عمومی

رشد شاخص های اقتصادی/ سد گلورد در دولت قبل نمایشی افتتاح شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سپهر خلجی جمعه شب در پایان سفر دولت و در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه مازندران طریق الرضا (ع) است و ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم کرده است، گفت: دولت با حضور در استان‌ها خود را ملزم به رفع مسائل برای توسعه استان‌ها می‌کند.

وی با بیان اینکه از قبل سفر تیم‌های استان سفر، دولت با اعزام تیم‌هایی مسائل را احصاء می‌کند، افزود: از این رو اعتبارات برای حل مسائل استان در نظر گرفته می‌شود.

وی با اظهار اینکه بیش از ۷۰ درصد اعتبارات سفر اول دولت به استان مازندران تحقق پیدا کرد، گفت: در سفر دوم نیز متناسب با مسائل استان اعتباراتی در نظر گرفته شد.

خلجی با با بیان اینکه دولت تلاش دارد با حضور در استان‌ها به صورت میدانی مسائل و مشکلات را رفع کند، گفت: مازندران سابقه دیرینه‌ای در دفاع از انقلاب دارد و از سوی دیگر مازندران استان با ظرفیت در حوزه منابع طبیعی به شمار می‌رود ومیزبانی از مسافران میلیونی نشان می‌دهد که این استان ظرفیت بسیار بالایی دارد.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با عنوان اینکه مازندران در جذب مصوبات سفر اول خوب عمل کرده است، ادامه داد: نرخ بیکاری استان در پاییز سال قبل به ۵.۱ درصد کاهش یافت و همچنین در سال قبل ۶۳ هزار نفر شغل ایجاد شد که با رشد ۱۲۸ درصدی روبرو بوده است.

خلجی با اظهار اینکه رشد اقتصادی استان ۴.۱ مثبت شده است، ادامه داد: جذب ۹ فرصت سرمایه‌گذاری با ارزش ۱۶۴ میلیون دلار و افزایش محصولات دانش بنیان به ۹۰۰ محصول از جمله دستاوردهای دولت در استان مازندران است.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با بیان اینکه برنامه سفر دوم دولت به استان مازندران فشرده بوده است، گفت: خوشبختانه رسانه‌ها نیز پوشش بسیار خوبی در این سفر داشتند.

خلجی یکی از مشکلات مازندران را به ویژه در شرق تنش آبی بیان کرد و گفت: متأسفانه در سال ۹۸ سد گلورد به صورت نمایشی برای رفع تنش آبی در دولت قبل افتتاح شده بود اما طی دو سال نیم گذشته دولت فقط هزار میلیارد تومان برای آن هزینه کرده است و این سد تازه به صورت واقعی آماده و افتتاح شده است.

دکمه بازگشت به بالا