بین الملل

روایت ان‌بی‌سی‌نیوز از تشریفاتی بودن حملات آمریکا در منطقه

به گزارش مجله لوکس ان‌بی‌سی نیوز به‌نقل از کارشناسان نوشت: نیروهای آمریکایی اهداف چندگانه‌ای را برای واکنش قوی به‌ کشته شدن نیروهای خود در اردن تعیین کرده بودند اما تاخیر چند روزه این حملات باعث شد گروه‌های فعال در خاورمیانه به اندازه کافی زمان برای کسب آمادگی در برابر این حملات داشته باشند.

این گزارش افزود: مقامات آمریکایی به ان‌بی‌سی نیوز گفتند که انتظار می‌رفت نیروهای آمریکایی حملاتی را در واکنش به حمله پهپادی روز یکشنبه علیه اهدافی در خارج از ایران انجام دهند.

قرار بود این عملیات یکی از قوی‌ترین واکنش‌های دولت جو بایدن علیه شبه نظامیانی باشد که از زمان آغاز جنگ غزه بیش از ۱۶۰ حمله علیه نیروهای آمریکا انجام داده‌اند.

این روزنامه روز چهارشنبه به نقل از یک مقام ارشد عراقی نوشت: نیروهای تحت حمایت ایران آمادگی حملات مورد انتظار از سوی آمریکا را داشتند و تعلل واشنگتن باعث شد که آنها خود را آماده کنند.

به گزارش ایرنا، وی گفت: گروه‌های مسلح، بسیاری از پایگاه‌های خود در عراق و در مرز با سوریه را تخلیه کردند و سلاح های خود را به مکان های جدیدی منتقل کردند.

این رسانه در بیان نقاط ضعف آمریکا در برابر گروه‌های مقاومت در منطقه، به نقل از مایلز کاگینز سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا که در عراق خدمت می‌کرد، هشدار داد که شبه نظامیان هنوز فعال و در حال مانور دادن هستند.

وی گفت آنها همچنان در حال برنامه‌ریزی برای حمله به اهداف بیشتری در آمریکا هستند.

اکرم الکعبی، دبیرکل جنبش نُجَباء، از جناح‌های مقاومت اسلامی در عراق، نیز روز جمعه متعهد شد تا زمانی که نیروهای آمریکایی از عراق خارج نشده‌اند و جنگ رژیم اسرائیل و حماس پایان نیافته است، به مبارزات خود ادامه خواهند داد.

ان بی سی نیوز در بخش دیگری از گزارش خود به نقل از یک کارشناس آمریکایی اذعان کرد که حملات هوایی قبلی این کشور به یمن نیز نتوانسته در جلوگیری از حملات به نیروهای آمریکایی در منطقه موثر باشد.

این کارشناس تایید کرد که یک سابقه طولانی برای استفاده آمریکا از زور برای تضعیف و عقب راندن ایران و متحدانش در منطقه وجود دارد و تقریبا هیچ‌وقت کارساز نبوده است.

وی همچنین هشدار داد که ضد حملاتی که دارایی‌های ایران و یا نیروهای تحت حمایت این کشور را هدف قرار می‌دهد با خطر واکنش تلافی‌جویانه‌ای مواجه است که می‌تواند آمریکا را به صورت عمیق‌تر وارد منطقه کند.

311311

نشر بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای صنعتی و تجاری جهانی. با دانش در زمینه بازارهای جهانی و تجارت بین‌الملل، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای صنعتی، شرکت‌ها و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و بازاریابی، به شما دیدی جامع از تحولات صنعتی و تجاری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا