رفع نیاز‌ فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری با ایجاد مراکز هم آفرینی

رفع نیاز‌ فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری با ایجاد مراکز هم آفرینی

دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری گفت: مراکز هم آفرینی به رفع نیاز‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری از طریق شبکه‌ای گسترده کمک کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدجواد صدری‌آنلاین دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری در اولین رویداد هم‌اندیشی روسای سرا‌های نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در حال برگزاری است، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با بهره‌مندی از نیروی انسانی توانمند و برخورداری از زیرساخت‌های توسعه فناوری، ظرفیت‌های خوبی برای تعامل با معاونت علمی ریاست جمهوری دارد.

وی با اشاره به ظرفیت مراکز نوآوری برای هم‌افزایی با یکدیگر و ایجاد مراکز هم‌آفرینی به‌منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و منابع موجود، تأکید کرد: با توجه به شرایط رشد در وضعیت فعلی احداث ساختمان و احداث زیرساخت‌های جدیدی نداریم؛ چراکه از امکانات و تجهیزات خوبی برخورداریم.

صدری آنلاین تأکید کرد: تلاش ما ایجاد مراکز هم آفرینی و زیرساخت آن است؛ زیرا مراکز هم آفرینی کمک می‌کند ظرفیت‌های پراکنده تجمیع شوند، امکانات هر استان کنار هم بیاید و به رفع نیاز‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری از طریق شبکه‌ای گسترده کمک کنند.

دستیار معاون علمی رئیس‌جمهور با اشاره به اعتبار مالیاتی در قانون جهش تولید دانش‌بنیان ماده ۱۱ در مورد تحقیق و توسعه گفت: این قانون به صنعت اجازه می‌دهد که ۳۰ درصد از ظرفیت مالیات بردرآمد را به توسعه خودش اختصاص دهد و این امر کمک شایانی به سرا‌های نوآوری می‌کند.

محسن مرادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی نیز گفت: افتخار داریم در شرق کشور پذیرای بیش از ۷۵ هزار دانشجو و نزدیک به یک هزار نفر عضو هیئت علمی باشیم.فعالیت‌های فناوری و نوآوری استان در قالب مراکز تحقیقاتی و سرا‌های فناوری و نوآوری و مراکز رشد و هسته‌های دانش‌بنیان و فناور است.

به گزارش آنا، نخستین رویداد هم‌اندیشی روسای سرا‌های نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد آغاز شده و تا فردا در مشهد مقدس ادامه دارد.

خروج از نسخه موبایل