بین الملل

رزمایش جمهوری آذربایجان در «دریای خزر» با هدف دفاع از زیرساخت‌های انرژی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین مجله لوکس ، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز سه شنبه اعلام کرد که در دریای خزر تمرین های دریایی را انجام می دهد.

بر اساس وب سایت وزارت دفاع جمهوری آذربایجان ، هدف از این رزمایش ها انجام عملیات رزمی و محافظت از زیرساخت های انرژی و نیروهای دفاعی جمهوری آذربایجان در دریای خزر با کشتی های جنگی ، کشتی ها و تفنگداران دریایی است.

هدف از این تمرین دو مرحله ای بهبود توانایی فرماندهان در سازماندهی عملیات جنگی و نیروهای فرماندهی است.

در مرحله اول تمرین ، که از روز سه شنبه آغاز شد ، کشتی ها و قایق ها برای نبرد آماده می شوند و مین های شناور دشمن فرضی را منهدم می کنند. در مرحله دوم این رزمایش ، مأموریت های رزمی برای جلوگیری از اقدامات تروریستی و خرابکاری در منطقه آذربایجان دریای خزر در نظر گرفته شده است.

طبق گفته وزارت دفاع جمهوری آذربایجان ، این رزمایش تا 23 ژوئن (چهارشنبه 2 جولای) ادامه خواهد داشت.

نیروی دریایی این کشور که در واقع یک ماموریت گارد ساحلی دارد ، متمرکز بر حفاظت از زیرساخت های انرژی دریای خزر است. یکی از دلایل جمهوری آذربایجان برای حفظ این اقدامات نگرانی این کشور در مورد عملیات احتمالی تروریستی علیه تأسیسات تأمین انرژی در دریای خزر است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از راه اندازی واحدهای جدید از طریق آموزش پرسنل مناسب و خرید کشتی و قایق در منطقه خبر داده است.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان اخیراً اعلام کرده است که این کشور نیروی دریایی خود را در دریای خزر تقویت خواهد کرد. این کشور اخیراً اعلام کرده است که در حال انجام تمرینات تاکتیکی در دریای خزر است. این تمرینات با کمک نیروی دریایی و شناورهای دریایی در آبهای ساحلی جمهوری آذربایجان ، در دریای خزر انجام شد. هدف از این تمرین محافظت از میادین نفتی و گازی دریایی و خطوط لوله زیردریایی بود.

یک مقام آذربایجانی پیش از این هشدار داده بود که افزایش تنش ها با ارمنستان به زیرساخت های انرژی دریای خزر آسیب می رساند. به گفته یک مقام رسمی جمهوری آذربایجان ، خطوط لوله باکو ، تفلیس و جیهان ، خطوط لوله نفت باکو و خطوط لوله گاز باکو ، تفلیس و ارزوم در معرض خطر هستند.

انتهای پیام / متر


دکمه بازگشت به بالا