عمومیکسب و کار برتر

روش تعویض ذغال جاروبرقی

تمام شدن زغال جاروبرقی با گذشت زمان و استفاده مداوم از آن کاملا طبیعی می باشد و مهم این است که در زمان مناسب نسبت به تعویض آن اقدام کنید. تیم تعمیر جاروبرقی سامسونگ در اصفهان با توانایی و تجربه خود، مشکلات دستگاه شما را به صورت کامل حل می‌کند . با کوتاه شدن زغال جاروبرقی یا شکستن بخش هایی از آن هدایت جریان الکتریکی به کلکتور آرمیچر با اختلال مواجه میشود و به همین دلیل می تواند تاثیر منفی بر عملکرد موتور ایجاد کند.

لذا اطلاع از نشانه های تمام شدن زغال جاروبرقی باعث میشود بتوانید بدون از دست دادن زمان نسبت به تعویض این قطعه مهم اقدام نموده و مانع از خرابی های بیشتر شوید. در این بخش از مطالب آموزش تعمیر جاروبرقی تکنوپشتیبان تمام آنچه که باید درباره علت تمام شدن ذغال جاروبرقی ال جی، سامسونگ و غیره و علائم خرابی و همچنین نحوه تعویض آن بدانید اشاره خواهیم داشت.

زغال جاروبرقی چیست؟

ساختار سیستم داخلی جاروبرقی ها به گونه ای طراحی شده است که قطعه ای رسانا برای انتقال و هدایت برق به کلکتور آرمیچر مورد نیاز می باشد تا شرایط را برای روشن شدن موتور و شروع به کار آن فراهم کند. زغال جاروبرقی قطعه ای رسانا از جنس گرافیت می باشد که با سرعت بالا برق را به کلکتور انتقال می دهد. این قطعه مستطیلی بوده و فنر فلزی اطراف آن قرار گرفته است و با گذشت زمان به مرور ارتفاع آنها کوتاه میشود. با توجه به اینکه زغال مسئولیت انتقال انرژی الکتریسیته را به کلکتور بر عهده دارد، به همین دلیل شکستگی و کوتاه شدن آن مانع از این کار میشود و در نهایت نیاز به تعمیر جاروبرقی خواهد بود.

زغال های موتور جاروبرقی، از گرافیت ساخته شده اند که در واقع یک رسانای خوب به شمار می آیند. این زغال های گرافیتی معمولا در رفت و برگشت با کلکتور اصطکاک بسیار کمی ایجاد می کنند. به همین خاطر به مرور زمان دچار فرسودگی شده و شما نیاز به تعویض زغال های موتور جاروبرقی خواهید داشت. در این مطلب امداد آی پی به شما کمک خواهد کرد تا با استفاده از نحوه تعویض زغال های موتور جاروبرقی به راحتی این کار را در منزل خود را انجام دهید.

نحوه تعویض زغال های موتور جاروبرقی

نحوه تعویض زغال های موتور جاروبرقی، به طور کلی شامل مراحلی می شود که شما با انجام آن ها می توانید به راحتی اقدام به تعویض زغال های موتور جاروبرقی خود کنید. توجه داشته باشید که اگر در انجام هر کدام از آن ها احساس ضعف می کنید، بهتر است با نمایندگی تعمیرات جاروبرقی سامسونگ خود تماس بگیرید. همچنین ممکن است به مشکل داغ شدن جاروبرقی بربخورید در این صورت می توانید از امداد آی پی کمک بگیرید.

به طور کلی نحوه تعویض زغال های موتور جاروبرقی، به شما آموزش می دهد تا از چه روشی و به چه صورت اقدام به تعویض زغال های موتور جاروبرقی خود کنید. اما لازم است بدانید که تعویض زغال های موتور جاروبرقی، نیاز به تجربه و مهارت داشته و در صورت ععدم وجود هر کدام، می تواند خسارات جبران ناپذیری به موتور جاروبرقی شما وارد شود. از این رو امداد آی پی به شما توصیه می کند که حتما در صورت نیاز با نمایندگی تعمیرات حرفه ای جاروبرقی در شرق تهران خود برای تعویض زغال های موتور جاروبرقی تماس بگیرید.

زغال موتور جاروبرقی از گرافیت ساخته شده‌اند که یک رسانای الکتریکی بسیار خوب است. این زغال‌های گرافیتی در رفت‌ و برگشت با کلکتور اصطکاک بسیار کمی ایجاد می‌کنند. بااین‌حال، زغال‌های موتور با گذشت زمان فرسوده می‌شوند. اگر این زغال‌ها کاملاً تخریب شده باشند، موتور به‌طور منقطع کار خواهد کرد، جرقه می‌زند و در نهایت به کلی از کار می‌افتد. اگر موتور جاروبرقی شما به طور صحیح کار نمی‌کند، ممکن است به خاطر زغال‌های فرسوده باشد. اگر شما نیاز به تعویض زغال‌های موتور جاروبرقی خود دارید، خوشحال می‌شوید که بدانید به جای درستی آمده‌اید! با جداکردن پوشش، حالا شما می‌توانید موتور جاروبرقی را ببینید. اکنون باید دو سیم اتصال‌دهنده را جدا کنید.

