روشهای مختلف دم کردن زعفران

روشهای مختلف دم کردن زعفران
آفتاب‌‌نیوز:

برای پخت زعفران بهتر است زعفران را زیاد خرد کرده و کاملاً آسیاب کنید تا رنگ بهتری پیدا کند. لازم نیست زعفران را با شکر آسیاب کنید ، اگر این کار را کردید ، هنگام دم کشیدن ، زعفران بیشتری اضافه کنید زیرا با شکر مخلوط می شود.

روش های مختلفی برای پخت زعفران وجود دارد: می توانید زعفران پودر شده را درون یک فنجان یا قوری ریخته تا زعفران بپزد و آب داغ را روی آن بریزید و هنگام پخت آن را روی برنج قرار دهید تا برنج زعفران بپزد.

روش دیگر این است که زعفران را با آب جوش مخلوط کنید و سپس آن را آنلاین و موم کرده یا در کنار گاز قرار دهید یا اگر مطمئن هستید که ظرف قابل شکستن نیست ، آن را روی سماور با شعله کم قرار دهید.

زعفران می تواند بیشترین رنگ را داشته باشد اگر زعفران ساییده شده را در یک فنجان بریزید و یک تکه یخ روی آن قرار دهید ، اجازه دهید یخ ذوب شود ، سپس آب داغ را روی آن بریزید و در آن قرار دهید. بگذارید این روش مقدار زیادی رنگ به زعفران اضافه کند. اما زمان بیشتری نسبت به سایر روشها طول می کشد.

اگر عجله دارید و می خواهید رنگ زعفران زیاد شود. زعفران را در یک فنجان بریزید ، روی آن آب داغ بریزید ، سپس یک تکه یخ درون آن قرار دهید و آن را در یک مکان گرم یا کنار گاز قرار دهید تا یخ ذوب شود. قرار دادن یخ مشکوک است و زعفران رنگ بیشتری می دهد و شفاف می شود.

نکته برای تهیه زعفران پخته شده:

هرگز بیشتر از زعفران آب به زعفران اضافه نکنید زیرا مرطوب می شود و رنگ کمی دارد. اگر آب زیاد باشد ، وقتی می خواهید از آن برای برنج استفاده کنید ، برنج مرطوب می شود.

اگر مقدار زعفران زیاد است ، آن را ببندید و در فریزر قرار دهید تا از خراب شدن آن جلوگیری کند و برای مدت طولانی نگه دارید. و چند دقیقه قبل از مصرف آن را از فریزر خارج کنید.

همیشه سعی کنید قبل از استفاده ، به اندازه زعفران آسیاب کنید یا اگر بیشتر آسیاب کردید ، آن را در ظرف دربسته نگه دارید تا عطر آن از بین نرود.

خروج از نسخه موبایل