رمز ماندگاری، اخلاص در عمل است

رمز ماندگاری، اخلاص در عمل است

به گزارش شفاف و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ، در این مراسم نماینده رهبر معظم انقلاب از خدمات ارائه شده توسط روحانیون و دانشجویان جهادگر علیه ویروس کرونا تقدیر و تشکر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی سخنرانی خود را در این مراسم با تعریف جستجو و توضیح معنی و مفهوم جستجو آغاز کرد. نماینده رهبر معظم انقلاب در این بخش از سخنان خود با تأکید بر اهمیت نقش اجتماعی علما و روحانیون اظهار داشت: “جستجو یادگیری است. اصول ادامه دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه هدف واعظ تربیت و گسترش دین در هر شرایطی است ، افزود: “یک کشیش باید در همه موقعیت ها پناهگاه مردم باشد ، درست مثل شما رفتار می کند.”

تفاوت نگاه خیرخواهانه به ایران اسلامی و غرب

از دیدگاه نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر ، تفاوت کارهای خوب در ایران و غرب در این است که کارهای خوب با قصد قربت خدا انجام می شود. مسلمانان حجت الاسلام و معزی ، با بیان این دیدگاه ، خاطرنشان كردند: تفاوت هلال احمر و صلیب سرخ در نیت نهفته است. ما برای رضایت خدا در کارهای خوب کار می کنیم. آیت الله جوادی آملی می گوید که امتیاز هلال احمر ایران با سایر صلیب های قرمز به همان اندازه صادقانه است.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در بخشی دیگر از سخنان خود ، کلید خدمت پایدار به مردم را صداقت در عمل توصیف کرد: البته ، خدمت به مردم باید صادقانه باشد ؛ چون اگر برای خدا عمل کنیم ماندگار است. اما اگر به دنبال یک نام و نشان باشیم ، عملکرد ما ناپدید می شود. بسیاری وارد تاریخ شدند ، این موارد را جستجو کردند و آنها را از تاریخ حذف کردند.

تقدیر از مدافعان سلامتی

حجت الاسلام والمسلمین معزی در ادامه سخنان خود به مشکلات روزهای سخت تاج اشاره کرد.

وی در این بخش از سخنان خود ضمن گرامی داشت خاطرات برخی از روحانیون برجسته ای که در سالهای اخیر به دلیل تاجگذاری جان خود را از دست داده بودند ، افزود: “سال گذشته از نزدیک درگیر خدمات مراقبت های بهداشتی بودم. و مبارزه آنها که از الگوی صبر و بردباری حضرت زینب (س) ناشی می شود ، بزرگترین جهاد و مبارزه واقعی است.

نماینده رهبر معظم انقلاب با تکمیل سخنان خود در این مرحله ، افزود: در مورد وضعیت پرستاران صحبت های زیادی می شود اما جمله علامه طباطبایی (ره) در توصیف اهمیت کار پرستاری است که بسیار خوب است. وی که به پرستار برگشت ، گفت: “من آماده ام پاداش نوشته هایم را به مراقبت شبانه از بیمار منتقل کنم.”

سودمند بودن صفت مومن

نماینده ولی فقیه در هلال احمر ، با اشاره به بخشهایی از آیات قرآن کریم ، اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) می فرماید که انسان خدمت به مردان محبوب ترین خلق خدا در نزد خداست.

وی در تکمیل این قسمت از سخنان خود افزود: خدمت به خلق خدا یکی از بهترین نعمت هایی است که خداوند به مردم عطا کرده است. اگر هوس نعمت های معنوی می کنید ، به شما می گویم اگر مرحوم سید علی قاضی امروز زنده بود ، به شما نمره 20 می دادند.

نماینده رهبر عالی جمعیت هلال احمر در ادامه با تأکید بر اینکه خدمت به مردم مستلزم برنامه ریزی دقیق و انسجام داخلی است ، اظهار داشت: در خدمت به مردم باید از جزایر عمل پرهیز شود تا بتوانیم از سرمایه گذاری و توانایی ها به خوبی استفاده کنیم. اما مهمترین چیز در خدمت به مردم صداقت در عمل است.

در این مراسم برخی از علما و روحانیون خاطراتی از عملکرد جهاد اردوی بهداشت روان با چهار هدف کمک به سلامت جامعه ، کمک به بیماران و نیروی زندگی در مراکز درمانی و تلاش برای کمک به خانواده های بیماران و اموات برای روحیه بخشیدن به آنها بیان کردند. با انجام مراحل مذهبی حجاب و تشییع جنازه ، راز م believeمنان متوفی نیز حفظ شد.

دکمه بازگشت به بالا