عمومیکسب و کار برتر

روشن نشدن تلویزیون ال جی

علل و راهکارهای حل مشکل روشن نشدن تلویزیون ال جی

روشن نشدن تلویزیون ال جی یکی دیگر از انواع مشکلاتی است که در تمام مدل های این تلویزیون ها مشاهده می شود. درواقع روشن نشدن تلویزیون ربطی به نوع برند ندارد و هر تلویزیونی با هر برندی ممکن است با این مشکل، رو به رو شود، چرا که این مشکل در تلویزیون ها، اغلب به دلیل خرابی یکی از قطعات اصلی داخلی می باشد.
مشکل روشن نشدن تلویزیون ال جی معمولا با تعمیر یا تعویض قطعه معیوب داخلی، به راحتی برطرف شده و مشکل تلویزیون تان حل خواهد شد.

عیب یابی و بررسی علت روشن نشدن تلویزیون ال جی

برای اینکه بدانید اشکال دستگاه تان چیست و چرا روشن نمی شود، ابتدا باید چراغ استندبای تلویزیون تان را بررسی کنید. در مواردی که دستگاه با مشکلی رو به رو شده، این چراغ یا کلا روشن نشده و یا به صورت چشمک زن عمل می کند. هر کدام از این موارد، نشان دهنده خرابی یک از قطعات داخلی دستگاه شما است.

علت روشن نشدن تلویزیون ال جی چیست؟

از جمله دلایل روشن نشدن تلویزیون ال جی می توان موارد زیر را نام برد:
•    آسیب دیدن برد پاور تلویزیون
•    کیفیت پایین کابل HDMI
•    آب خوردن پنل تلویزیون
•    ویروسی شدن مین برد تلویزیون
•    خرابی cpu مین برد
تلویزیون ال جی روشن میشه ولی تصویر نداره | چراغ تلویزیون روشنه ولی روشن نمیشه

وقتی تلویزیون ال جی روشن نمی شود چه کنیم؟

وقتی تلویزیون ال جی شما از هر مدل ال سی دی یا ال ای دی که باشد، روشن نمی شود، پیش از آن که با نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی مشهد تماس بگیرید، بایستی ابتدا اقدامات اولیه زیر را انجام دهید:
1.    کنترل تلویزیون
مشکلات کنترل تلویزیون شامل عدم داشتن باتری، باتری های معیوب و یا خرابی خود کنترل و کلیدهای آن، می تواند یکی از دلایل روشن نشدن تلویزیون شما باشد. پس ابتدا پیش از هر اقدامی، بهتر است از سلامت کنترل تلویزیون خود مطمئن شوید. به کنترل باتری بیندازید و اگر باتری دارد، باتری های آن را عوض کنید. اگر پس از اطمینان از سلامت کنترل، هنوز هم تلویزیون شما روشن نمی شود، می توانید مراحل بعدی را دنبال کنید.
2.    پریز برق را چک کنید
اشکال در پریز برقی که تلویزیون یا محافظ تلویزیون به آن متصل شده، یکی از دلایل رایج روشن نشدن تلویزیون ال جی است. برای حل این مشکل بهتر است پریز برق را بررسی کنید. همچنین می توانید تلویزیون را مستقیما به یک پریز دیگر وصل کنید. اگر پریزی دیگری در نزدیکی تلویزیون نیست، می توانید از یک سه راهی که مطمئن هستید سالم است، استفاده کنید.
3.    کابل های تلویزیون را بررسی کنید
خرابی کابل ها و سیم های تلویزیون اعم از خوردگی، پارگی و … نیز می تواند از دیگر علل روشن نشدن تلویزیون ال جی شما باشد. پس بعد از اینکه پریز برق را چک کردید و مطمئن شدید که برق دارد، از سلامت کابل های تلویزیون اطمینان حاصل کنید. اهم سنج یک وسیله کاربردی است که می توانید به کمک آن از سلامت سیم و کابل های تلویزیون مطمئن شوید.
علاوه بر کابل های برق، یک کابل HDMI بی‌ کیفیت نیز می تواند به برد پاور تلویزیون آسیب بزند و باعث روشن نشدن تلویزیون شما شود. پس مطمئن شوید که کابل اچ دی ام آی تلویزیون شما از کیفیت مناسبی برخوردار است.

چرا تلویزیون ال جی روشن نمی شود؟

اگر با وجود انجام دادن مراحل بالا، تلویزیون ال جی شما همچنان روشن نمی شود، قطعا اشکال از بخش های داخلی دستگاه است. در چنین حالتی بهتر است از خدمات نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی مشهد استفاده کرده و تلویزیون خود را به سرعت تعمیر کنید.
از جمله مشکلات داخلی تلویزیون که باعث می شود تلویزیون شما روشن نشود، می توان به موارد زیر اشاره نمود:
1.    اشکال در برد پاور تلویزیون
برد پاور یا همان منبع تغذیه تلویزیون، وظیفه برق رسانی به سایر قسمت های تلویزیون را دارد. برد پاور از جمله قطعات داخلی دستگاه شماست که اگر خراب شود، با عدم برق رسانی مطلوب به بقیه اجزا، می تواند مانع از روشن شدن تلویزیون تان شود.
توجه داشته باشید که برد پاور تلویزیون شما معمولا به دلیل نوسانات برق از کار می افتد. به همین دلیل است که توصیه می شود برای تلویزیون ها از محافظ برق استفاده کنیم.
در شرایطی که برد پاور تلویزیون تان خراب شده، بهتر است از یک مرکز نمایندگی تعمیر تلویزیون در اصفهان کمک بگیرید تا هم قطعه برد پاور و هم سایر قطعات مربوط به این قسمت را تعویض یا تعمیر نماید. به این ترتیب شما می توانید طول عمر منبع تغذیه دستگاه خود را بالا برده و تلویزیون تان را همچون روز اول، نو کنید.
2.    خرابی cpu مین برد
مادر برد یا برد مادر یا مین برد تلویزیون به عنوان مغز دستگاه شماست. بنابراین هرگونه اشکال در این قطعه، می تواند منجر به روشن نشدن تلویزیون ال جی شما شود. سی پی یو یکی از بخش های مهم مین برد است که نقش پردازشگر را ایفا می کند.
cpu معمولا در شرایطی که شما از کابل ‌های غیراورجینال و بی کیفیت استفاده می کنید، آسیب دیده و خراب می شود.
پس اگر در حین تماشای یک برنامه تلویزیون شما ناگهان خاموش شد و یا هنگامی که قصد دارید تلویزیون را روشن کنید، با بارها امتحان مجدد، روشن نمی شود، معمولا با مشکل خرابی سی پی یو مین برد مواجه شده اید. در چنین حالتی باید با نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی در شهر مشهد تماس بگیرید.
3.    ویروسی شدن مین برد تلویزیون
زمانی که مین برد تلویزیون شما ویروسی می شود نیز احتمالا تلویزیون روشن نمی شود. این اشکال به خصوص در تلویزیون های نسل جدید اعم از اندروید و تلویزیون های هوشمند که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند، به وفور دیده می شود. اگرچه کمپانی های بزرگ مثل ال جی، تلویزیون های اندرویدی و هوشمند خود را در سال های اخیر به آنتی ویروس تجهیز نموده اند اما این مشکل همچنان نیز گریبان گیر بسیاری از کاربران است.
توجه داشته باشید که برای جلوگیری از ویروسی شدن دستگاه خود، بهتر است قبل از اتصال هارد اکسترنال یا انواع فلش به تلویزیون، ابتدا آن را ویروس کشی کنید. همچنین آنتی ویروس های به روز شده نصب کنید و حداقل ماهی یک مرتبه تلویزیون تان را از لحاظ وجود هر نوع ویروسی، اسکن کنید.
4.    آب خوردگی تلویزیون
آب خوردگی پنل تلویزیون از دیگر اشکالات رایجی است که باعث روشن نشدن تلویزیون می شود. آب خوردگی معمولا به دلیل تمیز کردن نادرست تلویزیون با انواع مواد شوینده ایجاد می شود. آب خوردگی پنل تلویزیون معمولا با آسیب جدی به مین برد تلویزیون همراه خواهد بود. از آن جایی که مین برد تلویزیون شما نقش مهمی در کارکرد آن دارد و وظیفه هر قطعه را مشخص می کند، سوختن آن نیز باعث می شود تا تلویزیون روشن نشود. پس اگر تلویزیون ال جی شما روشن نمی شود، بهتر است هر چه سریع تر با نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی مشهد تماس بگیرید.
برای رفع این مشکل، پیشنهاد می کنیم دستورالعمل های سازنده را برای تمیز کردن تلویزیون تان پیروی کنید و از اسپری کردن مواد تمیز کننده مستقیما به تلویزیون، خودداری کنید. ماده را ابتدا به دستمال خود اسپری کرده و سپس تلویزیون را تمیز کنید.

کلام آخر

پس به یاد داشته باشید که علت روشن نشدن تلویزیون ال جی معمولا به دو دلیل داخلی و خارجی می باشد. اگر با بررسی راهکارهای خارجی گفته شده در این مقاله، مشکل برطرف نشد و تلویزیون همچنان خاموش مانده است، می توانید با یک مرکز تعمیرات تلویزیون ال جی در مشهد همچون تماس گرفته و از خدمات آن ها بهره مند شوید.

 

دکمه بازگشت به بالا