پس از انجام این کار، دو زغال کربنی که قرار است جایگزین شوند را خواهید دید. برای آسان‌تر کردن کارها، در صورت امکان هرگونه پوشش پلاستیکی را از دسترس دور کنید. (احتمالاً فقط نیاز است آن را با پیچ گوشتی باز کنید) و سپس فقط باید سرپوش براکت‌مانندی را که زغال را در جای خود نگه می‌دارد بردارید. تعویض زغال جاروبرقی چگونه انجام می‌شود؟ زغال جاروبرقی کجاست؟ بهترین روش برای تعویض زغال جاروبرقی چیست؟ قیمت زغال جاروبرقی چقدر است؟ علائم تمام شدن زغال جاروبرقی چیست؟

زغال جاروبرقی چیست و چرا باید عوض شود؟

زغال جاروبرقی قطعه‌ای از جنس گرافیت است که رسانای الکتریکی بوده و وظیفه آن ایجاد اصطکاک است. به مرور زمان ممکن است این زغال تخریب شده و نیاز به تعویض داشته باشد. پاسخ تمام این سوالات در ادامه این مقاله تخصصی از مجله آچاره آمده است. برای مطالعه راهنمای  قدم به قدم عوض کردن زغال جاروبرقی و کسب اطلاعات کامل و دقیق تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

در واقع تمام شدن زغال یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند باعث ایجاد مشکل در روند کار موتور جاروبرقی شود. پس باید خیلی سریع نسبت به تعویض زغال اقدام کرد، چون عدم تعویض به موقع می‌تواند باعث جرقه زدن و در نهایت از کار افتادن جارو برقی شود. اگر موتور جاروبرقی شما نیز به صورت صحیح کار نمی‌کند در این حالت ابتدا باید زغال جاروبرقی را بررسی کنید. چون ممکن است زغال فرسوده شده باشد و نیاز به تعویض داشته باشد. مراحل تعویض در ادامه به صورت گام به گام بیان شده است.

علت تمام شدن زغال جاروبرقی چیست؟

همان طور که اشاره شد، زغال جاروبرقی قطعه ای از جنس گرافیت می باشد که انرژی الکتریکی را به کلکتور انتقال می دهد. این زغال ها از نظر مرغوبیت دارای تنوع بالایی بوده و برخی از آنها کیفیت بسیار پایینی دارند. و برای جدا کردن موتور جاروبرقی، در ابتدا باید بخش بالایی جاروبرقی را باز کرده و سپس قسمت نگهدارنده پوشش بیرونی و کابل را از جاروبرقی جدا کنید. در حالت کلی جهت جدا کردن موتور از بخش محفظه جارو برقی، باید چند پیچ رو باز کنید تا محفظه موتور به صورت کامل از جاروبرقی جدا شود.

زغال های نامرغوب به مرور زمان ممکن است دچار ترک و شکستگی شوند. با شکستن بخش هایی از این زغال ها قد آنها کوتاه شده و برق را هدایت نمی کنند. علاوه براین، گذشت زمان باعث میشود به مرور دچار خوردگی شوند و قد آنها کوتاه شده و در نهایت نیاز به تعویض آنها خواهد بود. با انتخابمی‌بینید که زغال‌های موتور در این عکس به‌طور مستقیم وارد قطعه می‌شوند و عمود بر کلکتور قرار می‌گیرند، بنابراین فرقی نمی‌کند که هر یک از آنها را در کدام سمت قرار دهید. بعضی از آنها در واقع با زاویه‌ای وارد می‌شوند.

در این گونه از موارد می‌بینید که انتهای این زغال‌ها کمی باریک‌تر شده است. اگر زغال‌های موتور شما هم به این شکل هستند، مطمئن شوید که هر کدام از زغال‌ها را در سمت درست قرار می‌دهید. زغالهای جدید را در جای خود سوار کنید و سرپوش براکت نگهدارنده آن را سر جایش محکم کنید و سر آن را ببندید. سپس، کانکتور را وصل کنید. همیشه هنگامی که این تعمیر را انجام می‌دهید حتما هر دو زغال را هم‌زمان تعویض ‌کنید تا به مرور زمان به طور یکسان فرسوده شوند. زغال های باکیفیت می توان طول عمر آنها را تا حد زیادی افزایش داد.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا