالعات با همکاری محققانی چون مسعود سلیمانی ، مصطفی غنی ، مهدی باقری ، علی قزوینی ، انسیه واحدی ، سید حسن سعادت ، سید امین ستاره داران ، اکرم انصاری فر ، حسین بیگانه ، داوود خلیلی ، امیرحسین غزسه انجام شده است. رضا حیدری ، آرش مهزاب ، علی طاهری ، ملیحه خرمداد ، محمدمهدی اسدی ، مسعود ناظمیه ، مجتبی ورشوچی ، سمانه عباسیان ، علی بختیاری ، سید جواد حسینی ، معصومه شاهرخی زینب یاسین ، محمد آلاس ، محمد آل محمد جوام اکرم اصغری ، اصام اصغری ، شادی ضیایی ، رعنا جعفری مقدم ، سعید کلانتری ، محمد معماریان ، جواد خدادادی و محمد حسین افشاری “ایمنی و اثربخشی فاویپیراویر در SARS-CoV متوسط ​​تا شدید”. -2 ذات الریه “.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا